user icon

Perez: "Ferrari was alleen voor 2014 in me geïnteresseerd"

  • Gepubliceerd op 19 nov 2012 14:47
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Sergio Perez leek voorbestemd voor een toekomst bij Ferrari, maar hij racet volgend jaar voor concurrent McLaren. Het ging de Mexicaan allemaal niet snel genoeg. De Scuderia had hem op het oog voor 2014, maar dat geduld kon Perez niet opbrengen.

"Ik wilde voor Ferrari racen", begint hij in El Mundo. "Maar ze waren alleen voor 2014 in me geïnteresseerd, niet voor nu." McLaren wel en dus hapte Perez snel toe. "Toen het rond was sprong ik op mijn bed en dronk tequila met mijn vrienden."

McLaren-teambaas Martin Whitmarsh tempert de opwinding. "Hij verschijnt in Australië aan de start met zoveel meer druk dan hij gewend was. Dat hoort bij het rijden voor McLaren. Sergio denkt misschien dat hij het begrijpt, maar dat is niet zo."

McLaren merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (19)

Login om te reageren
  • DRF

    Posts: 1.315

    Ik denk dat het de juiste beslissing was van Ferrari, hij is gewoon nog een beetje wild en onbezonnen. En nog zoooo jong.

    • + 0
    • 19 nov 2012 - 14:49
    • idd

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 14:51
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Daar gaat McLaren dan op een fijne of minder fijne manier achter komen... ;)

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 14:51
    • Liever wild en jong dan als een natte krant 3/4 jaar rond rijden in een Ferrari. We zullen zien volgend jaar.

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 15:05
    • mclarenftw

      Posts: 84

      Helemaal mee een Pietje!

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 22:02
  • Vanaf 2014 of slechts voor 2014 ?
    Want als het alleen voor 2014 was, dan denk ik dat Vettel toch echt onderweg naar Maranello is.

    • + 0
    • 19 nov 2012 - 15:02
    • Kenney

      Posts: 2.209

      Als Vettel naar Maranello gaat, hoe sta je daar dan tegenover?

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 15:13
    • @Kenney,
      dan wordt ik weer Ferrari fan...wacht eens, het wordt mij niet eens gevraagd ;-)

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 15:19
    • @Kenney,

      Vettel naar Ferrari ? Niet samen met Alonso, dat gaat niet werken, niet omwille van Alonso, maar ik geloof gewoon niet in een situatie met twee kopmannen.
      Maar ik denk zeker dat Vettel in het post-Alonso tijdperk een kopman van Ferrari zou kunnen zijn, ik zou daar heel positief tegenoverstaan.

      Is wel een gevoelig overstapje, van Red Bull Racing naar Ferrari, en ik hoop dat Helmut Marko dat nog mee mag maken ;)

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 15:41
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @Jean Alesi: Ik ben Ferrari-fan, wie er in rijdt komt voor mij pas na een hele tijd op de tweede plaats. Hoofdzaak is dat een Ferrari wint, wie dat ding bestuurt kan me niet jeuken.

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 19:18
    • @Mr Monza
      Als Vettel na Alonso in de Ferrari stapt en dan zijn 1e race wint wil ik ook heeeeeel graag het gezicht van Helmut Marko in een close-up...

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 12:52
  • Lekkere motivator die Whitmarsh, mijn god.

    • + 0
    • 19 nov 2012 - 15:05
    • alflonzo

      Posts: 827

      Nou inderdaad, en hij had al eerder wat rare uitspraken over Perez, beetje raar, die gast moet nog beginnen daar.

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 15:13
    • Whitmarsh is zich nu al aan het indekken, want sinds het bekend is geworden rijdt Perez als een natte krant. Alle reden dus want de druk is nu al zichtbaar en hij rijd er nog niet eens. McLaren zal zich voor de kop slaan dat ze Hamilton hebben laten gaan...

      Ik moet ook zien dat Perez wat waar kan maken in de McLaren, maargoed het zou super zijn als hij vriend en vijand verrast. Liever een Mexicaan dan nog een Duitser. Mocht Perez door het ijs zakken dan staat Hulkenberg op standy, die lijkt me ideaal passen bij McLaren.

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 15:58
  • aruba24

    Posts: 640

    Ik heb zo in me bol gekeken voor 2015 , Vettel naar Ferrari en Alonso na een sabbatical jaar naar red bull.

    • + 0
    • 19 nov 2012 - 16:19
  • Godius

    Posts: 658

    Mee eens, niet met dat laatste overigens want het is al eerder bewezen dat leeftijd niet zoveel uitmaakt in de f1.

    • + 0
    • 19 nov 2012 - 17:26
    • James

      Posts: 1.652

      Wie heeft dat dan bewezen? Toen Vettel en Hamilton voor de eerste keer wereldkampioen werden, maakten ze ook veel fouten.
      Er gaan volgens mij bijna altijd een paar jaren voorbij vooraleer een F1 rijder consistent op hoog niveau presteert.

      • + 0
      • 19 nov 2012 - 19:02
    • lars75

      Posts: 8.908

      Wereldkampioen worden met fouten op zeer jonge leeftijd, is dat niet knapper dan kampioen worden en foutloos blijven als je iets ouder bent?

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 09:32
  • Ik twijfel erg aan Mclaren voor volgend jaar hoor. Met Hamilton hadden ze een echte topper en met Button (zeker in quali\'s) komen ze niet vaak in de buurt van overwinningen laat staan podiums. Daarnaast heeft Pérez de laatste races niets gepresteerd en lijkt hij drukker met andere coureurs beschuldigen dan met zijn eigen rijden. Ik denk echt dat Mclaren volgend jaar wederom geen rol in de titelstrijd zal spelen.

    • + 0
    • 19 nov 2012 - 20:06

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 550
  • Podiums 6
  • Grand Prix 121
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar