user icon

Reprimande en boete voor Vettel na kapriolen op het rechte stuk

  • Gepubliceerd op 27 okt 2013 16:09
  • comments 25
  • Door: Kenney Lybeer
Sebastian Vettel heeft een reprimande gekregen en Red Bull Racing een boete van 25 000 euro na het stukje entertainment voor het Indiase publiek. De regels schrijven voor dat een rijder zich meteen naar de parc fermé moet begeven.

"De rijder is niet meteen naar parc fermé gegaan zoals is voorgeschreven door de regels. Door de buitengewone omstandigheden hebben de stewards de uitleg van de rijder aanvaard. Het team heeft de rijder niet duidelijk gemaakt dat hij meteen naar parc fermé moest terugkeren."

Voor Vettel is het de eerste reprimande van het seizoen.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Ach ja, regels zijn regels.
    Maar ik had een reprimande ook wel genoeg gevonden.

    Anyway, met de kampioenschapsbonus op zak is die 25.000eu peanuts natuurlijk :D

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 16:12
  • oebidoebi

    Posts: 632

    En terecht

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 16:14
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Logisch gevolg en ze kunnen hier geen uitzondering voor maken, want dan is het hek van de dam. Maar ach, van die reprimande en die boete zullen ze niet wakker liggen..

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 16:23
    • inderdaad logisch, maar Vettel heeft gewoon bewust lak aan de regels gehad door deze show op te voeren wetende dat er toch wel een boete oid zou volgen, goed van hem en leuk voor de fans!!

      • + 0
      • 28 okt 2013 - 00:25
  • AtteH

    Posts: 1.563

    Zielepieten...

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 16:26
  • Cypher

    Posts: 2.144

    Who cares, 4e wereldtitel is binnen!

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 16:27
  • Foei Vettel!

    Dit soort dingen mogen we echt nooit meer zien hoor in de F1! Coureurs kunnen dit gewoon niet maken!

    Stelletje zieke azijnpissers.

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 16:35
    • Azijn pissen lijkt me inderdaad niet helemaal gezond.

      • + 0
      • 27 okt 2013 - 17:12
  • Ik vond het mooi om te zien dat hij zich liet gaan, dit soort zaken horen er ook bij. De fans hebben het recht om dit soort zaken te zien in mijn ogen. Jammer van de boete maar hij zal het de 25000 wel waard hebben gevonden.

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 16:40
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Prachtige historische beelden. Is het geld meer dan waard lijkt me. Dat velen zijn voorbeeld mogen volgen!

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 17:05
  • ives

    Posts: 1.232

    \"Het team heeft de rijder niet duidelijk gemaakt dat hij meteen naar parc fermé moest terugkeren.\"

    Wat een uitleg. Zeg dan toch gewoon openlijk: we willen Seb zijn feestje niet vergallen en we vonden het ook een fijne show voor het publiek!

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 17:16
  • Dank u meneer Vettel dat u willens en wetens deze verschrikkelijke, onvergeeflijke fout heeft begaan! Dank u, dat u elk raceweekend weer die azijnpissers van de FIA wilt trotseren!

    M.a.w.: Ik heb genoten van de donuts en van het toneelstukje daarna. Goed gedaan!

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 17:31
  • Peter

    Posts: 950

    Nu ben ik geen Vettel fan of eigenlijk geen RB fan, maar van de toegift van Vettel heb ik 100% genoten. Ik ben namelijk een groot F1 liefhebber en dit is wat ik zo vreselijk mis. En met deze boete en reprimande wordt nog maar eens duidelijk dat de regelbepalers niets maar dan ook niets met de sport hebben.

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 17:34
  • Dure donut :)

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 17:44
  • ARW

    Posts: 1.078

    Ik ben geen Vettel fan, maar rebelse houding (ook soms jegens team) spreekt mij wel aan.

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 17:54
  • Eigenlijk zou de perfecte reactie bij de volgende race zijn als ALLE COUREURS donuts zouden gaan draaien na afloop van de race. Dat zou de ultieme protestactie zijn.
    Ik roep hierbij dan ook op tot een FUCK-THE-FIA-actie.

    Kom op heren, laat eens even zien om wie het draait in de Formule 1: de coureurs en hun auto\'s en niet de azijnpissende bobo\'s!

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 18:32
    • Wow! Zonder enige vertraging door het filter. En dat terwijl ik een stout woord heb gebruikt! ;-)

      • + 0
      • 27 okt 2013 - 18:33
  • Multi alles....lekker boeien

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 19:00
    • louc_

      Posts: 2.282

      In de DTM doet iedereen dat!

      • + 0
      • 27 okt 2013 - 20:15
  • Amaai!

    Posts: 305

    Nou die donut ging lekker. Eindelijk wat te zien na die zoveelste processie van Echternach... Tegenwoordig is de F1 al even boeiend als kouwe pap ... Met een beetje hersenen heb je zo de goede strategie bedacht en kan je na de eerste bocht al bijna voor 95% voorspellen wat de uitslag zal zijn. Klaas Vaak heeft dit jaar te veel en te snel mogen toeslaan. De regels zijn verstikkend, de verveling te hoogstaand. In de MotoGP is het tegenwoordig veel leuker toeven...

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 20:36
    • Waarom kijk je dan als je het allemaal zo slecht vind?

      • + 0
      • 27 okt 2013 - 21:32
  • henkgp94

    Posts: 1

    Dit is echt ziek sport is toch voor de fans ,maar het wordt zo van de fans afgepakt dit is antie sport

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 20:43
  • Jdr1985

    Posts: 9

    Triest eigenlijk dat het zo moet... Vond het juist wel gaaf zoiets weer eens te zien na een race:)

    @redactie; dit gebeurde voor het Indiase publiek en niet het Indische #pietlut

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 23:02
  • Regels zijn regels natuurlijk.. Al denk ik niet dat ie er nog gaat van wakker liggen. De kans dat hij in de komende paar races nog 2 reprimandes pakt is natuurlijk ook ontzettend klein en die 25000 euro zal Red Bull graag wel even voorschieten.. Of hij behoudt een paar keer hetzelfde helmdesign, heeft ie dat bedrag ook bij elkaar gespaard :)

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 23:06
  • FIA maakt de sport meer en meer kapot. Laat lekker gaan dit soort spontane acties. Vond die actie van Webber met Alonso als taxi linker maar ook wel mooi. Dit soort dingen moet vooral niet bestraft worden, zeker dus niet die kleine show aan het einde!!!!

    • + 0
    • 28 okt 2013 - 12:14

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar