user icon

Button: "Dit voelt heel anders dan eerste dag met MP4-26"

  • Gepubliceerd op 07 feb 2012 19:38
  • comments 23
  • Door: Danny Sosef
Jenson Button is redelijk tevreden over zijn eerste kennismaking met de nieuwe McLaren MP4-27. Het is nog te vroeg voor voorspellingen en oordelen, maar het eerste gevoel is een stuk beter dan vorig jaar. Toen gingen alle alarmbellen af na de eerste dag met de MP4-26.

Button: "Over een ronde voelde de vorige bolide nog vrij goed, maar de bandenslijtage achter was gigantisch en we wisten meteen dat we de plank mis hadden geslagen. Dit voelt heel anders. De balans voelt juist, en dat zonder enig werk aan de set-up. Daar zijn we vandaag niet eens aan toegekomen. De basis is in orde, dit is een goed startpunt."

"Het is veelbelovend en ik ben blij. Nu is het belangrijk dat we morgen een probleemloze dag draaien. De grip is stukken minder dan eind vorig jaar, maar dat geldt voor iedereen. Als we nu nog met de blown diffusers zouden rijden, dan hadden we in de 1:17 gedoken. De downforce die de topteams uit de blown diffuser halen was verbluffend."

"Het ging beter dan ik op basis van ritten in de simulator had verwacht, het viel me mee. Ik denk dat er aan het begin van het seizoen kleine verschillen tussen de auto's zit, met veel teams binnen 3, 4 tienden van elkaar. Naarmate het seizoen vordert nemen de gaten dan weer toe, aangezien sommige teams dan beter op de reglementen anticiperen dan anderen."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.928

    Goed om te horen. Dit klinkt stukken beter dan hetgeen dat vorig jaar naar buiten kwam na de eerste test. Ik kan niet wachten tot Melbourne.

    • + 0
    • 7 feb 2012 - 19:43
    • winti

      Posts: 1.348

      De Mclaren is werkelijk een beauty. De schoonheidsprijs hebben ze in ieder geval al gewonnen. Wellicht is ie net zo efficient als ie eruit ziet.

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 21:41
  • Beste Jenson,

    Leuk voor je dat je positief bent. Echter wordt het dit jaar wederom een achter in de top tien positie voor je, daar waar je gewend bent. Ondanks dat je 1 maal kampioen geworden bent ben je toch een B-coureur. neemt niet weg dat je wel de snelste man in de McLaren bent, al komt dat omdat Kimi bij Lotus rijdt en Mika aan het rentenieren is.

    • + 0
    • 7 feb 2012 - 19:44
    • Kevin

      Posts: 4.928

      Uhm.. ja..

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 19:55
    • Beste Jackie,

      Mag ik u adviseren voor aanvang van het nieuwe seizoen die laag stront eens uit uw ogen te vegen. Hetgeen u hier zegt over meneer Button slaat u de plank volkomen mis mee. Button een B rijder? Yeah right! (Nee, ik ben geen Button fan)

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 19:56
    • Bobster

      Posts: 43

      ik snap jou niet?

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 19:56
    • Jackie Stewart zonder ballen.....

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 20:01
    • Wie werd er vorig jaar 2de in de eindstand?
      Jenson is 1 van mijn favorieten rijders mede omdat het ook gewoon een hele sympathieke gast is en geen ster allures heeft.

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 20:11
    • WimmelF1

      Posts: 141

      Ik vond de echte Jackie Stewart al een zuurpruim, maar jij kunt er ook wat van. Gewichtig praten zonder een enkele boodschap. Interessant.

      Als ik je verhaal letterlijk moet nemen is Lewis Hamilton dus nog een mindere coureur als Button? En in een andere post noem je Rubens Barichello een groots coureur. Jij leeft duidelijk in een ander wereldje.

      Grab a coke and chill the f*ck out.

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 20:15
    • guidoF1

      Posts: 898

      Jackie dit slaat worst nog plank...hij heeft wel een lange dip gehad maar eerste jaren waren goed en vanaf 2009 ook weer..

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 20:26
    • Fireblade

      Posts: 999

      BR Racing, ik ben het volledig met je eens en had het niet beter kunnen verwoorden.

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 20:27
    • Supa

      Posts: 1.999

      Jackie mensen zoals jou verpesten deze site.

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 20:41
    • B rijder is wat overdreven als je een A rijder, die een *** seizoen draait, kunt verslaan. Een fantastisch subtubber is hij, sympathiek, aardig, relaxed en idd per ongeluk WK. Kan gebeuren: is mijn favoriet D. Hill ook overkomen. Het is heel simpel: LH gaat dit jaar Button op pure snelheid de oren wassen... maakt niet uit hoe snel de McLaren is...

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 22:20
    • arjanda

      Posts: 185

      Jij hebt echt het verstand van een dooie veldmuis !!!Button een B coureur noemen is hetzelfde zeggen dat er poep uit je mond komt hahahha.

      • + 0
      • 8 feb 2012 - 13:45
  • Kijk dit is een heel stuk positiever als vorig seizoen! Zeer goed nieuws en ben daar erg blij mee! Als de wagen gelijk goed voelt is dat een teken dat je je huiswerk goed hebt gedaan in de winter. Nu nog de boel updaten en afstellen. Ik heb veel vertrouwen in McLaren dit seizoen!

    • + 0
    • 7 feb 2012 - 19:59
  • Mooie woorden van Button! ben benieuwd naar de Mclaren.. lijkt me wel grappig als de Mclaren straks dominant is :P

    • + 0
    • 7 feb 2012 - 20:01
  • Handjes boven de dekens vannacht jongens..

    • + 0
    • 7 feb 2012 - 20:12
  • Button toch echt een van mijn favoriete coureurs geworden!

    • + 0
    • 7 feb 2012 - 20:22
  • Wat een invloed hadden de blown diffusers blijbaar zeg... Met minder grip zal het dus sowieso spannender worden dit jaar omdat de kwaliteiten van de coureurs een grotere factor zullen zijn denk ik.

    • + 0
    • 7 feb 2012 - 20:34
  • Ik blijf het toch vreemd vinden dat McLaren voorlopig als enige (wachten op merc, VRT en marussia laat ik buiten beschouwing) geen getrapte neus heeft. Dat zou betekenen dat alle andere teams voor de verkeerde oplossing hebben gekozen?! Lijkt me eerder onwaarschijnlijk maar we zullen zien.

    • + 0
    • 7 feb 2012 - 20:42
    • nee, niet verkeerd. er leiden meerdere wegen naar Rome. McL zat al op een afwijkende weg met hun lagere body en konden nu met de neusverlaging hun lijn doortrekken waardoor zij een neusbrug konden voorkomen. ik denk dat dat voordelig is voor dit team. De snavel hoeft dus niet nadelig te zijn, maar is een noodzakelijk kwaad.
      Kortom, het is niet zo dat het 1 goed is en de ander slecht. het zijn 2 verschillende oplossingen.

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 20:53
    • GPGert

      Posts: 803

      Nee, de andere teams hebben niet allemaal een verkeerde oplossing, maar ze zitten op een ander spoor. McLaren had vorig jaar al een auto met een lagere neus en daar hebben ze op voort geborduurd. Het is daarmee voorlopig de enige auto die er nog zo uitziet als we gewend waren.
      Persoonlijk vind ik dit ook mooier. Nog even afwachten of het ook echt snel blijkt te zijn.

      • + 0
      • 7 feb 2012 - 20:54
  • Afgaande op de looks weet ik wel wie er dit jaar vooraan rijden .... en gelijk welk team er een groot probleem heeft.

    • + 0
    • 8 feb 2012 - 00:37

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos