Webber: "Williams beter af met nieuwe leverancier"

  • Gepubliceerd op 01 jul 2005 16:59
  • 0
  • Door: Tim Wijen
Vlak na de Grand Prix van de Verenigde Staten maakte het team van Sauber en motorleverancier BMW bekend dat het Duitse bedrijf het Zwitserse team volgend seizoen over gaat nemen. Hiermee is het team van Williams niet meer het enige team met de krachtbronnen van BMW. Mark Webber is daarom ook van mening dat men op zoek moet gaan naar een nieuwe motorleverancier.

Het feit is dat BMW het gehele team van Sauber heeft opgekocht en dus een eigen Formule 1-team kan beginnen. Daarom verwacht de Australische coureur Mark Webber dat de leverancier zich minder zal gaan bemoeien met het Engelse team van Williams. Volgens hem moet het team dan ook een verse start maken en zich niet laten behandelen als een tweede klant van BMW.

“Dat is precies wat ik denk”, aldus Webber in een interview met een Engels autosportblad. “BMW heeft Sauber met een reden overgenomen en ik heb enorm veel respect voor ze. Ik ben hier maar vijf minuten geweest vergeleken met hun, want ik kwam hier aan toen alles al aan het rollen was, maar voor het team denk ik dat het beter is als ze een verse start maken.”

Ondanks dat het team alle geruchten ontkent, zou men al in gesprek zijn met leveranciers zoals Honda, Cosworth en Toyota. Toch is het erg kort dag om voor volgend seizoen een nieuwe leverancier te vinden, wat voor zowel het team als de leverancier zou dat een struikelblok worden. BMW heeft al gezegd graag bij Williams te willen blijven. Webber baalt echter van de breuk tussen de twee bedrijven: “De overeenkomst van BMW was niet deel van het programma, daar is geen twijfel over mogelijk voor mij.”

“Ik heb echter veel vertrouwen in Frank [Williams] en Patrick [Head]. Het is niet ideaal want je wilt een hechte band binnen het team, maar ik heb moeilijkere tijden meegemaakt en Frank is een fantastische persoonlijkheid”, gaat de teamgenoot van Nick Heidfeld verder. “We zullen een manier moeten vinden om volgend jaar beter te presteren, ook als het met BMW is. Het is niet een vraag van herstellen, maar van zeker weten dat we dingen kunnen veranderen zodat we in een sterke positie kunnen komen.”

Reacties (0)

Login om te reageren

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar