user icon
user icon

Sauber onthult in Brazilië de tweede coureur voor 2013

  • Gepubliceerd op 22 nov 2012 13:52
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Sauber maakt komend weekend de teamgenoot voor Nico Hulkenberg voor volgend seizoen bekend. Dat verklapte teambaas Monisha Kaltenborn aan Autosport. "We hebben altijd gezegd dat we het tijdens het seizoen zouden onthullen. Dus het gebeurt voor Brazilië, in Brazilië of een paar uur na de race."

De strijd om het stoeltje naast Hulkenberg spitst zich toe op Esteban Gutierrez en Kamui Kobayashi. Testrijder Gutierrez geldt als favoriet door zijn connectie met Sauber-sponsor Telmex. Kobayashi liet in Austin echter optimistische verhalen over zijn toekomst optekenen. "Ik heb vertrouwen. De situatie is nog onveranderd, maar ik denk dat het goed komt. De situatie is beter dan een tijdje terug, qua geld en dergelijken. We zien wel."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Qua continuiteit zou Kobvayashi in mijn ogen de beste keus van die twee zijn als ze qua ingebracht geld gelijkwaardig zouden zijn.

    De vraag zal echter zijn of Koba zijn budget tegen dat van Telmex en Gutierrez opkan.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 14:03
  • Je kunt er 100% zeker van zijn dat het Gutierrez word.

    Hopelijk word ook een vrijdagrol voor Frijns aangekondigd.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 14:09
    • die durf ik ook wel aan.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 14:18
  • Kenney

    Posts: 2.207

    Jammer, ik zal Kobayashi toch missen... Ik hoop op een klein mirakel dat het Gutierrez toch niet wordt...

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 14:21
    • Dat hoopt Koba ook denk ik, maar wordt lastig, tegen de Pesos van Slim.
      Met Perez weg, zal Sauber de Mexicaanse suikeroom toch tevreden willen houden.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 15:46
    • Tenzij ze de 5e plaats van Mercedes af kunnen snoepen. Dan hebben ze zijn geld iets minder hard nodig.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 16:32
  • Met een gerust hart zet ik al mijn geld op Esteban Gutierrez. Denk aan de wensen van Telmex, de financiele inkomsten en het feit dat Hulkenberg ook goed betaalt moet worden.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 19:43
    • Lees net dat Grosjean bevestigd gaat worden,Gutierez en Jij gaat heel blij worden want Bottas gaat bij Williams rijden.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 22:33
    • @Getuige X,
      Yes! Daar ben ik heel blij mee. Bedankt voor je update man!

      • + 0
      • 23 nov 2012 - 09:03
  • Robin Frijns heeft een testcontract getekend bij Sauber, gaan geruchten uit Brazilië op twitter. Het is nu wachten op een bevestiging van het team. Goed nieuws!

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 20:23
  • Cypher

    Posts: 2.144

    \"Het lijkt er echter op dat Sergio Perez, die naar McLaren vertrekt, zijn mond heeft voorbijgepraat. Hij noemt Esteban Gutierrez namelijk als zijn opvolger.\"

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 21:14
    • Frijns

      Posts: 2.563

      afwachten, morgen komt een bevestiging waarschijnlijk:-) en....big smile

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 22:03
  • Jammer, ik ben toch wel een beetje fan van Kobayashi en gun hem nog wel een jaartje extra. Maar aangezien het een centenkwestie is, zal het wel niet gebeuren.

    Test contract voor Frijns is ook niet onaardig. Hopelijk weet ie dat te combineren met het racen in een andere competitieve klasse

    • + 0
    • 23 nov 2012 - 08:45

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 5 aug 1991 (29)
  • Geb. plaats Monterrey, Mexico (land)
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar