user icon

Grid Korea: Bianchi grid penalty, Webber 10 plaatsen terug

  • Gepubliceerd op 05 okt 2013 18:47
  • comments 12
  • Door: Priyantha Bleeker
De grid voor de race van morgen is ondertussen door de FIA bekendgemaakt.

Jules Bianchi, coureur voor Marussia, heeft een reprimande en grid penalty gekregen(3 plaatsen terug).
Door deze penalty schuift teamgenoot Max Chilton één plaatsje op naar positie 21.

De Stewards verklaarden:
"De coureur van auto #22(reed nog in z'n out-lap), heeft een waarschuwing over de radio gekregen dat auto #14 eraan kwam welke bezig was aan een snelle ronde, maar besloot om op de racelijn te blijven om zijn eigen snelle ronde te gaan starten aan het eind van de ronde"

De RedBull coureur Mark Webber heeft een grid penalty gekregen van 10 plaatsen, dit vanwege het incident in Singapore waarbij de Australiër een derde reprimande kreeg.
Door de grid penalty zal Webber starten als 13e.

Door de grid penalty van Webber schuiven er meerdere coureurs één positie op.
Grosjean, Rosberg, Alonso, Massa, Hulkenberg, Gutierrez, Räikkönen, Perez, Button en Ricciardo winnen allemaal één positie.

Een gevolg is dat bijvoorbeeld Fernando Alonso niet zal starten op de 6e positie maar op de 5e positie. Hierdoor zal Alonso op de 'schone' kant van de grid kunnen starten.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • fduct

    Posts: 414

    het is me wat...
    ach kunnen we tenminste hardcore-Webber zien doen wat ie t beste doet (en veel ervaring mee heeft), zochzelf naar het podium knokken vanuit het middeveld

    • + 0
    • 5 okt 2013 - 19:14
    • fduct

      Posts: 414

      gpgert is gone... ?

      • + 0
      • 6 okt 2013 - 03:13
  • Stri

    Posts: 2.384

    @Redactie

    Wellicht goed om even de spelling te checken in de tweede alinea en de interpunctie in de laatste alinea.

    • + 0
    • 5 okt 2013 - 20:32
  • \'\'Een gevolg is dat bijvoorbeeld Fernando Alonso niet zal starten op de 6e positie maar op de 5e positie. Hierdoor zal Alonso op de \'schone\' kant van de grid kunnen starten.\'\'

    Alonso staat naar mijn idee altijd aan de schone kant.
    In Silverstone stond hij in 1e instantie ook aan de vuile kant,maar ook toen had hij het voordeel dat hij 1 plek op kon schuiven.
    Kan iem. mij vertellen wanneer Alonso wel aan de vuile kant heeft gestart?
    En als hij dan een keertje op de vuile kant staat,dan verbreken ze gewoon Massa zijn zegel om hem weer op de schone kant te zetten.

    • + 0
    • 5 okt 2013 - 21:23
    • Als ik heel eerlijk ben vind ik \'de schone kant\' een typisch voorbeeld van iets wat flink overschat wordt.

      Ik zie vaak genoeg mensen van \'de vuile kant\' een uitstekende start maken terwijl mensen van \'de schone kant\' minder goed wegkomen.

      Daarnaast heeft goed starten ook veelal te maken met inzicht en positionering bij de 1e bocht. Dit is overigens 1 van de sterkere eigenschappen van Alonso in mijn opinie en één van de redenen waarom hij er na 1 ronde vaak goed bij zit.

      Je ziet een Felipe Massa bijvoorbeeld veel minder vaak de juiste beslissing nemen.

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 21:29
    • Nog even een zilver hoedje op een de samenzwering is compleet..

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 21:42
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Ik ben meestal niet zo\'n mierenneuker, maar het is maar goed dat GPGert dit artikel nog niet heeft gezien. Er staan hier wel erg veel fouten in, niet normaal.

    \"Jules Bianchi, coureur voor Marussia, heeft een reprimande en grid penalte gekregen(3 plaatsen terug).\"

    \"De Stewards verklaarden :\"

    \"De RedBull coureur Mark Webber heeft een 10-plaatsen grid-penalty gekregen dit vanwege het incident in Singapore waarbij de Australiër zijn derde reprimande kreeg.\"

    \"Grosjean, Rosberg, Alonso, Massa, Hulkenberg, Gutierrez, Räikkönen, Perez, Button en Ricciardo, winnen allemaal één positie.\"

    Uit die delen zijn sowieso fouten te halen. Daarnaast missen er hier en daar punten, is er sprake van verkeerd spatiegebruik en is er een paar keer onnodig op enter geramd.

    • + 0
    • 5 okt 2013 - 22:44
    • Ik stel voor Rodawa, om een mailtje te sturen naar info@f1today.net met je sollicitatie als redacteur :)

      Ondertussen zal ik de fouten die erin staan even aanpassen, in ieder geval bedankt :) Ik ben dan ook beter met computers dan met schrijven.

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 22:56
    • Mirani

      Posts: 2.962

      @ Priyantha Bleeker
      Leuk dat je reageert op de reacties! Misschien een idee om vaker te doen. Komt gewoon wat professioneler over en ook wat meer betrokken over wat de gebruikers posten.
      Misschien ook leuk om je mening te delen over wat er gebeurd in de wereld van F1?

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 23:31
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Hehe, laten we niet overdrijven, ik ben ook geen taalmagiër. ;) Het viel me echter wel op dat er in de laatste 3 berichten van 5 oktober nogal wat fouten staan.

      • + 0
      • 6 okt 2013 - 10:36
    • @Rodawa, klopt ook wel hoor :) Ik spring dit weekend even bij, en schrijven is niet mijn werk zeg maar. Ik pretendeer dan ook niet een journalist te zijn, maar als er fouten instaan wil ik ze wel graag verbeteren.

      • + 0
      • 6 okt 2013 - 14:15

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar