user icon
user icon

McLaren: "We gaan Lewis Hamilton absoluut missen"

  • Gepubliceerd op 22 nov 2012 11:21
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Lewis Hamilton en McLaren staan aan de vooravond van hun (voorlopig) laatste Grand Prix samen. Na Brazilië verhuist de Britse coureur naar Mercedes en verwelkomt de Britse renstal Sergio Perez. Na zes jaar samen in de Formule 1 markeert Interlagos het einde van de combinatie Hamilton-McLaren.

Paddy Lowe, technisch directeur van McLaren, over het nakende afscheid: "Natuurlijk gaan we Lewis missen. Hij is een fantastische rijder en een prachtige kerel, en we hebben veel geschiedenis samen. Persoonlijk werk ik sinds 2007 met hem samen en in die periode hebben we geweldige races gehad, mooie successen gevierd en ook zware tijden beleefd. Lewis is een topcoureur, we gaan hem absoluut missen. We wensen hem het beste voor de toekomst en na Brazilië gaat de blik op volgend jaar. Dingen veranderen, dat is het leven en we kijken uit naar de komst van Sergio Perez."

Eerst nog Sao Paulo. "We zijn optimistisch dat we net zo snel zullen zijn als in Austin. Men voorspelt regen, dat is een nieuw element, maar we pushen hard om de race te winnen. Niet alleen met Lewis, aangezien Jenson Button ook in staat is om de zege voor zich op te eisen. We gaan naar Interlagos met de insteek om beide rijders op het podium te brengen, het liefst op de hoogste twee treden. Het voornaamste doel is om Ferrari in te halen in het constructeurskampioenschap. Daarvoor moeten we met twee auto's voor de rijders van Ferrari eindigen. En regen maakt het nog interessanter."

McLaren merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (11)

Login om te reageren
  • KensiB

    Posts: 931

    ---...maar we pushen hard om de race te winnen.----

    Lewis is stukken beter dan het seizoen 2011. Privé problemen op orde en haarscherp in de race. Mijn hoop gaat uit in de laatste race: Lewis nr. 1, Vettel nr. 2 en Kimi nr. 3, Schumacher nr. 4, Massa nr. 5 en Alonso nr. 24 (geen uitvallers).

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 11:35
    • F12011

      Posts: 617

      Jij droomt wel veel

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 11:37
    • Hoop voor een mooie overwinning van Lewis, met kort daarachter ene Schumi:)

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 11:42
    • @F12011,
      pff, dat is nog niets,
      in mijn droom; Schumi 1, Lewis 2, who cares 3
      (Alonso en Vettel mogen het tot de laatste bocht uitvechten)

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 11:52
  • Ik ga Lewis in de McLaren ook missen :-(. My favorite nemesis!

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 11:46
    • Lewis Hamilton, gezegend met een immens talent en een loodzware rechtervoet, heeft een mannelijke beslissing genomen, om het veilige McLaren nest te verlaten en een project dat Mercedes Gp heet op zijn schouders te nemen, ongeacht of het qua competitiviteit de beste beslissing is, heeft ie wel ballen, en alle respect voor hem.

      Als ik een kleine, op niets gebaseerde toekomstvoorspelling, zou doen, zou het misschien als volgt gaan, hij bljft 2 a 3 jaar bij Mercedes Gp, ongeacht het aantal overwinningen of nederlagen.
      Vervolgens, als de omstandigheden juist zijn, geen Alonso of Vettel , komt ie naar Ferrari,
      als de omstandigheden niet juist zijn, wel Alonso of Vettel, gaat ie terug naar McLaren om vervolgens nooit meer weg te gaan.

      Persoonlijk denk ik dat Vettel de plaats van Alonso overneemt, en is die weg dicht voor Lewis, maar gevoelsmatig hoop ik dat Lewis de plek van Alonso overneemt.
      Waar hij ook heen gaat, hij sluit z\'n carriere af bij McLaren, dat kan gewoon niet anders, dat is echte liefde tussen die twee.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 15:17
    • Lewis is naar Mercedes vertrokken omdat hij Mercedes wilt helpen de top te bereiken. Dat is juist de uitdaging waar Lewis zo\'n zin in heeft. En zijn beslissing is voor een heel groot deel gebasseerd op een lange termijn kijk. Want Mercedes is nog altijd druk bezig om aan hun wegen te timmeren. Dat hij dan opeens over 2 of 3 jaar naar Ferrari zou gaan zou erg vreemd zijn. Zie ik nooit gebeuren. De kans dat hij ooit terug komt bij McLaren is groter.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 19:19
    • @L.Hamilton,

      Welk gedeelte van \"Als ik een kleine, op niets gebaseerde toekomstvoorspelling zou doen\"
      heb je niet begrepen? ;)
      Zonder dollen, ik zou hem heel graag bij Ferrari zien, that\'s it.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 19:27
    • KensiB

      Posts: 931

      Er zijn coureurs die niet voor Ferrari willen rijden gezien de huidige mentaliteit van dit team. Daar reken ik onder Vettel/Lewis. Een smetje in hun F1-carrière, zo willen zij niet de boeken in gaan.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 19:56
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    Zal toch wennen worden. Lewis heeft al zijn successen bij dit team gehaald..Dat went ontzettend en ik zie na Lewis niemand opstaan om zijn symboliek voor het team in te vullen. Ik kan overigens niet wachten tot ik Rosberg en Hamilton naast elkaar zien strijden ! Ik hoop dat Lewis ons volgend jaar kan trakteren op een paar mooie mss zelfs legendarische races !

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 12:55
  • Politik

    Posts: 6.407

    Ferrari heeft het hele jaar ingezet op Alonso, hierdoor moeten ze de laatste race met beide coureurs tot het uiterste gaan om de 2e plek bij de constructeurs. Echter, Mc Laren is ook maximaal gemotiveerd om 2e te worden. Dat werkt nu tegen Ferrari en met name Alonso, die wederom niet voor de overwinning zal kunnen vechten.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 13:08

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar