user icon

Mercedes beboet voor onveilig op pad sturen van Schumacher

  • Gepubliceerd op 13 okt 2012 16:42
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
De stewards van de Grand Prix van Zuid-Korea hebben een boete van 10.000 euro uitgedeeld aan het team van Mercedes. De Duitse renstal stuurde Michael Schumacher tijdens de kwalificatie op pad terwijl net op dat moment Lewis Hamilton in zijn McLaren voorbij kwam.

Artikel 23.12 van de Sportieve Code schrijft voor dat het de verantwoordelijkheid van een deelnemer is om een auto alleen de baan op te dirigeren vanuit de pits of na een pitstop als het veilig is. Hamilton maakte er overigens geen probleem van. "Ik vond het niet erg. Ik was eerder uit mijn box en ze wilden hem voor mij positioneren, maar ik ging veel sneller. Ik zat al aan de grens van de limiter op 100 kilometer per uur en hij reed maar 20, 30 kilometer per uur. Maar ik won er een positie mee en dat was belangrijk."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • guardian

    Posts: 227

    Groot gelijk

    Dit was erg onveilig van het team en dit had erger kunnen uitpakken

    • + 0
    • 13 okt 2012 - 17:03
  • Oh mijn god wat een gezeik weer.....helemaal niets aan de hand.

    • + 0
    • 13 okt 2012 - 17:14
    • Waarom niets aan de hand?
      Hamilton kon alleen maar uitwijken, afremmen of aanrijden. Dat lijkt me dus een duidelijke unsafe release. Als er een ander team de garage uit wou komen hadden ze raar staan kijken als Hamilton hun neus eraf reed vanwege de unsafe release van Mercedes.

      • + 0
      • 13 okt 2012 - 17:56
    • Dat jij zelf niet gek word van alle penalties, boetes en waarschuwingen. Hamilton had tijd zat om te reageren, ziet er zelf ook geen enkel probleem in, wat is dan het punt? Zwaar overtrokken allemaal.

      Maargoed ik begrijp nu eenmaal dat veel mensen hier de nieuwe mietjes versie van f1 toejuichen en zelfs hopen dat andere rijders straffen krijgen voor onbenullige zaken. Misschien vanaf volgend jaar penalties uitdelen als je binnen een halve meter bij een andere auto in de buurt bent jongens!

      • + 0
      • 13 okt 2012 - 18:43
    • Hele reactie getypt, maar die verschijnt niet. Anyway veel plezier met deze pussy versie van F1, ik ben m\'n interesse weer aan het verliezen met al die straffen. Gaat gewoon nergens meer over.

      • + 0
      • 13 okt 2012 - 18:49
  • Ach d\'r was echt niks aan de hand. Lekker overdreven weer zo\'n boete.

    • + 0
    • 13 okt 2012 - 17:36
  • JH56

    Posts: 155

    FIA heeft altijd centjes nodig...

    • + 0
    • 13 okt 2012 - 17:42
  • Boete is de correcte en verdiende straf. Penalty had echt stom geweest. Hamilton had zijn voovleugel eraf kunnen rijden, brokken in de pits en Q3 voor hem om zeep.

    • + 0
    • 13 okt 2012 - 18:00
    • Als Hamilton 65+ zou zijn had dat kunnen gebeuren inderdaad....

      • + 0
      • 13 okt 2012 - 18:46
  • ach gossi, deden ze zomaar een auto hinderen. Foeifoei, de brutaliteit. Ik zou ze schorsen...

    • + 0
    • 13 okt 2012 - 18:03
  • Dat zag er niet zo heel gevaarlijk uit (op TV)

    • + 0
    • 13 okt 2012 - 20:57
  • Voor degene die dit allemaal gezeik vinden heb ik maar een woord over.

    verstandelijk beperkte F1 fans....

    Pitstraat is heilig, vroeger waren er geen snelheidslimieten in de pitstraat, en reden ze rustig met 200 minimaal door naar buiten.
    Senna reed ooit de snelste tijd op Imola door door de pitstraat te rijden, dat was sneller dan de regulieren weg.

    Maar goed, op tv lijkt het misschien allemaal wel mee te vallen, ga jij de A4 invoegen met 20 a 30 kilometer per uur, zonder rekening te houden met een auto die met 100km/h eraan komt stormen? sterker nog, die je aanziet komen! en toch doen?

    DAT IS APERT ONVEILIG!!!

    Racen doen ze over een paar uurtjes, in de kwalificatie gaat het om wie er het snelst een rondje kan rijden en die mag na drie knockout rondes als ie bovenaan staat van pole vertrekken.

    als beide auto\'s achteraan gezet zouden worden als teamstraf, zou ik het ook goed vinden, FIA doet heel veel voor wegveiligheid, dus vind het belachelijk dat ze teams er niet aan zouden moeten mogen kunnen houden zich daar naar te gedragen.

    Grosjean, dat is overtrokken, die jongen is gestraft en geschorst en heeft nu weer een reprimande en een waarschuwing opzak, waarom? omdat ie een raceongeval/incident had met Webber in Suzuka.

    Ik durf te wedden al Grosjean in de RedBull vanaf Pole had mogen vertrekken dat ie niet bij een startcrash was betrokken geweest....
    Sterker nog gezien de snelheid die hij aan de dag legt en het kimi regelmatig moeilijk maakt en ook nog wel eens sneller is, dan zou Grosjean met een RedBull ook het veld kunnen oprollen op zijn vettels
    Kimi staat bekend als een coureur met een hoge rauwe snelheid, een van de hoogste op de grid, zo niet de hoogste.
    Coulthard was geen pannekoek, maar werd wel zoek gereden door Kimi en Grosjean houdt em bij.
    Das knap.

    Nog een paar uur en dan gaan we weer genieten van een race!!!!!!!

    • + 0
    • 14 okt 2012 - 03:40

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.549
  • Podiums 193
  • Grand Prix 245
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar