user icon

Perez: "Ik treed bij McLaren in de grote voetsporen van Hamilton"

  • Gepubliceerd op 13 nov 2012 17:17
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra
Aan Sergio Perez de lastige taak om vanaf volgend jaar Lewis Hamilton te doen vergeten bij McLaren. Hamilton was opgeleid door de renstal uit Woking en was lange tijd het troetelkindje, maar aan alles komt een eind. De wereldkampioen van 2008 verhuist naar Mercedes en McLaren doet een beroep op een jonge Mexicaan.

Perez weet wat hem te wachten staat. Op CNN zegt hij: "Ik treed bij McLaren in de grote voetsporen van Hamilton, dat is zeker zo. Ik schat Lewis erg hoog in, hij is misschien wel de snelste coureur van dit moment. Het wordt lastig om zijn prestaties te evenaren. Maar mijn doel is om direct voor het kampioenschap te gaan. Daarvoor zal ik races moeten winnen. Een hele opgave, maar het is wel de uitdaging die ik verlangde. Ik heb al een paar keer met Jenson Button gesproken en hij is een aardige gast, hij lijkt me wel een fijne teamgenoot. Hij is moeilijk te verslaan en heeft veel ervaring. Jenson is een van de snelste coureurs in het veld."

McLaren merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Grote voetsporen zodat je naast je schoenen kan lopen :-p

    • + 0
    • 13 nov 2012 - 17:22
  • Nu Schumacher weg gaat is Button diegene met de meeste GP\'s zeker? Wat ben ik benieuwd...

    • + 0
    • 13 nov 2012 - 18:12
    • Alonso? Vettel?

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 21:31
    • Vettel? button heeft er 2x zoveel denk

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 22:33
    • luigif1

      Posts: 95

      GP Wins:
      Button: 14
      Raikkonen: 19
      Vettel: 26
      Alonso: 30

      Alstublieft!

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 22:54
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Volgens mij is Button in 1999 gedebuteerd in de Formule 1. Hij heeft wel wat races gemist, maar hij is volgend jaar denk ik inderdaad de man met de meeste GP\'s op zijn naam.

      Is Button (naast Schumacher) eigenlijk de enige coureur van het huidige veld die in elk seizoen in de F1 is uitgekomen, én voor 2000 is gedebuteerd? Dat zou betekenen dat we niemand van voor 2000 meer op de grid hebben zodra Button weg is. Ja, De La Rosa misschien, maar hij heeft nogal wat seizoenen gemist.

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 23:07
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Button is volgens mij volgend jaar gewoon de coureur met de langste carriere idd, want Alonso debuteerde in 2001 bij Minardi.

      • + 0
      • 14 nov 2012 - 08:20
    • Button debuteerde in 2000 bij Williams.

      • + 0
      • 14 nov 2012 - 09:34
    • Ik had het inderdaad gelezen als GP-zeges, niet als starts, dan is Button inderdaad ruimschoots leider.

      • + 0
      • 14 nov 2012 - 23:35
  • TJ.

    Posts: 758

    Hamilton heeft toch niet zulke hele grote voeten? Maatje 44?

    • + 0
    • 13 nov 2012 - 18:16
  • F1joris

    Posts: 398

    Het ophemelen van je voorgangers is ook wel onderdeel van het spel, maar ik mag toch hopen dat hij het beter gaat doen dan de huidige rijders. Ik denk zelfs dat een Timo Glock in deze McLaren meer punten had gescoord dan Button, ongeveer evenveel als Hamilton nu denk ik, dus Perez mag daar best ruim overheen komend seizoen.

    • + 0
    • 13 nov 2012 - 19:32
    • Mirani

      Posts: 2.965

      Dat denk ik niet. Button heeft een aantal slechte races gekend dit jaar. Wat daarvan de oorzaak was weten we niet. Daarnaast was de betrouwbaarheid dit seizoen ook slecht en in het begin van het seizoen de pitstops rampzalig. Daarvan kan je moeilijk de coureurs de schuld van geven.

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 20:11
    • Tifoso

      Posts: 2.883

      @Mirani, daar had Lewis vaker last van dan Button. En het was niet alleen begin van het jaar het geval...
      Je mag Button echt wel aanrekenen dat hij na de openingsrace een groot verval heeft gekend en nog steeds wel heeft bij sommige GP\'s. Gaat tussen hem is Lewis is gewoon te groot, je mag in een McLaren niet lager dan p5 kwalificeren als je teamgenoot pole heeft. Zeker niet meermaals in een jaar.

      • + 0
      • 14 nov 2012 - 09:12
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Klopt, en wat wil hij daarmee zeggen? Hoewel ik persoonlijk het idee heb dat hij hoge ogen gaat gooien in die McLaren.

    • + 0
    • 13 nov 2012 - 20:31
    • Uiteindelijk blijft hij toch afhankelijk of ie een goede wagen [of niet] onder zijn Mexicaanse reet krijgt.. Ik gun hem zeker een competatieve wagen, zodat hij kan laten zien wat er in zit. Hoe ruw deze diamant nog is. Het zou mooi zijn als Mexico een held erbij heeft na een P1 finish! Ik hoop echt dat ie voor in mee kan doen. Stel dat hij steeds rond P8 moet strijden...Dan is het interessante van Perez in die McL er ook gauw af...

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 21:43
  • Ik hoop dat hij zijn hoofd erbij houdt. Sinds de bekendmaking maakt hij wel erg slordige fouten (terwijl ik hem daarvoor een van de meest veelbelovende coureurs vond). Succes Sergio!

    • + 0
    • 14 nov 2012 - 07:52
  • ARW

    Posts: 1.078

    Ferrari had toch gelijk. Perez is er nog niet klaar voor. Hij bakt er niks meer van na de bekendmaking.

    • + 0
    • 14 nov 2012 - 08:01
    • Nounou, de huid verkopen voor de beer geschoten is?
      Hij zal af en toe zero en af en toe hero zijn. Zeker \'t eerste jaar. Maar ik verwacht inderdaad niet meteen constantheid..

      • + 0
      • 14 nov 2012 - 09:44
  • Onbegrijpelijk dat McLaren heeft gekozen voor Perez. Wat hij dit jaar heeft laten zien is m.i. niet echt spectaculair te noemen. Ze hadden beter gekozen voor Hulkenberg.

    • + 0
    • 14 nov 2012 - 08:55
    • Smurf toch op. Hulkenberg heeft ook nog niet zoveel gesmurfd. Als hij nou meer gesmurfd had in plaats van de hele tijd te smurfen, dan zou hij nu veel verder gesmurfd hebben.

      • + 0
      • 14 nov 2012 - 09:24
    • Dumdumdum: goed gesmurft!

      • + 0
      • 14 nov 2012 - 09:45
  • Rayden

    Posts: 439

    Yeah f@@#ing right

    • + 0
    • 14 nov 2012 - 10:47

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos