Doornbos fileert klagende Russell: "Het slechtste excuus ooit"

George Russell krijgt stevige kritiek na een teleurstellend raceweekend in Miami. De Brit moet voorlopig zijn meerdere erkennen in Mercedes-teamgenoot Andrea Kimi Antonelli, die met drie opeenvolgende zeges stevig aan de leiding staat binnen het team. Voormalig Formule 1-coureur Robert Doornbos ziet bovendien een verkeerde mentaliteit bij Russell en spaart zijn kritiek niet.

Russell begon nochtans sterk aan het seizoen met winst in de openingsrace in Melbourne, maar sindsdien volgde slechts één extra podiumplaats. Antonelli daarentegen verkeert in bloedvorm: de jonge Italiaan pakte poleposition én won de laatste drie races op rij, waardoor hij inmiddels twintig punten voorsprong heeft op zijn ervaren teamgenoot.

Doornbos begrijpt niets van uitspraken Russell

Na de Grand Prix van Miami verklaarde Russell dat het circuit hem niet goed lag vanwege het lage gripniveau, iets wat volgens hem niet bij zijn rijstijl past. Die uitleg valt echter bijzonder slecht bij Doornbos, die zich stoorde aan de houding van de Mercedes-coureur.

"Eerlijk? Hij was dit weekend compleet onzichtbaar", stelt Doornbos in The Pit Talk Podcast. "En toen hij wél in beeld kwam, volgde misschien wel de slechtste quote die je als coureur kan geven: dat zulke circuits niet bij je rijstijl passen."

De Nederlander begrijpt weinig van die redenering, zeker omdat er volgens hem nog meerdere circuits op de kalender staan waar Russell dezelfde problemen dreigt te ondervinden. "Dan heb je straks Singapore, Baku of misschien Las Vegas, ook banen met weinig grip. Wat wil je daarmee zeggen? Dat je nog eens vier of vijf weekends cadeau gaat doen aan een ploegmaat die je momenteel compleet overvleugelt?"

‘Russell moet stoppen met excuses zoeken’

Volgens Doornbos had Russell een totaal andere boodschap moeten brengen na zijn moeilijke weekend in Miami. De voormalig Red Bull-coureur vindt dat een titelkandidaat verantwoordelijkheid moet nemen en publiekelijk moet tonen dat hij wil terugslaan.

"Hij had moeten zeggen: ‘Ik ben teleurgesteld, ik vond de juiste balans niet, maar ik kom sterker terug.’ Dát wil je horen van iemand die voor de titel vecht", klinkt het scherp. "In plaats daarvan was hij deze week gewoon een beetje onzichtbaar."

Voor Russell dreigt het momentum intussen volledig naar Antonelli over te hellen. De jonge Italiaan versloeg zijn teamgenoot overtuigend in Miami en lijkt ook op andere circuits met weinig grip een voordeel te hebben. Wil Russell nog een rol spelen in de titelstrijd, dan zal hij volgens critici snel een antwoord moeten vinden.

The Wolf

Posts: 997

"Nederlandse Dildokoning fileert Britse Glibbervriend"

  • 10
  • 20 mei 2026 - 16:52

Reacties (7)

Login om te reageren
  • The Wolf

    Posts: 997

    "Nederlandse Dildokoning fileert Britse Glibbervriend"

    • + 10
    • 20 mei 2026 - 16:52
    • Op de huid gebakken Russell. Drie minuutjes in de koekenpan aan beide zijden. Beetje citroensap erover en beetje gesnipperde peterselie.

      • + 1
      • 20 mei 2026 - 21:49
  • Rrrrrobert dacht ik wacht een paar weken met mijn mening en dan als niemand het meer verwacht knal ik 'm op de social media...

    • + 0
    • 20 mei 2026 - 17:15
  • Russell moet niet zeiken, en moet zich de ogen uit de kop schamen. Want met al zijn ervaring had hij de onervaren Raketonelli gewoon simply lovely dik de baas moeten zijn!

    Ps Dat ik heel blij ben dat dat totaal niet het geval is staat hier natuurlijk volledig los van! ;)

    • + 8
    • 20 mei 2026 - 18:02
    • Aangezien George de afstelling van Kimi nodig had, hoeft Kimi alleen maar de verkeerde afstelling door te geven 😉

      • + 3
      • 20 mei 2026 - 20:13
    • SennaS

      Posts: 12.184

      Ooit was Massa of Irvine heel even Schumi de baas. Of Bottas oof Nico even de baas over Lewis. Of Nobody Perez heel even de baas over Max.
      Zegt dus nog niks. Het seizoen is nog lang.
      En sommige haters krijgen een st**ve van de huidige rangorde voor zolang het duurt.
      Kimi is wel de te kloppen man voor de toekomt.

      • + 0
      • 21 mei 2026 - 15:56
  • SennaS

    Posts: 12.184

    Robert past ook bij de garde Russell haters. Sneu en wat kan Russell wel goed doen in NL? Waarschijnlijk stoppen.
    Volgens is het een feit dat bepaalde circuits bij beter bij een auto en/of coureur passen.
    Is altijd zo geweest. Robert was blijkbaar een uitzondering, niks paste bij hem.

    • + 0
    • 21 mei 2026 - 15:51

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.120
  • Podiums 26
  • Grand Prix 158
  • Land GB
  • Geb. datum 15 feb 1998 (28)
  • Geb. plaats King's Lynn, GB
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar