user icon

Red Bull geen fan van psychologische oorlogsvoering Alonso

  • Gepubliceerd op 29 okt 2013 10:32
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull-baas Dietrich Mateschitz heeft Ferrari-coureur Fernando Alonso vergeleken met bokser Muhammad Ali. In het kamp van de energiedrankenfabrikant is men geen fan van de spelletjes en psychologische oorlogsvoering waar Alonso zich volgens hen van bedient.

Mateschitz vertrouwde Kronen Zeitung toe: "Net als Muhammad Ali heeft Fernando Alonso een bedoeling met elke uitspraak in de media. Hij is het ergst wat betreft psychologische oorlogsvoering." Volgens Helmut Marko draagt het zelfs bij aan het slechte imago van Sebastian Vettel. "Alonso zegt continu dat Vettel niet de beste coureur is en dat Sebastian alleen maar over het beste materiaal beschikt. Dit zijn doelgerichte politieke statements."

Marko vervolgt in Der Spiegel: "Vettel zal alleen van team wisselen als wij hem geen competitief pakket meer kunnen bieden. Waarom zou hij op dit moment naar Ferrari of Mercedes gaan, als teamgenoot voor Alonso of Lewis Hamilton? Ik zie geen beter alternatief dan ons team voor Seb. Ayrton Senna won al zijn titels voor McLaren, hij reed nooit voor Ferrari en hij had geen imagoprobleem. Misschien is het cooler om met Ferrari te winnen, maar dat is niet makkelijk."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Yeah right! Als er iemand slecht is voor het imago van Red Bull Racing, Seb Vettel en alles dat met dat team te maken heeft is het wel Helmut Marko. Rare meneer is dat.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 10:42
  • Nein man, ze ist allemaalz Alonzo sein zchuld jaz...

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 10:57
  • Edgar

    Posts: 1.511

    \"Alonso zegt continu dat Vettel niet de beste coureur is en dat Sebastian alleen maar over het beste materiaal beschikt. Dit zijn doelgerichte politieke statements.\"

    Goh, bekende tekst, zit Alonso ook op F1 Today te posten?

    Eigenlijk verkondigd Alonso een mening (vind Vettel niet de beste coureur in zijn ogen) en een feit (het beste materiaal)

    Ik dacht dat RB altijd verkondigde dat zij niks aantrokken van zijn mindgames? Het zit iemand toch erg dwars dus.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 10:59
    • Haha, Fernando die direct na de race even inlogt hier om zijn mening te geven. Ik zie het nu al voor me!

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 11:26
    • @Snelle Eddy, en dan logt hij in onder de naam Bengelke zeker ;)

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 11:42
    • Edgar

      Posts: 1.511

      @ Jean

      hahaha ik zat me net al af te vragen welke nick hij zou gebruiken

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 11:45
    • @Snelly Eddy,

      Dat is een hele normale zaak hoor. (Oud) F1-coureurs loggen wel vaker in om op F1Today hun mening te geven. Damon Hill & Jean Alesi zijn al 2 voorbeelden van prominent aanwezige kenners op dit platform!

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 11:51
    • Tsja, maar die snijden wel erg weinig hout op dit forum ;)

      En gezien de mindgames denk ik niet dat zijn forum-naam Fernando Alonso is. Ik zat zelf ook gelijk aan Bengelke te denken, maar GPGert lijkt me aannemelijker. Alonso laat immers meermaals in interviews blijken hoe belangrijk hij spelling vindt.

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 12:26
    • Edgar

      Posts: 1.511

      En Snelle Eddy is eigenlijk Eddy Cheever? ;)

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 14:44
    • Alonso zou nooit zo negatief zijn over Massa, dat komt hemzelf slecht uit. Ik vermoed dat James, die constant positief is over Massa, wel eens Fernando Alonso kan zijn ;)

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 16:09
    • @Edgar: I come from the Irish, maybe that\'ll help you.

      @RUTH: Goed punt! Tenzij Gert z\'n negativiteit juist weer een mindgame is ;)

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 16:21
    • Edgar

      Posts: 1.511

      Ah Eddy Irvine, mooi markant figuur

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 16:53
    • Nou nou, het is echt een irritante spanjaard!!!

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 20:15
  • Ik denk niet dat red-bull een journalist opbelt en zegt moet je eens horen wat ik van Alonso vind, er word naar gevraagd dus het is misschien handig om voor de quote ook de vraag te vermelden.
    Ik denk namelijk niet dat ze bij red-bull echt heel erg wakker liggen van Alonso\'s uitspraken.
    Alonso en Ferrari kunnen beter eens een iets betere auto gaan bouwen, dan komt er weer recht van spreken.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 11:34
    • Edgar

      Posts: 1.511

      Alonso en Ferrari kunnen beter eens een iets betere auto gaan bouwen, dan komt er weer recht van spreken.

      Je raakt me recht in mijn Ferrari hart, maar je heb gewoon keihard gelijk (helaas)

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 11:44
  • rafael

    Posts: 2.183

    \"Vettel zal alleen van team wisselen als wij hem geen competitief pakket meer kunnen bieden...
    En wie wil naar Red bull dan, als de auto niet competitief is...???/

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 11:54
  • Titel is binnen, duidelijk ligt de focus op een charme offensief voor Vettel. Alle kopstukken
    moeten ineens alle acties die ze zelf ook niet op prijs stellen van Vettel van een weerwoord voorzien. Onzin Redbull zelf is onpopulair bij de F1 liefhebber het zit hem niet in Vettel die gedraagd zich gewoon zoals je van een Duitser in een winning streak mag verwachten ala Schumacher dus. Populariteit als team moet je verdienen dat duurt vele jaren misschien wel decennia. Daarvoor moet je ook compleet van die winnning streak afgeraken en weer je herstellen. Eelt op de ziel hebben ze nodig een flitsend merkje en vrijwel direct sportieve super resultaten doet het \'m gewoon niet dat creeert antipathie. En een Helmut zijn mond te vaak laten doen gelden is ook gewoon heel schadelijk gebleken. Hoe dan ook vind maar raar dat zo een succesvol team en coureur zo weinig credit lijken te krijgen is er iets flink mis met dat imago.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 12:14
    • Eensch

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 12:23
    • Interessante kijk op de zaken en uitspraken van afgelopen dagen. Kan me er ook wel in vinden.

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 12:28
    • Ik begrijp wat je bedoelt, mcLaren en Ferrari bijvoorbeeld waren er vanaf het begin bij en hebben een grote schare met fans en als ik F1 keek dan was ik toch eigenlijk altijd een beetje voor Mika Hakkinen. Ferrari heeft me nooit kunnen bekoren op een of ander manier, ik denk vanwege een bepaalde arrogantie die eromheen hing in Schumachers tijd (en nog). Mede daardoor kan ik het erg waarderen als er nieuwe spelers bijkomen en zeker als ze het de gevestigde orde ook nog een heel moeilijk kunnen maken.
      Zo ook Red-Bull, een niet te drinken zoet drankje dat de ultieme italiaans sportwagen bouwer (F1 bestaat niet zonder ons) in de hoek zet, ik vind het fantastisch !!
      Ik heb heel veel respect voor de resultaten die Ferrari, mcLaren enz gehaald hebben in de F1 maar het kunstwerk dat Red-Bull de laatste jaren laat zien vind ik toch ook fantastisch.

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 13:17
  • Enya

    Posts: 182

    Totaal gefrustreerd team, Ferrari, en een niet minder gefrustreerde rijder die Alonso. Minder ouwe hoeren en op de baan laten zien dat je de beste bent! Dat doen Vettel en Red Bull nu al vier jaar achtereen. Tuurlijk moet je een goede auto hebben maar zeker ook een goede piloot en daar slaan ze bij Ferrari de plank volledig mis. Kan volgend jaar met Kimi, een echte piloot, wel eens gaan veranderen.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 14:30

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar