user icon

Daimler-baas ontkent impuls voor Formule 1-budget Mercedes

  • Gepubliceerd op 15 nov 2012 14:29
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Mercedes krijgt geen financiële injectie om de prestaties vanaf volgend jaar te verbeteren. Daimler-baas Dieter Zetsche kijkt verbaasd op van de berichten dat ze het budget voor de Formule 1-renstal verhogen. Bild berichtte dat de begroting van Mercedes AMG naar 200 miljoen euro zou gaan.

Zetsche weet van niets. Aan Die Zeit vertrouwt hij toe: "We hebben geen plannen om ons budget voor de Formule 1 te vergroten. Kenners beschouwen de motoren van Mercedes als de beste krachtbronnen in de sport. Dat we niet presteren is te wijten aan andere onderdelen van de auto. Het is een feit dat we beter moeten presteren, en snel een beetje."

Mercedes merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Ugh

    Posts: 333

    Ik blijf erbij dat Mercedes niet lang in de F1 blijft als fabrieksteam. Ik geloof daar niets van.

    • + 0
    • 15 nov 2012 - 14:42
    • Tuurlijk wel, Ze hebben pas geleden net een nieuw Concorde Agreement getekent. Wat loopt tot 2020. Zonder dat nieuw contract had Lewis waarschijnlijk ook niet gekomen. Je wilt natuurlijk wel de zekerheid dat ze in de F1 actief blijven.

      • + 0
      • 15 nov 2012 - 14:54
    • Ik hoop het niet. Ben uiteraard wel klaar met dat team :)

      • + 0
      • 15 nov 2012 - 14:57
    • marcio

      Posts: 2.745

      Toch moet ik UGH hierin gelijk geven. Als de resultaten uitblijven vertrekt Mercedes net zo snel als ze gekomen zijn. Hoe ik dat weet? Kijk maar naar de laatste zin! Tevens kan je het tegenover de overige werknemers niet maken door te bezuinigen en vervolgens bakken met geld in de F1 weg te gooien. Een fabrieksteam zal nooit lang in de formule 1 blijven. Velen zijn gekomen en weer vertrokken toen de resultaten uitbleven. Wat dat betreft heb je meer aan privé teams dan fabrieksteam.

      • + 0
      • 15 nov 2012 - 15:33
    • Zo een concorde-agreement tekende Toyota destijds ook, daar heb je geen zekerheid van.

      • + 0
      • 15 nov 2012 - 16:32
    • Ugh

      Posts: 333

      @Marcio

      Inderdaad die laatste zin, dat is ook waarom ik denk dat ze ermee stoppen. Ik denk dat ze naar het Renaultmodel gaan, dus alleen als motorleverancier. Zo moet je denk ik ook de opmerkingen zien over de beste motoren die Zetsche maakte.
      Tenslotte is de meerderheid van de aandeelhouders helemaal niet gecharmeerd van dit project, en de afgelopen jaren hebben het imago van Mercedes niet versterkt, integendeel. Tel daarbij de aanhoudende crisis bij op en ik weet voldoende....

      • + 0
      • 15 nov 2012 - 16:51
    • Yannis

      Posts: 925

      Het hele project is natuurlijk ook gewoon een beetje mislukt. Ze wilden schitteren met Schumacher, dat was de hele reden achter de move.

      Dat ze het budget niet opvoeren geloof ik trouwens helemaal niets van. Ze gaan een compleet nieuwe auto bouwen (gratis?) en daarnaast denk ik dat Schumi out, Hami in per saldo ook drukt op de salarisbegroting. Hamilton contracteren en er nog meer geld tegen aan gooien, dat is wat ze aan het doen zijn!

      Hopelijk leidt het ergens toe en krijgen we een spannend 2013 met nog meer hoofdrolspelers.

      • + 0
      • 15 nov 2012 - 23:01

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar