user icon
user icon

Gutierrez kan niet zeggen dat hij klaar is voor Formule 1

  • Gepubliceerd op 14 dec 2012 09:59
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
Esteban Gutierrez debuteert volgend seizoen bij Sauber in de Formule 1. Of de Mexicaan daar aan toe is, daar bestaan twijfels over. Ook bij de hoofdpersoon zelf. Gutierrez durft niet te stellen dat hij honderd procent klaar is voor de koningsklasse van de autosport, want hij weet het gewoon niet.

"Het heeft geen nut om te zeggen dat ik honderd procent klaar ben voor de Formule 1, dat is lastig in te schatten", begint hij tegenover Totalrace. "Ik ga mijn best doen en alle tijd op de baan benutten om mijn kennis van de auto te verbeteren. Niet alleen voor het rijden zelf, maar ook om de juiste feedback aan het team te kunnen geven. Dat is belangrijk in de Formule 1."

"Ik ben me volledig bewust dat de Formule 1 niet makkelijk is, het is de hoogste tak van autosport. Het klopt dat ik niet constant heb gepresteerd in de GP2, maar het is wel een leerzaam seizoen geweest. Ik doe het stap voor stap, probeer me aan het begin van het seizoen zo snel mogelijk aan te passen en pas dan kan ik aan resultaten denken."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.046

    wat moet je daar nou mee??hup frijns erin

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 10:11
    • alflonzo

      Posts: 827

      Als Frijns zich ff naturaliseert tot Mexicaan heeft ie kans zat :-) Slim toch ;-)

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 13:41
  • neor2

    Posts: 1.523

    Het grote nadeel van het testverbod; het is voor jonge coureurs bijna onmogelijk zich voor te bereiden op een F1 entree.

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 10:22
  • lars75

    Posts: 8.908

    Ik ken iemand die zichzelf zeker wel klaar acht voor zijn debuut in de F1, dan doen wij gewoon die toch?

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 10:28
    • masf1

      Posts: 7.046

      oom carlos wil dit graag,dus moet het ook gebeuren,ik hoop echt dat ie alles kort en klein rijdt,en mocht ie wel de race uitrijden,dan het liefst op een ronde gezet worden door een caterham,en dan hup frijns erin!!!!!

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 10:34
  • Lekker begin zo\'n slappe houding, beetje zelfvertrouwen als rookie mag best, een beetje coureur hoort zichzelf zeer goed te vinden, Hup Frijns erin...

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 10:35
    • Tegenwoordig hoor je dat niet meer idd.
      Dat ze met zelfvertrouwen de F1 binnenkomen.
      Daarom vind ik Perez wel leuk die roept dat hij direct voor de titel wilt gaan terwijl hij nieuw is bij McLaren en kort in de F1 aanwezig is.

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 11:11
    • @FerrariRules
      Inderdaad, ik ben zeker geen fan van Perez, maar ik moet toegeven dat zijn instelling de enige juiste is, altijd voor het hoogste gaan, zelfs als dit in de ogen van anderen onmogelijk lijkt :-)

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 12:46
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Iemand eral over nagedacht dat als de Hulk of deze Mexicaan een griepje oplopen dit jaar, Frijns in die auto mag rijden tot ze weer terug zijn? Net als die Belg in Monza dit jaar. Zoiets zou mooi zijn.

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 10:46
    • masf1

      Posts: 7.046

      wat dacht je van de mexicaanse griep

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 10:58
    • en dan kent frijns die auto niet en heb je de kans dat die gewoon anderhavle seconde trager is als zijn teamgenoot...

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 11:06
    • Bsafranky

      Posts: 629

      Zucht... Dan laten ze gewoon WEER de La Rosa rijden net als in Canada.

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 23:17
  • jacky

    Posts: 3.224

    frijns komt volgend jaar wel in actie die gutierrez gaat het niet redden en al helemaal niet met zo,n instelling foute keus geweest van sauber maar daar komen ze wel achter. ze hebben alleen naar het geld gekeken.frijns komt volgend jaar wel aan de beurt let maar op

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 11:01
  • uit de auto en frijns er in...

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 11:04
  • jacky

    Posts: 3.224

    het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat er geen sponsers te vinden zijn voor frijns deze jongen verdient het gewoon om in een f1 stoeltje te zitten. dan maar een actie op zetten iedere f1 fan 25 euro betalen en frijns had het tweede zitje gehad bij sauber

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 11:16
    • masf1

      Posts: 7.046

      kom je uit op 10000 euro,Nederland kent weinig animo

      gewoon hopen op 1 grote partij die hem wil helpen

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 11:37
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ach, dit is vast weer enorm uit zijn verband gerukt, net als de vorige keer (tijdens het Brazilië-weekend) dat dit \'nieuws\' gebracht werd. Hij bleek toen gewoon heel eerlijk te zijn: \"Nee, ik kan niet zeggen dat ik 100% klaar ben omdat je dat pas weet zodra je in die auto zit.\" Dat zegt natuurlijk niet dat hij zich niet voor 100% inzet om klaar te zíjn. Compleet non-nieuws dus, hij geeft domweg heel letterlijk antwoord op de (rare) vraag.

    • + 0
    • 14 dec 2012 - 11:40
    • Rudi is volgens mij de enige die het in de juiste context leest...

      • + 0
      • 14 dec 2012 - 20:19
    • Np-F1

      Posts: 917

      Morgen in de media: Rudi84 haalt uit naar slechte vraagstellingen racemedia. Hij noemt de interviews dom en zegt dat veel journalisten zich niet inzetten om zich voor te bereiden op interviews, en doet iets met rukken om de twee weken. :P

      • + 0
      • 15 dec 2012 - 12:15
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Haha, dat zou in ieder geval wel een keer een origineel bericht opleveren. ;)

      • + 0
      • 16 dec 2012 - 13:04

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 5 aug 1991 (29)
  • Geb. plaats Monterrey, Mexico (land)
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar