user icon

Chilton loopt vooruit op nieuw contract bij Marussia

  • Gepubliceerd op 06 nov 2013 09:29
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Max Chilton gaat ervan uit ook in 2014 voor Marussia te racen, hoewel er genoeg andere rijders op zijn stoeltje azen. Vooral Kevin Magnussen is een geduchte concurrent, McLaren is vastberaden de Deen ergens in de Formule 1 onder te brengen. Maar Chilton laat zich niet gek maken.

De Brit is tevreden over zijn tweede seizoenshelft. "Ik heb mijn teamgenoot Jules Bianchi misschien pas één keer verslagen, sinds de zomerpauze ben ik in de races wel al een paar keer voor hem geëindigd. Het meest waarschijnlijke is dat ik volgend jaar weer voor Marussia uitkom, maar daarvoor is wel een nieuwe overeenkomst nodig."

Ondertussen heeft Chilton een record op zijn naam gevestigd, meldt Auto Motor und Sport. In zijn eerste zeventien races in de Formule 1 bereikte hij telkens de finish. Daarmee breekt hij het oude record van langste serie uitgereden Grands Prix in één seizoen van Tiago Monteiro uit 2005, die op zestien bleef steken.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    \"Ondertussen heeft Chilton een record op zijn naam gevestigd, meldt Auto Motor und Sport. In zijn eerste zeventien races in de Formule 1 bereikte hij telkens de finish\"

    Dat is dan ook meteen het enige record. En nu ophoepelen uit de F1!

    • + 0
    • 6 nov 2013 - 09:47
    • dus, beter as gvd..........

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 12:12
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Ach, vdg rijdt tenminste elke race, in plaats van alleen wanner Romain besluit te gaan bowlen bij de 1e bocht ;)

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 12:23
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Gvd?

      Ik heb geen idee wat je bedoeld maar j,. je bent dan ook maar domme Belg die door niemand serieus genomen word.

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 14:19
  • Wanneer je bij de start bijna alle auto\'s als stipjes aan de horizon ziet verdwijnen is deze prestatie natuurlijk van lager niveau dan dat van Monteiro in de Jordan destijds. Die wagen stond rond plek 16 en dus meer kans op uitval. Bovendien waren de auto\'s destijds ook veel lastiger te rijden en vatbaarder voor malheur.

    Het enige interessante aan Chilton is dat hij een betere vriendin dan auto heeft.

    • + 0
    • 6 nov 2013 - 11:56
    • Monteiro was dan ook een topper die pakte notabene en passant nog even een podium finish ook in een jordan

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 12:17
    • Ik mag hopen dat je niet serieus bent?

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 13:31
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Ik ben er normaal wel een voorstander van om een rookie een tweede jaar de kans te geven, omdat in het eerste jaar presteren niet makkelijk is. Maar Bianchi is ook een rookie en als ik dan regelmatig zie dat Chilton meer dan een seconde langzamer is in de kwalificatie, dan vraag ik me toch echt af waar die kerel mee bezig is. Misschien spaart hij banden omdat hij weet dat hij toch 21e of 22e start, maar het komt op mij allemaal wat sloom over.

    Er staan genoeg coureurs klaar die talentvoller zijn en waarschijnlijk beter zouden presteren. Helaas komen zulke jongens er niet makkelijk tussen, maar zijn het jongens als Chilton en Sutil die mogen blijven, terwijl een coureur als Sirotkin erbij komt. Jammer.

    • + 0
    • 6 nov 2013 - 15:48

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Denemarken
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar