user icon

McLaren volgt lijn FIA inzake F-duct van Mercedes

  • Gepubliceerd op 21 maa 2012 08:24
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren bereidt geen protest voor tegen de F-duct van Mercedes. Als de internationale autosportbond FIA heeft geoordeeld dat de W03 van de Duitse renstal voldoet aan de reglementen, dan zal dat wel zo zijn. McLaren gaat daar zijn vingers niet aan branden.

McLaren-directeur Jonathan Neale legt uit: “Mercedes was zeer snel tijdens de kwalificatie en er zijn op Youtube genoeg beelden te vinden van Michael Schumacher die zich verzet tegen foto's van de bolide. Maar uiteindelijk zijn we afhankelijk van de FIA voor de bepaling of iets mag of niet. Alle teams proberen het maximale uit de reglementen te halen, en innovatie komt zeker als een auto snel is onder het voetlicht. Dat begrijpen we. Ik snap niet goed genoeg wat Mercedes precies heeft gedaan, maar we vertrouwen de FIA. Als we iets innovatiefs bedenken dat de grenzen van de regels opzoekt, dan zijn we verplicht om dat aan Charlie Whiting en zijn collega's voor te leggen. Ik geloof dat Mercedes dat heeft gedaan en dat het licht op groen is gezet.”

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Vertaling: McLaren is bang voor Brawns wraak en steekt zijn kop in het zand.

    • + 0
    • 21 maa 2012 - 08:48
    • neor2

      Posts: 1.524

      Mijn vertaling: We hebben het systeem al in ontwikkeling en denken hiermee de voorsprong op Red Bull te kunnen vergroten.

      • + 0
      • 21 maa 2012 - 09:44
    • Supa

      Posts: 2.034

      Get a life!

      • + 0
      • 21 maa 2012 - 22:34
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Redactie: Mijn reactie verschijnt niet.

    • + 0
    • 21 maa 2012 - 08:48
    • Vertaling: rudy84 heeft geen geduld.

      • + 0
      • 21 maa 2012 - 10:40
  • Ik zou mijn motorleverancier ook niet aanklagen.

    • + 0
    • 21 maa 2012 - 08:52
    • TJ.

      Posts: 758

      Haha, inderdaad. Maar volgens mij heeft het team Mercedes verder vrij weinig te maken met de motor leverancier. Al zal Mercedes (motoren) er niet blij mee zijn als ze Mercedes (team) aanklagen.

      • + 0
      • 21 maa 2012 - 09:26
  • Ja, logisch als je met Mercedes motoren rijdt.

    • + 0
    • 21 maa 2012 - 08:59
  • Marcd

    Posts: 397

    Ik ben wel benieuwd naar die filmpjes van Schumacher :)

    • + 0
    • 21 maa 2012 - 09:01
    • schumacher practis 3 melbourne

      • + 0
      • 21 maa 2012 - 09:14
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Wat ik daar zie is niet zo speciaal... Ja, haalt een paar keer een fotograaf tegen, maar hangt ook een tijd over het hek en dan worden er alsnog foto\'s gemaakt. Op het einde haalt ie de fotograven weg omdat ze de auto gaan verplaatsen en had niet echt iets te maken met foto\'s van de achterkant ansich.
      En kom op, elke fabrikant verzet zich wel enigszins tegen specifieke foto\'s van onderdelen. RBR stond vorig jaar het volledige seizoen als een stel kleuters in een kringetje om de auto...

      • + 0
      • 21 maa 2012 - 10:44
  • Dit heeft niks met \'sympathiek willen zijn\' te maken natuurlijk. Dit is gewoon politiek.
    Niettemin lijkt het me onmogelijk om een vinding dat al op de wagen zit [min of meer in t zicht zelfs] geheim te houden voor de concurrentie? Geloof maar dat ieder team een mannetje heeft dat moet uitzoeken hoe het precies werkt en wat t precies is en of het op de eigen wagen aangebracht kan worden.
    Ik ben i.i.g. blij dat er eens een keer niet iets innovatiefs wordt afgekeurd.

    • + 0
    • 21 maa 2012 - 09:24
  • ronniet

    Posts: 185

    Hahahaha Red Bull is arrogant en wanneer McLaren het niet doet zijn ze bang.
    Niemand zal ooit iets goed kunnen doen...

    • + 0
    • 21 maa 2012 - 09:30
  • Ja tuurlijk, McLaren rijd met Mercedes motoren dus die gaan niet klagen. En de kans dat McLaren zelf ook zoiets heeft gemaakt en bijna klaar heeft om het op de auto te zetten is natuurlijk ook vrij groot.

    Behalve dat klopt het natuurlijk ook gewoon, de FIA heeft dit gecontroleerd en goedgekeurd. Dus is het goed en stop met zeuren en besteed je energie aan andere dingen.

    • + 0
    • 21 maa 2012 - 10:18
  • KensiB

    Posts: 931

    \"Ik snap niet goed genoeg wat Mercedes precies heeft gedaan\". Hou je mond dan. De angst slaat om zich heen. Weer een verloren jaar voor Ferrari, McLaren! Het wordt het jaar voor Williams, Mercedes en Lotus. Maldonado zal schitteren.

    • + 0
    • 21 maa 2012 - 11:02
    • @KENSIB: een verloren jaar voor McLaren???? waar heb jij zondag naar gekeken? En Williams, Mercedes en Lotus gaan schitteren... Ja misschien sporadisch maar ik zie in Maldonado al helemaal geen bijzonder coureur... Ohwja volgens mij laat je RedBull Racing ook nog links liggen...

      • + 0
      • 21 maa 2012 - 12:15
    • @KensiB

      Veel al van jou gelezen maar dit slaat alles.

      • + 0
      • 21 maa 2012 - 18:32
  • Zou kunnen dat McLaren er in Maleisië al mee rond rijd. Zou mooi zijn, want dan leverd nog meer topspeed op!

    • + 0
    • 21 maa 2012 - 17:42
  • felix50

    Posts: 5.792

    Mclaren valt mercedes dus echt niet aan.Als het nu op de redbull had gezeten was het een ander verhaal geweest.Ik begrijp het niet helemaal want Charlie Whiting heeft het al goed gekeurd.Redbul denkt als we maar lang genoeg zeuren word het wel herroepen want dat lukte Mclaren vorig jaar ook over de zogenaamde Flex voorvleugel.

    • + 0
    • 21 maa 2012 - 19:29
  • Supa

    Posts: 2.034

    Mooi, ik hoop dat Mercedes, Red Bull wegblaast!

    • + 0
    • 21 maa 2012 - 22:37

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar