Hadjar zelfverzekerd: "Volgend jaar ga ik met Red Bull races winnen"

Isack Hadjar heeft zich opvallend optimistisch uitgelaten over de toekomst van Red Bull Racing. Het jonge talent, dat sinds dit seizoen uitkomt voor de Oostenrijkse renstal, verwacht dat het team binnen afzienbare tijd opnieuw over een absolute topwagen zal beschikken. Volgens Hadjar staat er richting 2027 een flinke stap vooruit op de planning.

Hadjar ziet veel potentie bij Red Bull

Hadjar heeft er vertrouwen in dat Red Bull de komende seizoenen een stevige ontwikkeling zal doormaken. De Fransman verwacht dat het team tegen begin 2027 een wagen heeft gebouwd die een enorme stap vooruit heeft gezet ten opzichte van de huidige situatie.

“Begin 2027 staan we er volgens mij veel sterker voor en zullen we enorme vooruitgang hebben geboekt met de auto”, klinkt het overtuigd bij Hadjar.

‘Volgend jaar al races winnen’

De jonge coureur denkt bovendien dat Red Bull al sneller opnieuw voor zeges kan strijden. Volgens Hadjar zal de renstal volgend seizoen al over een wagen beschikken die goed genoeg is om mee te doen voor overwinningen.

“Volgend seizoen moeten we al kunnen starten met een auto waarmee races gewonnen kunnen worden. En ik verwacht dat ik daar gewoon deel van uitmaak”, aldus Hadjar, die duidelijk vertrouwen uitspreekt in zijn toekomst binnen de Red Bull-familie.

Red Bull-upgrades werkten in Miami 

In Miami arriveerde Red Bull met het eerste grote upgrade-pakket en dat werkte in tegenstelling tot de eerste paar races. Daar waar Max Verstappen in de eerste drie Grands Prix van 2026 geen vuist kon maken, vocht hij in Florida met Mercedes, McLaren en Ferrari om een podiumplek. Uiteindelijk kwam de Nederlander als vijfde over de streep. 

Hadjar kende een desastreus weekend in Miami, maar zal ook met genoegen hebben gekeken naar de race van Verstappen. Wellicht dat de Fransman met een verbeterde RB22 zich op korte termijn kan mengen in de top van het Formule 1-veld. 

Eerst maar eens zorgen dat je volgend jaar nog in die auto zit.

  • 8
  • 12 mei 2026 - 09:30

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Rocks

    Posts: 1.096

    Morgen gratis bier 😎

    • + 4
    • 12 mei 2026 - 08:50
    • Tripels? Dan kom ik effe buurten!

      • + 1
      • 12 mei 2026 - 10:34
    • The Wolf

      Posts: 997

      Tripels? Binnen no-time kacheltjelam van dat spul. Ik hou altijd een 'pils-tempo' aan, vandaar

      • + 0
      • 12 mei 2026 - 11:27
    • Je hebt geluk, Wolff. Ik vind pils echt helemaal niks.

      Maar mij maakt het hoe dan ook niet uit. Ik doe wel eens stoer over tripels, maar ik stop negen van de tien keer hoe dan ook na 1 alcoholisch drankje. Dus ook met tripels. Hoewel het me juist met tripels vaak wel wat moeite kost om dat ik er een aantal zeer lekker vind.

      • + 1
      • 12 mei 2026 - 13:03
    • Rocks

      Posts: 1.096

      Ik zit nu al een dik uur aan de warsteiners in de kroeg 🍺😎

      • + 0
      • 12 mei 2026 - 14:53
    • @Rocks, weet jij zeker dat je niet in de kroeg woont? 😜

      "Bij Warsteiner brouwen we ons bier net een beetje anders. Serieuzer. Nauwkeuriger. Met Duitse precisie. Zo hebben wij geen brouwers maar
      beergineers."
      LOL.
      "Alle grondstoffen – van brouwwater tot gerstemout en hop – worden continu getest op hun onberispelijke kwaliteit in een van 's werelds modernste brouwerijlaboratoria ."

      Het tegenovergestelde:

      "Waarom is Schultenbräu zo goedkoop?

      Schultenbräu Premium Pilsener. Het bier is gebrouwen met onder meer maltose, dat ervoor zorgt dat de totale productietijd wordt verkort. Een goedkoop ingrediënt, dat je niet direct verwacht in een 'Premium Pilsener', zoals op het blik staat."

      • + 0
      • 12 mei 2026 - 17:24
    • Rocks

      Posts: 1.096

      Mijn buurman en vried heeft een kroeg 😎

      • + 0
      • 12 mei 2026 - 18:14
  • Niets aan de hand, na het Miami-debacle heeft Hadjar van zijn psycholoog (of van Anthony Hamilton?) als opdracht meegekregen om zichzelf niet zo down te praten...

    • + 4
    • 12 mei 2026 - 09:00
  • Eerst maar eens zorgen dat je volgend jaar nog in die auto zit.

    • + 8
    • 12 mei 2026 - 09:30
  • Flexwing

    Posts: 401

    Probeer eerst maar op podium te komen .

    • + 1
    • 12 mei 2026 - 09:38
  • jd2000

    Posts: 7.774

    Ach ja, leg jezelf ook maar druk op.

    • + 1
    • 12 mei 2026 - 10:21
  • De jonge man heeft heel veel spanning in zijn lijf. Zie eigenlijk te vaak zijn ledematen bewegen. Dan bedoel ik functieloos. Dat wijst vaak op onrust in de bovenkamer. Zeg niet dat het zo is bij Hadjar. Maar hij komt niet over als een coole kikker.

    Bekijk alle grote rijders. En ze zijn allemaal tranquille tot in het kwadraat als men ze treft naast de baan.

    Het lijkt mij toe dat hij zelfverzekerd over wil komen. En wie weet is hij dat ook.

    Wat positief aan hem lijkt is dat hij een grote mate aan zelfreflectie bezit. Hij weet als hij fouten maakt.

    • + 2
    • 12 mei 2026 - 10:32
  • Als je het vergelijkt met diverse andere oud-teamgenoten van Max, doet Hadjar het nog niet eens zo heel slecht. Zo eerlijk kunnen we toch wel zijn? Lawson en Tsunoda bungelden helemaal achteraan terwijl die Red Bull races won (7 stuks zelfs vorig jaar, meen ik). De huidige Red Bull is misschien nog niet eens goed genoeg voor het podium en toch doet Hadjar mee om de punten, dus super slecht is het niet. Ook beter dan Gasly en Albon en misschien qua performance verschil een beetje vergelijkbaar met Perez. Daarnaast is Hadjar nog jong en kan hij beter worden.

    Is hij een topper? Nee, dat zeker niet. Maar het is best een prima gast om naast Max in je team te hebben. De vraag is vooral wat ze doen mocht Max vertrekken / stoppen. Dan heb je wel een serieuze vervanger zoeken. Piastri hoor ik vaak. Ja, prima optie, maar voor Piastri is het een rare zet om naar Red Bull te gaan. Dat is nu namelijk gewoon een flinke stap achteruit.

    • + 1
    • 12 mei 2026 - 11:20
    • The Wolf

      Posts: 997

      Lawson had natuurlijk een grotere berg te beklimmen met die complexe wagen van vorig jaar, dit jaar begint iedereen op nul met een volledig nieuwe wagen dus iets makkelijker voor een Hadjar om enigszins aan te haken... Vorig jaar waren de verschillen tussen Hadjar en Lawson nou niet overdreven groot. Beide zie ik niet als opvolger van Max btw. Piastri kan ik maar lastig inschatten, had 'm altijd bijzonder hoog staan maar smetje is wel vorig seizoen zijn plotselinge vormcrisis terwijl hij op koers lag voor een titel.

      • + 0
      • 12 mei 2026 - 11:25
    • Damon, hier is wel wat op af te dingen. De eerste races werden gereden met een slechte auto, met allerlei gebreken. Nu in Miami bleek bij de benodigde upgrades, dat Hadjar totaal niet in de buurt van Max kwam en ik durf de bewering wel aan, dat hij weer steeds 0,60 seconde per ronde achter Max zal blijven, net zoals al van zijn voorgangers (Daniel wellicht uitgezonderd, maar dat is ook wel lang geleden). Dus nee, ik ben nog helemaal niet overtuigd van deze emotionele bom.

      • + 2
      • 12 mei 2026 - 12:23
    • In de races was het verschil gewoon wel groot, Damon. Er is niet zo heel veel verschil. Denk dat Hadjar wel in kwalificatie redelijk op de eerste 2 jaren van Perez zat.

      En dat is gewoon hardstikke goed voor een zeer jonge rijder met 1 jaar op de cv.

      Zelf gechat dat hij gezien hij its langzamer was dan Tsunoda de eerste 2 races vorig jaar het erg goed zou doen als hij 5 tiende achter Verstappen zou zitten. Normaal groeit een rookie in het tweede jaar ca 2 tiende. Dat zou heb boven Tsunoda hebben gebracht.

      Tot nu is het 2de jaar van Perez zijn beste jaar geweest, wat na Ricciardo, Verstappen was toen nog erg jong en moest vooral kwalificatie en race starts nog onder de knie krijgen, het beste gemiddelde gaf van 0.49 seconde in kwalificatie.
      Gasly was het slechtst. Even Lawson en Tsunoda vergetend. Maar ik denk dar Gasly vooral overtuigd was dat hij beter was dan Verstappen. En hij heeft echt de absoluut grootste mokerslag op de kin gehad van allemaal.

      Ik gok dat Hadjar over een seizoen ook richting .6 zal gaan, wat hem na Perez de beste teamgenoot zou maken. Hij zal het dan gewoon erg goed doen. Gasly en Albon waren slechter en zijn nu gewaardeerde rijders in F1.

      • + 0
      • 12 mei 2026 - 13:15
    • Over de achterstand in de races...

      Was veel groter dan 0.6.
      Afgelopen race was het verschil niet minder. Eerste 3 rondes in de race was het boven de seconde e in het begin zelfs 2 seconde. Gezegd moet worden dat Hadjar en Verstappen in verkeer zaten. En Hadjar zat achter de echt langzame auto's. Geen vergelijk.

      In de Sprint was het verschil tussen de twee rond de seconde. Gezegd moet worden dat Verstappen er een paar langzame bij had. Mogelijk een fout van hem, een inhaalactie of werd zelf ingehaald. Geen idee. Heb er niets van gezien.

      Aan het eind van de sprint hebben ze alletwee in vrije lucht gereden. Verstappen was daar 1.5 seconde sneller. Je weet wel. Met de geupdate auto.
      Ook hier is een excuus. Mekies vertelde na SQ dat er een issue zou zitten in de wagen van Hadjar. Haal er een halve seconde af en je zit wederom op ee secode.

      • + 0
      • 12 mei 2026 - 13:24
  • Weet iemand wat de redactie precies bedoelt met deze zin? “ Het jonge talent, dat dicht tegen de top van de Oostenrijkse renstal aanzit “?

    • + 1
    • 12 mei 2026 - 11:44
    • Een slechte vertaling van het origineel artikel waarschijnlijk.

      • + 1
      • 12 mei 2026 - 12:07
    • Tja, met Max en Tsunoda staat ie toch op een keurige 3e plaats bij Rbr. ;)

      • + 1
      • 12 mei 2026 - 12:35
    • Aha … op die fiets kan ook natuurlijk … ik dacht welke banden heeft hij met de (bestuurs) top

      • + 0
      • 13 mei 2026 - 09:54
  • Probeer eerst maar eens om op de baan te blijven en regelmatig puntjes te pakken. Misschien zelfs een podium, maar laat overwinningen nou maar buiten beschouwing

    • + 0
    • 12 mei 2026 - 12:32

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 77
  • Podiums 1
  • Grand Prix 30
  • Land FR
  • Geb. datum 28 sep 2004 (21)
  • Geb. plaats Parijs, FR
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar