user icon
user icon

Vettel schrijft ook DHL Fastest Lap Award op zijn naam

  • Gepubliceerd op 26 nov 2012 13:38
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel kroonde zich in Brazilië niet alleen tot de jongste drievoudig wereldkampioen Formule 1 ooit, hij mag ook de DHL Fastest Lap Award in ontvangst nemen. De Duitser noteerde dit jaar zes maal de snelste raceronde, een aantal waar niemand anders bij in de buurt kwam.

Het is een opvallend lijstje van rijders die dit jaar een snelste raceronde lieten noteren. Ferrari komt er bijvoorbeeld helemaal niet in voor, Fernando Alonso en Felipe Massa hebben geen enkele keer de snelste raceronde gerealiseerd. Voor Lewis Hamilton van McLaren was de finale op Interlagos zijn enige keer. Achter Vettel staan Jenson Butten, Kimi Raikkonen en Nico Rosberg met ieder twee snelste racerondes, maar de lijst bestaat verder uit namen als Kamui Kobayashi, Sergio Perez, Bruno Senna, Romain Grosjean en Nico Hulkenberg.

Vettel cap kopen? Bestel hem hier!

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Geen maldonado maar wel senna? Misschien dan toch?

    Jammer dat hij de laatste race geen mooi resultaat neer kon zetten.. hij leek best competitief dit weekend.

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 13:43
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Dat was hij ook, tot het droog werd. Toen kreeg Maldonado weer de overhand en kwam in Q3, waar Senna weer bleef steken in Q2.

      Daarnaast zegt het natuurlijk niet zoveel dat hij een keer de snelste rondetijd heeft gereden. Als je richting het einde van de race nog even naar de zachtste bandenset gaat, dan kan je makkelijk een seconde per ronde winnen.

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 13:53
  • Ik kon het gisteren nog niet uit mijn strot krijgen, maar bij dezen alsnog de felicitaties aan de Vettel-boys. Geniet er van.

    Ik ga de door mij gister aangerichte ravage in m\'n huis even opruimen... Volgend jaar komen we terug, sterker dan ooit!

    Forza Ferrari!

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 14:08
  • DRF

    Posts: 1.315

    Zegt genoeg over de snelheid van de Ferrari dat ze hier 0 keer in voorkwamen..

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 14:27
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Inderdaad, en Nico Rosberg heeft ook duidelijk een topauto gehad. Daarnaast is de Sauber blijkbaar toch een winnende auto geweest en heeft Hamilton alleen in Brazilië de beste auto gehad. Dat maakt zijn 8 pole laps dit seizoen alleen maar knapper!

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 14:55
    • DRF

      Posts: 1.315

      Je hebt altijd omstandigheden waarin een coureur in de laatste fasen van de race nog naar binnen moet voor nieuwe banden, dan rij je al snel een snelste ronden op een lege tank en nieuwe banden.. zelfs een Williams of Force India dus..
      Vettel reed ze op z\'n oude banden en dat maar liefst 6x, dat zegt wel veel over die auto

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 15:43
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @DRF: Of over Vettel... Hoeveel snelste ronden had Mark Webber?

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 17:24
    • Mirani

      Posts: 2.918

      Waarom altijd die vergelijking met Webber? Vettel is de eerste man van het team en niemand anders. Anderen zeggen toch ook niet altijd \"En hoeveel punten had Massa?\"

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 19:33
    • Mirani
      nou.... eigenlijk zeggen er dat velen...

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 19:39
    • Mirani

      Posts: 2.918

      Ok, daar heb je gelijk in maar dat is net zo\'n grootte onzin.

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 19:52
    • Jaa, waarom vergelijken met Webber? hij rijd helemaal niet in dezelfde auto.. dus waarom zou je die 2 vergelijken, dan kan je het net zo goed met Heikki Kovalainen vergelijken..
      maar waarom altijd in vredesnaam vergelijken met Webber?

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 20:55
    • Mirani

      Posts: 2.918

      @ Raikkonen-fan
      Sorry, dat ik Vettel hoger inschat dan Webber. Uiteindelijk is ook Webber een drievoudig wereld kampioen, een kwalificatie beest en een zeer getalenteerde racer.

      Kom op, wees niet zo snel op de teentjes getrapt! Vettel is de leider van het team, net zoals Alonso dat bij Ferrari is en Hamilton bij McLaren was. Iets wat die coureurs zelf hebben afgedwongen. Sinds 2008 heeft Vettel elk jaar meer punten gescoord, meer pole positions en race overwinningen gepakt dan Webber. Misschien betekent dat dat Vettel een betere coureur is dan Webber en zegt het niks over de auto.

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 21:24
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      @Mirani: De reactie van Raikkonen-fan is sarcastisch bedoeld. ;)

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 22:42
  • KensiB

    Posts: 931

    ---Ferrari komt er bijvoorbeeld helemaal niet in voor, Fernando Alonso en Felipe Massa hebben geen enkele keer de snelste raceronde gerealiseerd.---

    Volgens veel forumleden had Ferrari toch de slechtste auto op de grip. Dus Logisch dat zij in geen ene lijst voorkomen.

    Ander opvallend lijstje is:
    Massa is de coureur die de meeste keren zijn maat, in opdracht van het Ferrari-team, voor zich moet laten.

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 19:56

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar