user icon

Mateschitz financiert Oostenrijkse Grand Prix uit eigen zak

  • Gepubliceerd op 25 jul 2013 15:21
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull-baas Dietrich Mateschitz staat persoonlijk garant voor de kosten van de Grand Prix van Oostenrijk, vanaf volgend jaar weer op de Formule 1-kalender. De zakenman sloot een zevenjarig contract met Bernie Ecclestone voor een race op de Red Bull Ring.

Mateschitz deelde aan Autosport mede: "Nee, we hebben geen speciale behandeling gekregen, maar we kunnen wel rekenen op veel sympathie omdat de Formule 1 altijd graag naar Oostenrijk kwam en omdat we een charmante Grand Prix die anders is dan anderen aan kunnen bieden."

"De opbrengsten van de kaartverkoop dekken waarschijnlijk de kosten voor de organisatie van het evenement, maar niet de fee voor de Grand Prix. Die neem ik voor mijn rekening. Maar drie opeenvolgende wereldtitels met Red Bull Racing hebben ons ook een beetje geholpen."

"Na de heropening van de Red Bull Ring was de Formule 1 vaak onderwerp van gesprek in Oostenrijk. We hadden met enige regelmaat wat discussies. Eind vorig jaar werden onze intenties duidelijk en nu is het gelukt. We hebben een comeback van de Formule 1 nooit uit ons hoofd gezet."

Mateschitz rekent op een toeschouwersaantal van 60.000, al is daar wel toestemming en een upgrade van enkele tribunes voor nodig. "We waarderen de hoofdtribune en de westtribune op, ze krijgen een dak. Of we de paddock uit moeten breiden weten we nog niet."

Bestel hier de nieuwste Red Bull Racing merchandise!

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Ja.. eindbaas.

    • + 0
    • 25 jul 2013 - 15:44
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    \'\'Wat doe jij volgend jaar?\'\'
    \'\'Ik heb net een vakantie naar Terschelling geboekt,en jij dan?\'\'
    \'\'Oh niet zoveel, ik host de Oostenrijkse Grand Prix..\'\'

    • + 0
    • 25 jul 2013 - 16:03
  • \"ik heb geld teveel en weet niet waar ik het laten moet\"

    • + 0
    • 25 jul 2013 - 16:12
    • alflonzo

      Posts: 827

      Geld teveel? Genoeg bedoel je, wees blij dat zulke mensen er zijn en daar iets mee doen waar meer mensen lol van hebben.

      • + 0
      • 25 jul 2013 - 16:50
  • Ik weet wel dat ik daar bij de eerste race bij ben. Ik ben er al meerdere keren geweest en heb het altijd een geweldige circuit gevonden. Alleen de boetes voor het hard rijden zijn daar idioot, dus als iemand er heen gaat denk aan de snelheid.

    • + 0
    • 25 jul 2013 - 20:48
  • upload.wikimedia.o(...)1_Red_Bull_Ring.svg

    Stilletjes hoop ik dat Mateschitz het oorspronkelijke circuitplan toen hij dit project begon, in de loop van komende jaren uit gaat voeren. Het plan was om het oude en nieuwe deel v as n het circuit te herenigen. Zo krijg je het beste van beide werelden. De goede inhaalbochten van het nieuwe derl en de uitdagende snelle historisch beladen bochten van vroeger.

    Zie hierboven de link naar het oorspronkelijke plan :

    • + 0
    • 25 jul 2013 - 23:57
  • Aanschouw de nieuwe Fuhrer van de F1. Wat is de volgende stap? Vettel laten klonen ofzo???

    • + 0
    • 26 jul 2013 - 12:47
  • babyShumi

    Posts: 406

    was zandvoort nu maar eens GP waardig en hadden wij maar zo een suikeroompje in Nederland :) ik zou van die man houden als ik Oostenrijker was

    • + 0