user icon
user icon

Buemi in verregaande onderhandelingen met Force India

  • Gepubliceerd op 14 dec 2012 11:35
  • comments 15
  • Door: Danny Sosef
Sebastien Buemi is in verregaande onderhandelingen met Force India. Het Indiase team heeft nog altijd haar twee coureurs voor 2013 niet bevestigd, al hoewel ervan uitgegaan mag worden dat Paul di Resta zijn stoeltje zal behouden.

Het tweede stoeltje naast Di Resta komt sowieso vrij doordat Nico Hulkenberg de overstap naar Sauber heeft gemaakt. De namen van onder andere Alguersuari, Bianchi, Senna, Sutil en Giedo van der Garde vallen voor de vacante plek bij Force India.

Onze redactie kan melden dat Sebastien Buemi een grote kans lijkt te maken. Bronnen uit Engeland melden ons dat Buemi in verregaande onderhandelingen is met Force India, waarbij hij mogelijk zijn rol als derde coureur bij Red Bull Racing zal moeten opgeven.

De Zwitser Buemi reed tot nu toe 55 races in de Formule van 2009 tot en met 2011 voor Scuderia Toro Rosso.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    En Force India maar stoer roepen dat ze voor talent zouden gaan. Kiezen ze doodleuk voor de op 1 na minst getalenteerde (na Van der Garde). Pff...

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 11:38
    • Dat rijtje wordt nog langer dan Massa\'s eventuele opvolger ;)
      Force India schijnt al een principe overeenkomst te hebben met Ferrari voor de levering van de V6 Turbo vanaf 2014, en niet alleen dat, Force India zou dan echt het satteliet team van Ferrari worden, veel meer dan alleen klant zoals Sauber, maar eenzelfde constructie als dat Red Bull heeft met Torro Rosso, die waarschijnlijk van Ferrarimotoren naar Renault overstappen.( lijkt me ook wel lochisch.)

      Als dat nieuws allemaal klopt, is het vrijwel zeker dat Jules Bianchi dat zitje krijgt, Sutil brengt weliswaar veel meer sponsoren mee, maar Ferrari kan veel meer doen met de prijs van de motoren en ondersteuning, dus denk ik dat uiteindelijk Bianchi instapt bij Force India.

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 11:50
    • Sutil belangrijkste sponsor was medion, maar deze sponsor heeft hij toch niet langer meer? En na het glas incident zullen er ook niet veel sponsors zijn overgebleven.

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 12:13
    • @Arnd,

      Volgens zijn site heeft Sutil nog genoeg sponsors, waaronder Medion, maar ik lees ook net dat er geruchten zijn dat Ferrari denkt aan Buemi als reserve coureur, dat zou de deur voor hem wel meer openzetten.

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 13:13
  • masf1

    Posts: 7.046

    jongejongejonge,en morgen is giedo dichtbij een contract en zondag petrov en maandag kartikienen en dinsdag verstappen en woensdag kovaleinen en donderdag trulli en vrijdag toch weer sutil

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 11:40
    • Gompie

      Posts: 4.951

      ...en zaterdag good old Jan Lammers.

      • + 0
      • 15 dec 2012 - 23:16
  • ach, FI is te goed voor v-d garde. Indien hrt nog meedeed, zou giedo zelfs daarvoor nog te slecht zijn

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 12:05
  • Kennie

    Posts: 2.542

    Hou op met dit soort berichten !!

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 12:09
    • Maar het is gewoon komkommertijd, weinig tot niets nieuws te melden, is inderdaad af en toe vermoeiend

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 15:34
  • Ik schreef het gisteren of eergisteren al, ik voorspelde toen al dagelijks een bericht over Force India en elke dag een andere coureur die eraan gelinkt zou gaan worden.

    Vandaag dus de eer aan Buemi. Wanneer zal Schumacher zijn opwachten maken in een bericht dat hij voor FI gaat rijden? :P

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 12:16
  • Yannis

    Posts: 925

    Haha, iedere dag een andere top kandidaat. Elders las ik nog dat Buemi in beeld is bij Ferrari als reserve/testcoureur, mede omdat hij een goed kijkje in de keuken van Red Bull heeft kunnen werpen.

    Als Sutil fan ben ik minder blij de laatste dagen. Gezien \"HET INCIDENT\" zou hij vooral obv goodwill bij het team terug moeten gaan keren. Die deal zou dan zo beklonken moeten zijn.

    Overigens vind ik het trio Buemi (best aardige rijder en evt RB backing), Bianchi (jong talent, Ferrari-link) en Sutil (topper imo en bekende vh team) wel de meest voor de hand liggende kandidaten.

    Ik blijf er echter ook bij dat ik niet zie waarom die doodsaaie subtopper (at best) van een Di Resta 100% zeker zou moeten zijn van een zitje. Sutil/Bianchi lijkt me ook een prima duo.

    Hoe dan ook, FI heeft de traditie de rijders te onthullen tijdens hun kerstgala, en dat zal toch spoedig plaats moeten gaan vinden.

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 12:45
  • Je kan beter een topic starten met de ko\"p: \"Wie is er niet in beeld bij bij FI en maakt een kans???\"

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 13:08
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Ze spelen gewoon doodleuk alle coureurs met geld tegen elkaar uit. Waarschijnlijk mag je alleen maar op audiëntie komen als je minimaal 10 miljoen op zak hebt....

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 13:15
  • Zolang het Adriana Sutil maar niet word..

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 13:49
    • Kennie

      Posts: 2.542

      en Kobayashi wél ;)

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 15:01

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar