user icon

Ferrari zit met aparte windtunnel-situatie in de maag

  • Gepubliceerd op 29 jul 2013 12:15
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari ondervindt nog altijd hinder van correlatie-problemen met de eigen windtunnel. De Scuderia sloot de faciliteit in oktober vorig jaar voor een opwaardering, maar de windtunnel in Maranello voldoet nog steeds niet aan de wensen van de Italiaanse renstal. Tot het zover is maakt Ferrari gebruik van de Toyota-windtunnel in Keulen.

Geen ideale situatie, zo bekent vice-chefontwerper Simone Resta. "Het is lastig, we worstelen nog steeds. We zijn afhankelijk van een externe windtunnel en we hebben ook onze eigen windtunnel nog. Het is een probleem. We werken er hard aan en we zullen het oplossen. Hopelijk hebben we onze zaakjes aan het einde van de zomer voor elkaar."

Bestel hier de nieuwste Ferrari merchandise!

Reacties (29)

Login om te reageren
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Sluiten, die eigen windtunnel! Of beter nog: Platgooien, afbreken, wegbuldozeren, dat kreng!

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 12:37
    • MONEYR

      Posts: 105

      bulldozeren*

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 12:41
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Je hebt gelijk!

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 12:51
    • MONEYR

      Posts: 105

      We leren elke dag bij. :)

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 13:47
    • felix50

      Posts: 5.792

      Bom er op gooien mag toch ook wel

      • + 0
      • 4 aug 2013 - 14:18
  • babyShumi

    Posts: 406

    gert srry hoor maar,wegbuldozeren is een niet bestaand woord bedoel je misschien weg bulldozeren ;)

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 12:42
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      En jij praat gewoon gauw MONEYR na....

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 12:52
  • babyShumi

    Posts: 406

    in de zelfde minuut iemand na praten met het filter op deze site

    dat zit er echt niet in :) viel me gewoon op hou niet van taalfouten ^^

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 12:54
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Als je niet van taalfouten houdt, dan moet je mijn naam met een hoofdletter schrijven, sorry met een letter \'o\' erin, een spatie gebruiken na de komma, een punt zetten achter woord, het woord \'bedoel\' beginnen met een hoofletter en achter bulldozeren een vraagteken zetten!

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 13:02
    • MONEYR

      Posts: 105

      dezelfde*

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 13:46
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Dezefde wat?

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 14:21
    • \"dezelfde\" i.p.v. \"de zelfde\" (Babyshumi\'s post).

      oh, en met L. Maar dat wist je wel ;-)

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 16:55
    • fduct

      Posts: 414

      @GPGERT, hep jij welees eem tag tat je iemant niet korrigeerd op schrijfvouten?

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 17:55
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      @FDUCT: -100

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 18:15
    • fduct

      Posts: 414

      @gpgert
      Doe je dat in hed dagelijkse lefen ook? kryg je dan feel respekt fan iedereen??

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 18:42
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Ja, want ik werk bij de politie....

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 19:33
    • Fduct
      +101 zodat we lekker positief blijven :-)

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 20:41
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      FDUCT: -101, zou dat we jouw echte waarde weer bereiken! ;-)

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 21:01
    • Ja, lekker Nederlands weer gekke Gerrit. Iets met goed voorbeeld en volgen..

      ((score gekke Gerrit) x -1 (mits: score gekke Gerrit = negatief)) + 1

      • + 0
      • 30 jul 2013 - 00:38
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      zou = zo

      • + 0
      • 30 jul 2013 - 11:56
  • RH

    Posts: 136

    De problemen met de windtunnel lopen natuurlijk al veel langer.
    Vorig jaar oktober heeft men besloten om deze compleet om te bouwen. De vraag is of het nu slechts een update betreft of dat men er alles heeft uitgegooid en overnieuw is begonnen?
    Indien het inderdaad een update betreft zal er in Maranello wel heftig gediscussieerd worden over de vraag of ze niet helemaal vanaf nul moeten beginnen.

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 13:25
  • ives

    Posts: 1.239

    En we gaan terug on-topic...

    Ik vind het echt triest dat een team als Ferrari jarenlang blijft klooien met het kalibreren van een windtunnel. Op deze manier verliezen ze langzaam maar zeker hun status als topteam. Races winnen gaat nog, maar een serieuze gooi doen naar de wereldtitel zit er niet meer in. Of een jaar de beste auto van het veld produceren, ook dat is al geleden van 2007.

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 13:29
  • CaptNemo

    Posts: 52

    Off-topic: Jammer dat je op deze site reacties niet kan *like*-en, die discussies zijn vermakelijk :)

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 16:08
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Dan reageer je toch gewoon met +1 of -1 ?

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 17:01
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      -1, slecht idee, Gert.

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 17:33
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Vroeg ik jou wat?
      -10

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 18:14
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het werkelijk te bizar voor woorden, dit hele verhaal bij Ferrari.
    Hoe lang zijn ze nou al niet aan het emmeren met die windtunnel?? Al minstens een jaar of 3, 4? En nog werkt het ding niet zoals het moet.......mijn god, daar is vast Italiaanse pasta gebruikt om het apparaat te bouwen, of om er de elektra mee aan te leggen!
    Het is toch onvoorstelbaar dat zo\'n team dit soort cruciale zaken zo slecht op orde krijgt!
    Dit kost ze gewoon weer een jaar, en dus een titel (of in ieder geval zijn de kansen er op stukken minder geworden door dit geëmmer).
    Als topteam kun je je dit soort fouten niet veroorloven, want de concurrentie zit niet stil.
    Elke fout wordt meteen keihard afgestraft.
    Maar volgens mij is Ferrari zijn grootste concurrent......................Ferrari zelf!

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 19:01
  • James Allison zal nog dit seizoen de technische staf van Ferrari gaan versterken. De Italiaanse renstal bevestigde vanmiddag de komst van de voormalig technisch directeur van Lotus. Allison zal bij Ferrari verantwoordelijk worden voor de chassis\'.

    Allison vertrok eerder dit jaar als technisch directeur van Lotus en werd meteen gelinkt aan een overstap naar Ferrari. Afgelopen week kwamen de twee partijen al overeen, maar vandaag werd de transfer officieel bevestigd. Allison was in de beginjaren \'00 al werkzaam voor Ferrari, toen het Italiaanse team haar meest succesvolle periode meemaakte. Daarna ging de Brit aan de slag bij Renault, wat later Lotus werd. In de jaren negentig werkte hij ook al voor Benetton.

    Ferrari heeft door de komst van Allison de huidige technisch directeur van het Italiaanse team, Pat Fry, director of engineering gemaakt, terwijl Allison dus verantwoordelijk wordt voor de chassis\'. Op 1 september begint Allison aan zijn nieuwe baan.

    bye bye Fry :-) werd tijd !!!

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 19:01
    • Ik las het inderdaad. Zijn \'gardening leave\' bij Lotus zou eigenlijk tot maart 2014 zijn, dus de Scuderia zal een dikke vergoeding hebben betaald. Maakt niet uit, goed nieuws in ieder geval.

      Of hij ook nog een substantiële bijdrage aan de F138 kan leveren betwijfel ik trouwens. We zullen zien.

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 19:24

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar