user icon

Ecclestone speelt met duizend nieuwe ideeën voor de Formule 1

  • Gepubliceerd op 05 dec 2012 08:23
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone bestrijdt de lezing van Ferrari-president Luca di Montezemolo dat hij te oud zou zijn om de Formule 1 te runnen. De Brit, 82 jaar inmiddels, bulkt nog van de energie om de koningsklasse van de autosport te verbeteren. Hij is dan ook niet van plan om het rustig aan te doen.

Ecclestone deelde aan Gazzetta dello Sport mede: "Ik voel me geen 82. Ik ga nu naar Genève, daarna naar Istanbul om te kijken of we de Turkse Grand Prix tot leven kunnen wekken en om zitting te nemen in de World Motor Sport Council-bijeenkomst. En daar stopt het niet, ik heb nog duizend ideeën."

"Zie ik er zo slecht uit, een paar weken na de Grand Prix in de VS waar ik voor gezorgd heb? Ik ben 82, dat valt niet te ontkennen. Maar toen Luca 40 jaar was besprak ik de dingen met een 88-jarige. Zijn naam was Enzo Ferrari. Geloof me, hij kon me ook op die leeftijd nog doen huiveren, want hij was vreselijk hard, scherp en helder van geest."

"Hoe dan ook, ik respecteer de mening van Di Montezemolo, het is geen drama. Meer dan eens heeft hij me aangevallen, maar uiteindelijk begrijpen we elkaar wel. Ik ben niet gepikeerd door zijn uitlatingen, het is allemaal niet zo erg."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Als ie zo gaat praten moet je oppassen...

    Tja weetje...allemaal die geluiden van Ecclestone maakt het kapot en dat fossiel dat moet oprotten, maar ik heb er allerminst vertrouwen in dat het daarna beter wordt. Hoe je het ook wendt of keert, hij komt wel uit de sport zelf. Hij is zelf formule 1 historie. Ik voel me toch echt wel heel onderdanig met mijn mening tegenover allmighty Ecclestone. Ook al had ie soms absurde ideeen met zn medaille systeem en zo waar ik me niet in kon vinden... Maar ik vrees juist de tijd als hij daar niet meer aan \'t roer staat eigenlijk!

    • + 0
    • 5 dec 2012 - 09:01
    • Zo denk ik er ook over, er wordt veel kritiek gegeven op Ecclestone, dat hij te oud is, of zakkenvuller wordt veel gezegt, zit misschien een kern van waarheid in, maar hij handelde altijd in het belang van de F1, heeft het circus mede gemaakt tot wat het nu is.
      Ik denk dat we inderdaad de tijd kunnen vrezen dat hij niet meer aan het roer staat....

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 09:14
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Tsja het gezegde: \"Hoge bomen vangen veel wind\" gaat hier natuurlijk prima op.
      Als je al zo lang iets doet (en met zoveel passie) dan krijg je nu eenmaal kritiek.
      Maar ik ben het helemaal met je eens.

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 10:26
  • 1000 ideeën, 999 slechte en 1 waar de helft van het veld het niet mee eens zal zijn.

    • + 0
    • 5 dec 2012 - 10:50
    • GA je het zelf beter regelen?

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 11:09
    • Het mooiste vindt nog altijd het top idee om een kunstmatige regenbui te creeren tijdens een gp door de baan ineens te gaan besproeien dat verhoogt de amusements waarde.

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 12:02
    • @Arnd Meier
      Ja, dat was een van de belachelijkste ideeën die ik ooit gehoord heb, maarja, zo nu en dan gooit Bernie een balletje op, zou me niets verbazen als hij binnenkort met het idee komt wapens op de bolides te laten monteren, waarmee de rijders elkaar tijdens de race kunnen beschieten, ook mooi voor de amusementswaarde....
      Achja, hij doet ook maar zat dingen goed, wist de Europese F1 van vroeger op zowat alle continenten te verkopen en om te toveren tot een wereldwijd kampioenschap

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 12:31
    • @Remedy81

      Nee, maar daar gaat het ook niet om.

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 14:00
  • Ik vind het jammer dat jullie en de pers niet doorhebben waar hij mee bezig is.

    De man heeft de F1 wel gebracht tot waar het nu is. En de heer Ecclestone beschikt over een zeer groot gevoel voor humor. Dit soort dingen roept hij en leest dat een dag later slap van het lachen in de krant.

    \"you gotta have some fun guys!\"

    • + 0
    • 5 dec 2012 - 12:45

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar