user icon

Robert Kubica met Citroen C4 WRC aan de start van twee rally's

  • Gepubliceerd op 05 nov 2012 16:08
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Citroen voorziet Robert Kubica van een C4 voor de Rally di Como en de Rallye du Var deze maand. De Pool is op de lange weg terug van een zwaar rally-ongeluk begin 2011. Dat onderbrak zijn Formule 1-loopbaan en sindsdien is hij bezig met herstellen.

Dat gaat met vallen en opstaan, maar de laatste tijd kent Kubica weinig tegenslagen meer. En nu mag hij met een Citroen C4 WRC aan twee rally's deelnemen. "Ik kan niet wachten om een auto zo snel en succesvol als de C4 te besturen. Rally rijden is een van mijn favoriete vormen van autosport. Na een testsessie waarbij ik aan de wagen kan wennen, is de Rally di Como vooral bedoeld om een gevoel voor de auto te krijgen en meer te leren onder race-omstandigheden. Het doel voor de Rallye du Var is anders. Ik doe voor de derde keer mee, ben bekend met het parcours en voel me op mijn gemak bij die wedstrijd."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Rayden

    Posts: 439

    Hou het maar bij rallyrijden in de toekomst want mr Raikonen heeft je doen vergeten bij Lotus..

    • + 0
    • 5 nov 2012 - 16:28
    • sloggerke

      Posts: 646

      Sorry maar dit met enorme voorsprong de meest DOMME reactie die ik ooit op deze site gelezen heb...

      Voor de rest. Het ga je goed!?

      • + 0
      • 5 nov 2012 - 20:42
    • Yep, een van de vele retards op deze website.

      • + 0
      • 5 nov 2012 - 21:24
    • Hoezo? Ok, hij brengt het nogal ongenuanceerd, maar de essentie is waar. De F1 wacht al lang niet meer op Robert Kubica. Zelfs Kubica zelf heeft toegegeven dat F1 niet direct het doel is. Kubica is gewoon langzaam maar zeker vergeten binnen de F1, of je dat nou leuk vindt of niet.

      • + 0
      • 5 nov 2012 - 22:47
    • rendeheuvelop bepaald ff dat iedereen hier robert kubica aan het vergeten is

      • + 0
      • 6 nov 2012 - 01:40
    • Edgar

      Posts: 1.534

      hij bepaalt niks, hij verwoord precies zoals het is, de F1 wacht niet op hem , hoe spijtig het ook is, ik had hem graag nog in de F1 gezien, maar wees reeel, het gaat echt niet meer gebeuren

      • + 0
      • 6 nov 2012 - 09:31
    • sloggerke

      Posts: 646

      Het gaat hem niet om het feit dat hij terugkomt of niet.

      Het gaat hem erom dat Räikkönen (want zo schrijf je dat) aan de oorzaak van dit vergeten staat.

      • + 0
      • 6 nov 2012 - 10:42
    • Rayden heeft hier zeker een punt. Runningupthathill ook trouwens.

      Het is niet dat de F1 Kubica niet wilt. Maar je moet reeel blijven. Kubica is een onzekere factor geweest, en is dat nog.
      De F1 kan daar niet op wachten.
      Nu Lotus een goede 1e coureur hebben met Raikonen, is Kubica niet echt hard nodig.
      Gun het Kubica wel, maar is een gevalletje \'shit happens\'

      • + 0
      • 6 nov 2012 - 12:59
  • Rayden

    Posts: 439

    Probeer hier niet tegen schenen aan te schoppen, maar ik zie hem niet meer terugkomen in de F1, en moet erbij zeggen dat als je een mooie F1 carrière op het spel zet door lekker te gaan rally rijden, dan moet je dat vooral doen.

    Inplaats dat je lekker op je gemak verder revalideert ga je wederom risico nemen om verder te gaan waar je gebleven bent, nou dan ben je als je het mij vraagt niet echt gecommitteerd aan de koningsklasse.
    Voor het gevoel terug te krijgen of op peil zien te houden kan die ook gaan karten, maar klaarblijkelijk heeft die hier helemaal niets van geleerd.
    Zag hem graag in de formule een rijden Maarten is een tijd van komen en een tijd van gaan, en ik denk niet meer dat Robert nog terug komt.
    En wat ik bedoelde te zeggen is dat we daar wel Kimi ervoor terug hebben gekregen, en die zie ik ik liever rijden.

    • + 0
    • 5 nov 2012 - 23:20
  • rally rijden is fysiek minder zwaar en goed voor alles tussen de oortjes,
    ik hoop dat kubica in 2013 voor pirelli gaat testen en in 2014 fris aan de start staat bij mischien wel een best snel team

    • + 0
    • 6 nov 2012 - 01:50

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar