user icon

Lotus en Romain Grosjean schakelen een tandje bij

  • Gepubliceerd op 23 okt 2013 16:11
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Lotus-teambaas Eric Boullier verwerpt de suggestie dat Kimi Raikkonen ongemotiveerd in de rondte rijdt sinds hij zijn vertrek naar Ferrari heeft aangekondigd. De Fin wordt de laatste tijd wel steeds vaker overschaduwd door teamgenoot Romain Grosjean, maar dat ligt meer aan Grosjean dan aan Raikkonen.

Daar is Boullier van overtuigd. Autosport vroeg hem of de motivatie van Raikkonen tanende is, en hij antwoordde met: "Helemaal niet, ik denk van niet. Het is meer toe te schrijven aan Romain, die weer terug de oude is. Grosjean bood Raikkonen vorig jaar qua snelheid ook al goed partij, totdat hij de weg een beetje kwijt raakte en zijn zelfvertrouwen een knauw kreeg. Maar Romain is helemaal terug."

Ook Lotus heeft een tandje bij geschakeld via een langere wielbasis. Boullier: "De updates die we tijdens het seizoen geïntroduceerd hebben leverden de verwachte performance op. Het klopt dat het met de wielbasis een beetje een gok was, maar ik ben trots op wat we al met dat pakket gepresteerd hebben. Het is goed om te zien dat we de auto verbeterd hebben voor de kwalificaties zonder dat het ten koste is gegaan van onze sterke punten in de races."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Het wachten is op een grote klapper van Grosjean.....

    • + 0
    • 23 okt 2013 - 16:23
    • Dat gaat erg lastig worden nu rbr zo dominant is, als hij volgend jaar mag rijden kan hij wel voor de overwinning gaan denk ik.

      • + 0
      • 23 okt 2013 - 16:28
    • NBTT
      Bedoel je met grote klapper een overwinning, of een startcrash?

      • + 0
      • 23 okt 2013 - 16:58
  • Triumph

    Posts: 129

    @ SWAYZE EXPRESS

    haha...Ik denk dat Nothing But The Truth het net iets anders bedoeld:
    Een klapper in de muur en weg is het vertrouwen in het koppie van Romain.

    NBTT is niet echt een fan van de beste man....ik ook niet trouwens!

    • + 0
    • 23 okt 2013 - 16:46
  • Frijns

    Posts: 2.564

    Ik denk dat Kimi minder goed gaat omdat hij continue bezig is met al het nieuws over Frijns op te zoeken.. inclusief hier op F1today

    • + 0
    • 23 okt 2013 - 16:48
    • iceman Kimi

      Posts: 6

      yes yes, I\'m reading it all the time!

      • + 0
      • 23 okt 2013 - 18:38
  • Yannis

    Posts: 925

    Ik gun het die lachebek van een Grosjean wel. Toch ben ik bang dat zijn gebrek aan ruimtelijk inzicht een blijvertje is. Afhankelijk van waar hij op de grid staat zal dat mijns inziens tot incidenten blijven leiden.

    Nu Lotus met al dat geleende geld een goede auto heeft neergezet en hij de races vrij ver vooraan kan starten zou hij dit seizoen best nog wat leuke resultaten neer kunnen zetten.

    Ik wel ben benieuwd waar Lotus volgend seizoen staat (verhouding tussen de motoren). Misschien zien we dan de oude, verwarde versie van Grosjean wel weer terug...

    • + 0
    • 23 okt 2013 - 23:16
    • Hoeveel start incidenten heeft Grosjean dit jaar gehad? Post het ook even op het forum hier.

      • + 0
      • 24 okt 2013 - 08:46
    • Triumph

      Posts: 129

      De man heeft afgelopen jaar een roekeloos seizoen gereden, laat ik voor de goede orde zijn uitzonderlijke prestaties van 2009 maar even weg.
      Wist het zelfs (als een van de weinige coureurs) te presteren om in zijn eerste volledige f1 seizoen een schorsing van een race op de hals te halen.

      En ondanks zijn goede prestaties van de laatste races,
      Mogen wij hier niet openlijk twijfelen dat sommige van ons nog niet overtuigd zijn, ongeacht of we hem gunnen?

      • + 0
      • 24 okt 2013 - 11:17

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar