user icon

Brawn alleen door bij Mercedes als hij de baas blijft

  • Gepubliceerd op 14 okt 2013 14:59
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Ross Brawn heeft Mercedes een waarschuwing gegeven dat hij nadenkt over zijn toekomst. De Duitse renstal trok Paddy Lowe al aan als opvolger voor de Brit, maar Brawn is vooralsnog gewoon teambaas. Die functie blijft hij alleen bekleden als hij de enige kapitein op het schip blijft.

Brawn betoogde tegenover Sky Sports: "We hebben een duidelijk afbakening nodig van wie de baas is en wie niet, en ik heb uiteraard motivatie nodig om door te gaan. Elk succesvol Formule 1-team heeft een duidelijke leider. Dat is de grote vraag. Voor een langer verblijf van mij is het zaak om helder vast te stellen dat ik dat referentiepunt namens Mercedes ben."

Brawn hield ook de deur open dat hij in een andere hoedanigheid of bij een ander team in de Formule 1 aan de slag gaat. Dat voedt geruchten over een dienstverband bij Honda of McLaren. "Ik loop niet noodzakelijkerwijs weg van de sport als ik niet bij Mercedes verder ga", aldus Brawn.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Lijkt me een zeer redelijke eis met zijn staat van dienst. En 1 duidelijke leider binnen een team lijkt me ook een stuk beter voor het team.

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 15:02
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Tja, ik weet het niet. Bij Mercedes heb je nu Paddy Lowe, Bob Bell, Aldo Costa en Geoff Willis die onder Ross Brawn werken. Dat zijn er wel erg veel, en waarom hebben ze Lowe dan aangetrokken?

    Ergens hoop ik dat Brawn z\'n biezen pakt en bij McLaren aan de slag gaat. Het lijkt me dat Whitmarsh ook wel op het randje van de houdbaarheidsdatum zit en die laat ook dit jaar geen enkele progressie zien van het team. Ben benieuwd!

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 15:13
    • MaikyMaik

      Posts: 34

      das ook niet helemaal eerlijk tegenover Whitmarsh, McLaren staat er nu toch een heel stuk beter voor dan het begin van het seizoen, het begin was alleen extreem slecht

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 15:26
    • Peter

      Posts: 954

      McLaren staat er nu net zo slecht voor als begin van het seizoen. Ze zijn FI voorbij maar zelf ingehaald door Sauber. Aantal WK punten die ze per race scoren is vrijwel gelijk als in het begin van het seizoen.

      Brawn naar McLaren lijkt me voor McLaren geen slechte zaak.

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 15:58
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      @Maikymaik: Zoals Peter zegt is McLaren idd niks beter geworden. Voor Hongarije was Force India gewoon beter en dat ze er nu voor staan heeft puur met de bandenwissel te maken van Pirelli, daar hebben ze dus gewoon gemazzelt dat het zo\'n negatief effect op FI heeft gehad, anders hadden ze er nog steeds achter gestaan. En wat dat betreft is Sauber ze nu weer voorbij gestreefd, die zijn enkel te laat op dreef gekomen en weten nu pas te profiteren van de huidige Pirelli\'s. En met een beetje geluk kan Hulkenberg die 21 punten achterstand op Button zelfs nog overbruggen in de laatste 4 races en wordt Button 10e bij de rijders, dat is niet best...

      En Whitmarsh is gewoon verantwoordelijk voor dit seizoen en alle voorgaande waarin ook niet echt veel succes is behaald. En ook is hij verantwoordelijk voor aan aantrekken van Perez, wat gewoon niet de beste keuze is geweest. Al met al weet ik niet waarom hij er eigenlijk nog zit. Moet wel zeggen dat het een aardige kerel is hoor, maarja, wat koop je daarvoor?

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 16:49
  • Kevin

    Posts: 4.955

    Whitmarsh --> exit
    Brawn <-- in

    Waar kan ik tekenen?

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 16:53
  • Brawn weet alles over de 2014 auto. Ben er absoluut niet blij mee als hij naar een concurrent vertrekt.

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 17:16
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    Meer dan logisch dat hij dit eist. Hopelijk is Mercedes gewoon slim en laten ze de man zitten die \"Schumacher en Hamilton\' daar bracht !

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 17:22
    • Ik zie ook geen reden om Brawn van de troon te trappen als teambaas. Wat heeft het voor zin om Paddy Lowe die functie te geven?

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 18:34
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      als Paddy daarvoor aangenomen is dan ja..

      Maar ik zou toch hopen dat ze voortborduren op het team zoals het nu staat. Zeker met deze succesfactor(en) aan boord..

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 19:06

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar