user icon

Hamilton schrok zich een hoedje van geparkeerde Ferrari

  • Gepubliceerd op 23 sep 2013 11:14
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes-coureur Lewis Hamilton kon de Ferrari van Fernando Alonso in de uitloopronde van de Grand Prix van Singapore nog maar net ontwijken. Met het gebaar van Alonso om de gestrande Mark Webber een lift aan te bieden was niets mis, alleen was de locatie waar hij zijn bolide parkeerde onhandig gekozen. De Spanjaard zette zijn wagen midden in een bocht stil.

Niet alleen Hamilton, maar ook Rosberg moest actie ondernemen om een botsing te vermijden. Gevaarlijk en een onnodig risico, zo oordeelden de stewards. Zowel Alonso als Webber ontving een reprimande. Voor Webber was het al de derde waarschuwing en de consequentie was een grid penalty voor de volgende Grand Prix, in Zuid-Korea.

Hamilton over het incident: "Ik reed gewoon mijn uitloopronde, stuurde de hoek om en daar stond Fernando opeens. Ik schrok me een hoedje. Ik ging rechts langs zijn Ferrari, maar wat als Mark juist van die kant was komen aanwandelen? Dan had ik hem aangereden. Gelukkig is dat niet gebeurd."

"Het is goed voor de fans om te zien, zolang het op een veilige manier plaats vindt en niet op de ideale lijn. Misschien moeten ze het voor de toekomst gewoon toestaan. Het is cool. Iedereen herinnert zich nog Nigel Mansell en Ayrton Senna op Silverstone 1991. Er zijn momenten geweest dat ik iemand voorbij reed en ik wenste dat ik kon stoppen om diegene een lift naar de pits te geven."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Beamer

    Posts: 1.146

    Zonet wat beelden gezien hoe Alonso op de baan stopte en Webber kwam aanrennen, terwijl Rosberg er links langs ging en Hamilton rechts.
    In eerste instantie dacht ik dat de straf erg overdreven was, maar na het zien van deze beelden kan ik alleen maar zeggen dat de straf nog aan de milde kant is.

    • + 0
    • 23 sep 2013 - 11:16
  • Idd de verkeerde plek.
    Had beter ff 40 tot 50 verder aan de kant kunnen gaan staan.
    Straf dus wel verdiend, maar blijft een coole aktie.

    • + 0
    • 23 sep 2013 - 11:29
    • 40 tot 50 mtr

      • + 0
      • 23 sep 2013 - 11:38
    • Ja die Lotus verknalde duidelijk Fernando zijn \'pick-up point\'.. ;)

      • + 0
      • 23 sep 2013 - 12:07
    • Np-F1

      Posts: 917

      Alonso had zich sowieso moeten bedenken dat je op een stratencircuit niet door de bochten heen kan kijken. Hij had of héél ver buiten de lijn moeten gaan staan, of door moeten rijden.

      Webber had zich moeten bedenken dat hij niet zonder toestemming van de marshals de baan op mag. Die mensen zijn er niet voor niets.

      • + 0
      • 23 sep 2013 - 14:14
    • Hmm na het zien van dit filmpje www.dumpert.nl/med(...)r_een_lift_gaf.html denk ik er toch net ff anders over. Webber rent al ver voordat Alonso er aan komt de baan op.

      • + 0
      • 23 sep 2013 - 16:06
  • Webber gaf Alonso ook eens een lift:

    www.youtube.com/watch?v=6NY3rcGRzWs

    • + 0
    • 23 sep 2013 - 11:31
    • Np-F1

      Posts: 917

      Daar kregen de heren ook een reprimande voor, volgens mij. Dat was wel voor het \'3 strikes\' systeem.

      • + 0
      • 23 sep 2013 - 14:15
    • Ohja dat gebeurde daar vlak voor m\'n neus :) Ook al zoiets aparts alsof ze met elkaar kunnen praten ofzo. Hoe wist webber daar dat de wagen van Alonso er mee nokte.

      • + 0
      • 23 sep 2013 - 16:10
  • Deze beelden bedoel je? Ziet er inderdaad scary uit, zeker met Rosberg maar ook Hamilton die maar net langs de Ferrari soeft.

    www.youtube.com/watch?v=hOYWS06NvsM

    • + 0
    • 23 sep 2013 - 11:33
    • Ik dacht eerst dat de straf zwaar overdreven was maar nu ik deze beelden zo bekijk was het toch wel een linke actie, mijn inziens een inschattingsfout van beide heren, straf lijkt me terecht.

      • + 0
      • 23 sep 2013 - 12:25
  • Nou nou, voor mij is het heel duidelijk, Alonso had hier dus echt een straf voor moeten krijgen. Buiten heet feit dat het voor de fans mooi is om te zien, gaat het hier om veiligheid. Dit is dus een voorbeeld waarom het niet mag!!

    • + 0
    • 23 sep 2013 - 12:53
    • Dat heeft hij toch ook gekregen.

      • + 0
      • 23 sep 2013 - 13:00
    • Een reprimande is geen straf in mijn ogen, het is alleen een tik op de vingers.

      • + 0
      • 23 sep 2013 - 19:49
    • Ja en dat is dus dezelfde straf als Webber. Dus wat is je punt?

      • + 0
      • 24 sep 2013 - 09:43
  • Calvinh

    Posts: 2.263

    Haha, terwijl de ene Ferrari Massa verliest, kreeg in Singapore de andere er ineens massa bij!

    • + 0
    • 23 sep 2013 - 18:30
  • Zou Hamilton zich een hoedje of een petje schrikken?

    • + 0
    • 23 sep 2013 - 23:34

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar