user icon
user icon

Schumacher probeert dit keer meer bewust afscheid te nemen

  • Gepubliceerd op 21 nov 2012 12:12
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes-coureur Michael Schumacher zegt de Formule 1 na zondag vaarwel. Zes jaar na zijn eerste afscheid van de sport waarin hij vele records vestigde gaat hij opnieuw met pensioen en dit keer is het definitief. De zevenvoudig wereldkampioen zal proberen te genieten van zijn allerlaatste Grand Prix.

Schumacher: "Het enthousiasme van de fans op Interlagos werkt aanstekelijk en het is een geweldig circuit waarop memorabele evenementen plaats hebben gevonden. De races in Sao Paulo zijn altijd spectaculair doordat de unieke lay-out voor voldoende actie zorgt. Deze baan herinnert mij ook aan wijlen Ayrton Senna."

"Mijn afscheid van de Formule 1 zal dit keer minder emotioneel verlopen dan in 2006. Toen vochten we nog voor het kampioenschap en was alles meer intens. Nu ben ik in staat om meer aandacht te schenken aan mijn vaarwel en hopelijk ben ik me meer bewust van alles. Ik heb fantastische jaren beleefd en ik bedank mijn fans voor alle steun."

Schumacher cap kopen? Bestel hem hier!

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Zal ook wel aan de toestant op het moment liggen. Ik denk dat hij blij is afscheid te nemen van dit volslagen barrel!

    • + 0
    • 21 nov 2012 - 13:06
  • General

    Posts: 729

    Ik zal ook meer bewust afscheid nemen!

    • + 0
    • 21 nov 2012 - 13:06
  • Met deze auto... 70 rondes zwaaien maar

    • + 0
    • 21 nov 2012 - 13:07
    • x-tech

      Posts: 178

      Niet dus, hij moet wel goed in de spiegels kijken voor de HRT,s en Caterhams.

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 17:56
  • Senna014

    Posts: 187

    Mocht die rammelbak het einde van de race halen, dan zou ik op het rechte stuk na de Senna S voor het altijd briljante publiek in Sao Paulo net zo langs donuts draaien totdat de banden en de motor het begeven. Even lekker buiten het strikte FIA boekje de fans nog 1 keer uit hun dak laten gaan. Als die rammelbak het dan heeft begeven (wat \'jammer\' zou dat toch zijn) vervolgens met opgeheven hoofd terug naar de pits lopen voor het laatste hoofdstuk van het afscheid...
    Dat zou ik wel gaaf vinden!

    Maargoed ik ben Schumacher niet...

    • + 0
    • 21 nov 2012 - 14:23
    • Mooi idee, ik zou het van harte toejuichen, de Brazilianen kennende worden helemaal gek, gewoon donuts draaien tot de stukken band in het rond klappen en de vlammen onder het bodywork vandaan komen, de brandweer draagt vervolgens zijn steentje bij door de wagen vooral niet te blussen maar tot de grond te laten affakkelen (het is immers toch Schumi\'s wagen), terwijl de Fia officials en de Mercedes teamleiding tandenknarsend toekijken,
      Dat is nog eens afscheid nemen! ;-)

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 14:40
    • En dat hij dan nog even met de winnaars het podium op gaat en dan tijdens de interviews zegt. \"Norbert, je mag je rommel houden. Steek hem maar in je dikke duitse poepert!\"

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 14:49
    • @Speedpuppet

      Breng Norbert niet op een idee, hij gaat dat vast nog doen ook ;-)

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 14:52
    • sailor

      Posts: 10.268

      Schumacher , de man die van een zwak team een zeer goed team kon maken , hoe vaak heb ik dat al niet moeten aanhoren in het verleden , nu wil ik het alleen nog zien...

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 23:27
    • Zoals ik al eerder aangehaald heb, de sterktes van de oude Schumacher zijn uit de huidige F1 gehaald. Schumacher is gewoon ook niet meer zo snel als zijn vorige carrière.

      Vroeger was Schumacher bijna heel de week bezig met testen en verbeteren van de wagen. Dat MAG niet meer. Het was voor Schumacher een reden om terug te komen, maar het heeft hem zeker niet geholpen. Iedereen bij Ferrari én bij Bridgestone waren het er altijd over eens dat de feedback van Schumacher ongekend goed is, waardoor ze verfijnd konden doorontwikkelen.

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 23:30
    • Tony

      Posts: 981

      Je kan het weer niet laten hè.

      Rosberg, de veelbelovende Duitser die de nieuwe Schumacher zou worden. We zijn meer dan 100 gp\'s verder en heeft nog steeds maar 1 overwinning gehaald. Verder heeft de man moeite om iemand te verslaan die qua leeftijd zijn vader had kunnen wezen. En dat in zo hoge topsport als de F1. Wanneer gaat hij zich eens bewijzen?

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 07:22
    • @Sailor, ken je geschiedenis voordat je wat over probeert te zeggen.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 09:03
  • msg

    Posts: 686

    Ik neem ook gelijk afscheid ,na 25 jaar f1 volgen is het nu tijd om er nooit meer naar te kijken ! want wat is het een waardeloze bedoeling geworden de laaste jaren ....

    • + 0
    • 21 nov 2012 - 14:30
    • Ik kan het begrijpen, het is een te groot media circus geworden en de races worden gewonnen door budgetten en in de windtunnel en in de ontwerp afdeling...
      Ikzelf kijk er anders naar als vroeger.... Ik vind Kimi Raikonnen gewoon een echte coureur,niet lullen...sturen en gewoon drinken en roken...Al die door de teams gesnoerde schoonzoontjes heb ik niks mee. Ik hoop dat Lewis bij Mercedes lekker zijn ware aard kan laten zien. Valsechi is ook zo\'n karakter. Frijns in mijn optiek ook wel.
      Dat heeft f1 nodig. Schumacher de machine van voor 2006 dwong alles af.
      Senna, Mansell, Piquet Sr. daar wilde je vroeger een poster van hebben.
      Toen was F1 nog een mannen sport....ipv de praktijk van wat de simulator in kaart heeft gebracht.
      Nu ben je een Fanboy..

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 16:39

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar