user icon

Massa: "Als het nodig is negeer ik weer de team orders"

  • Gepubliceerd op 27 okt 2013 13:43
  • comments 11
  • Door: Danny Sosef
Felipe Massa heeft van zich laten horen. De Braziliaan zegt dat hij de resterende races van het seizoen gerust nogmaals de team orders van Ferrari zag negeren en niet opzij zal gaan voor teamgenoot Fernando Alonso.

Tijdens de vorige race in Japan werd Massa opgedragen opzij te gaan voor Alonso. Massa weigerde en deed dit niet, waardoor er binnen het team oproer ontstond.

De uitleg van Massa: "Ik zie het niet als respectloos dat men mij vraagt om Fernando voorbij te laten. Maar net als in Suzuka race ik vanaf nu voor mezelf. Ik ga niet opzij als men dat van mij verwacht."

De 32-jarige coureur is naar verluid op weg naar een stoeltje bij Williams, en is van mening dat zijn huidige instelling eerder in het voordeel dan nadeel werkt van zijn huidige team Ferrari.

"Ik wil zo veel mogelijk punten scoren als mogelijk is. Die punten zijn bovendien hard nodig om de tweede plek in het constructeurkampioenschap te behalen. Ik zal mijn best doen om zo hoog mogelijk te eindigen in de resterende races."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Wat een vlegel blijft het toch ook!
    De laatste race\'s lekker voor eigen succes gaan en niet meer het lieve schoothondje van de Familie Ferrari te blijven.
    Ach ja,het blijft toch ook een straatschoffie uit Sao Paulo.

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 13:48
    • Waar slaat dat op? 1 nogal logisch! 2 Alonso maakt nergens meer kans op en vandaag en in suzuka was het gewoon niet meer realistisch. Dus niet meer dan logisch dat hij denk ja dag ga voor mezelf rijden!... Hij is de beste team player die een team kan wensen. En nu kiest hij eens voor zichzelf en dat vind ik goed. En straatschoffie... wat ben je zielig zeg...

      • + 0
      • 27 okt 2013 - 13:54
    • @Jermaine, volgens mij zie je de humor van DS z\'n post niet echt in?
      Het is gewoon een rebels schoffie die Felipe, een ondeugende belhamel :P

      • + 0
      • 27 okt 2013 - 13:58
    • Ja komt tie weer!

      @JA +10 :-)

      • + 0
      • 27 okt 2013 - 13:59
    • Frijns

      Posts: 2.564

      Massa straatschoffie uit Sao Paolo? Flipje werd met een goude lepel gevoed als baby:D.

      • + 0
      • 27 okt 2013 - 14:15
  • James

    Posts: 1.652

    Hij heeft in het verleden al genoeg de kaart van het team getrokken. Beide titels zijn vergeven, het team geeft hem geen nieuw contract, dus wordt het tijd om eens aan zichzelf te denken. Bovendien heeft Alonso normaal gezien geen teamorders nodig om Massa te passeren en zijn het beide faire coureurs, dus weinig kans op incidenten.

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 14:14
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Tja, en dan maar hopen dat het team hem niet met een flutsmoes binnen haalt om Alonso er voorbij te laten kunnen.

      • + 0
      • 27 okt 2013 - 14:34
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Hij heeft groot gelijk, laat Alonso dan maar laten zien dat-ie echt beter is. Alleen had Massa dat al die jaren moeten doen, hadden we kunnen lachen.

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 14:33
  • Het was vandaag louter aan Massa te danken dat Ferrai niet nog meer puntenschade opliep in het constructeurskampioenschap. Alonso wilde kennelijk graag die speciaal helm nog een keer kunnen gebruiken.....

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 17:32
  • Massa reed vandaag een degelijke race, zelfs bijna heel goed.

    • + 0
    • 27 okt 2013 - 23:04

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar