user icon

Brazilië heeft speciale plannen om Schumacher uit te zwaaien

  • Gepubliceerd op 09 nov 2012 09:41
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
De organisatie van de Braziliaanse Grand Prix is van plan om de laatste Formule 1-race van Mercedes-coureur Michael Schumacher een speciaal tintje te geven. De details van het afscheidsfeestje voor de zevenvoudig wereldkampioen zijn echter geheim.

Zelfs Bernie Ecclestone weet van niets. Interlagos-baas Claudia Ito vertelde aan Agencia Estado en Globo: "Vlak voor de Grand Prix zullen we met Ecclestone overleggen zodat we andere activiteiten niet overlappen. Het zal jullie verbazen. Zelfs Bernie is niet op de hoogte van wat er gaat gebeuren. Het zal Michael Schumacher bevallen, daar ben ik zeker van."

Mercedes merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Als er één man is die een geweldig afscheid verdient dan is het Michael Schumacher wel.

    Wat ik best humor zou vinden is als alle Ferrari medewerkers inclusief Alonso & Massa nog voor één keer al die rode haarpruiken (zoals in 2000) opzetten! Herinnerend aan de 1e titel van Schumacher voor Ferrari.

    • + 0
    • 9 nov 2012 - 10:02
    • Geweldig ja! Mij zal het moment van finishen in Japan 2000 altijd bijblijven. Hij sloeg zijn stuur zowat doormidden, al schreeuwend \" WE DID IT!\" Wat een opluchting en emotie toen! (Heb ik toch meer mee dan de Finse \"mwoah, het doet me niet zoveel, maar ik ben wel bij voor het team\" emotie.)

      Ik blijf dromen van een gekke regenrace in Sao Paolo waarbij zijn klasse nog 1x boven komt drijven.

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 10:11
    • @Fly By Wire, ik droom even met jou mee, als we ergens in het verleden veel regenraces en knotsgekke wedstrijden hebben gezien is het wel in Brazilië, dusss ;-)

      Ik hoop op een mooi speciaal afscheid en dat ik er als thuiszittende fan ook iets van meekrijg, en dat ze voor 1 keer die Mercedes aan de praat krijgen

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 10:35
    • wat zou er gebeuren als hij een overwinning weet te halen... man o man..

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 10:37
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Zou geweldig zijn een overwinning in de stromende regen van Sao Paolo ! Hij verdiend het.

      • + 0
      • 10 nov 2012 - 20:39
  • Persoonlijk had ik niet heel veel met Michael Schumacher, mede doordat ik fan van Hakkinen en Raikkonen was. Maar onderstaand filmpje geeft me nog steeds kippenvel. Vooral het gedeelte in de pitbox waar hij uitstapt. Op dat moment denk je wat deze held voor Ferrari betekent heeft. Hij heeft Ferrari uit een dal getrokken en naar de top gebracht. Tuurlijk heeft hij daar een team om zich heen gehad, maar hij was wel de bepalende factor.

    Hier het filmpje: www.youtube.com/watch?v=rWlL4WVhAho

    • + 0
    • 9 nov 2012 - 10:15
    • Mooie Filmpje! Niet eerder gezien! Ik ben net als jij fan van Hakinnen, en de gevechten met schumi waren altijd op de duizendste om de pole, echt geweldig!

      Maar ik mag toch hopen dan deze man in de autosport blijft, en niet als adviseur maar als een serieuze functie. Hoe prachtig om hem als teambaas bij een GP2 team, is toch een droom voor elke Jonge coureur!

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 10:32
    • Boekie

      Posts: 36

      Mooie beelden, maar wat een verschrikkelijk filmpje. Dat liedje eronder ook... *kots*

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 14:53
    • @Dominic Renting,

      De bepalende factor was Luca di Montezemolo, die heeft namelijk Ross Brawn, Jean Todt, Rory Byrne en Michael Shumacher bij elkaar gebracht, dat is namelijk wat goede ceo\'s doen, beleid uitzetten en de juiste mensen verzamelen.

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 16:57
    • \"maar wat een verschrikkelijk filmpje. Dat liedje eronder ook... *kots*\"

      Moest je een traantje pinken jongen? ;)

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 20:54
    • Het enige wat di Montezemolo destijds heeft gedaan is Schumacher een bijna blanco check gegeven en daarnaast iedereen die hij wou meenemen naar Ferrari ook een aanbod te doen dat ze niet konden weigeren.

      • + 0
      • 10 nov 2012 - 17:38
  • Nergens voor nodig, waarom de een wel en de ander niet.

    • + 0
    • 9 nov 2012 - 10:16
    • General

      Posts: 729

      Misschien omdat de één 7-voudig wereldkampioen met álle records is, en de ander niet?

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 10:38
    • Als je daar igv Michael nog over moet nadenken, heb je niet veel meegekregen van zijn carriere... nog 1 x dan.. 7 wereldtitels, 91 overwinningen, 68 pole positions, 1,560 punten in een tijd dat een overwinnen er maar 10 opleverde...
      Dan verdien je wel iets extra\'s.

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 10:49
    • Naja meestal word er voor de meeste coureurs die een langere tijd in de f1 verbleven wel iets gedaan toch.

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 10:52
    • Bij Coulthard deden ze ook iets (Was meer Red-Bull Zelf geloof ik) Ze vroegen of ze voor een keer de auto\'s in verschillende liveries mochten brengen, ook hadden ze helmet cam...z\'n race was na een bocht voorbij...maar toch.

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 11:07
    • @ Drake Ziggo

      Haha ja dat was een beetje een anticlimax. Ik heb alleen Nakajimi voorbij zien stuiteren vanuit DC-view.

      Zulke iconen verdienen gewoon een waardig afscheid. Als het schumacher die zondag overkomt moeten ze de race wat mij betreft herstarten ;-)

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 11:33
    • Misschien omdat hij meer heeft betekend voor de sport dan ieder ander die nu rondtuft?

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 11:37
    • Als ik dat soort reacties lees denk ik: zijn sommige mensen nou echt zo f***** dom? Ik denk het wel.

      Ik denk dat het niet eens zin heeft om uit te leggen waarom een mega grote legende als Michael Schumacher een fantastisch afscheid verdient.

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 11:43
    • Ik vindt overigens dat Barrichello ook wel een afscheid verdiend had, maar hij had ook niet aankondigt dat hij de f1 zou verlaten, vindt het nogsteeds sneu hoe hij zo aan de kant gezet is.

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 12:39
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Geweldig! Die Brazilianen snappen tenminste waar het om gaat! TOP!

    • + 0
    • 9 nov 2012 - 13:31
  • Wellicht dat ze hem een paar rondjes laten rijden in een auto van Senna? Zoiets is als gedaan met Bruno geloof ik.

    Wellicht de Mclaren uit 1992, zo 1 waarmee Senna reed tijdens de beroemde Schumi-Senna crash op Magny-Cours, wie kent die beelden niet van \"meester Senna die en leerling Schumi een lesje F1 gedragregels gaf\". Namens Brazilie zal het een mooi en emotioneel \"verzoenings en dank\"-geschenk zijn voor Schumacher.

    Senna Schumi crash : www.youtube.com/watch?v=JpuoLl-6WFU

    • + 0
    • 10 nov 2012 - 12:01
  • sailor

    Posts: 10.290

    Schumacher was zeker een goede coureur maar de formule 1 wereld van een f1 coureur hangt ook samen van geluk.
    Geld speelt een grote rol , dat is ook de reden waarom veel coureurs nooit verder komen dan een achterhoede team en bepaalde coureurs bij een behoorlijk goed team plaats moeten maken voor een coureur die wel geld mee zal nemen , zoals Kobayashi bij Sauber.
    Ik gun Schumacher zeker een mooi afscheid maar heeft hij niet al een afscheid gehad?
    In 2006 werd dat toch ook al een groot afscheidsfeest.
    Er vlogen toen zelfs speciale straaljagers over het circuit.
    Dus moet hij bij elke comeback van 3 jaartjes , 2 jaren of misschien 1 jaar weer een afscheidsfeest krijgen?

    • + 0
    • 10 nov 2012 - 14:45
    • Kobayashi is ook geen topper, wel een entertainer.
      Helaas hebben we dat dit jaar ook niet zoveel van hem gezien die gewaagde inhaalacties. Vond het wel mooi dat hij in zijn thuisrace op het podium stond! Gun het hem wel maar heb niet het idee dat er nog meer in zit.

      • + 0
      • 11 nov 2012 - 00:37

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar