user icon

Ferrari moet shakedown mogelijk uitstellen vanwege sneeuwval

  • Gepubliceerd op 01 feb 2012 21:33
  • comments 18
  • Door: Robin Smeets
Ferrari zal komende vrijdag de nieuwe bolide voor 2012 presenteren in Fiorano. Enkele uren na de presentatie staat de eerste shakedown gepland met de nieuwe wagen, maar deze zal waarschijnlijk niet doorgaan. Vanwege de hevige sneeuwval ligt het hele circuit in Fiorano momenteel bedekt.

Ferrari wilde vrijdagmiddag enkele ronden rijden op het circuit in Fiorano om wat filmbeelden te maken van de nieuwe bolide. Dat zal dus waarschijnlijk niet doorgaan, al gaat de presentatie wel gewoon door zoals gepland. "Momenteel zien we een kleine kans om vrijdag het geplande promotiewerk te verrichten. Zelfs als het nu zou stoppen met sneeuwen, zal het erg lastig worden om het asfalt op tijd sneeuwvrij te krijgen", zo staat er op de website van Ferrari te lezen.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • F1joris

    Posts: 398

    Sneeuw is inderdaad wel vervelend maar kunnen ze dan niet even de sneeuw wegschuiven of wat pekel strooien, er moet toch wel iets op te verzinnen zijn.

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 21:43
    • Wat zeg jij nou eigenlijk gast?! Je reactie is echt debiel! Heb even naar je andere reacties gekeken, zijn eigenlijk ook allemaal debiel. Conclusie: jij bent ......!

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 21:49
    • redbull1

      Posts: 929

      waar slaat dat nou op ongelofelijk als daar (ik zeg maar wat) 10cm sneeuw ligt hoe wil je daar dan gaan rijden? moeten ze dan uren verspillen aan het schoonmaken van het circuit om vervolgens tegen het eind te merken dat het gaat sneeuwen?

      doe niet zo idioot man

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 22:04
    • Mirani

      Posts: 2.935

      Misschien moet je solliciteren.
      kan je gelijk uitleggen wat sneeuwkettingen zijn...

      ...zeg dan niks!

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 22:45
    • AtteH

      Posts: 1.560

      En op zulke momenten begin in sterk te twijfelen aan de geboortedata die mensen in hun profiel neerzetten...

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 23:38
    • Michael

      Posts: 1.434

      Ze hebben tijd genoeg om die baan schoon te vegen, genoeg werklozen in Italië. Geef ze allemaal een sneeuwschuiver en het is zo gebeurd. 2 euro verdienste per uur is wel genoeg, hoeven ze niet aan de geldkraan van de EU te liggen.

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 16:17
  • Haha, heerlijk! Filmdagen, promotie werk... we gaan gewoon weer verder waar we vorig jaar waren gebleven! Avanti!

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 21:44
  • redbull1

    Posts: 929

    trouwens valt dit niet onder testen want je mag buiten de testdagen en rechtelijn test om toch alleen met auto\'s ouder dan 2 jaar testen.

    kan iemand hier verdere info over geven.

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 22:07
    • AtteH

      Posts: 1.560

      Filmdagen zijn wat anders dan testdagen, volgens de F1-teams dan hè. Deze mogen wel uitgevoerd worden met wagens van dit moment. Alleen heb je wel een beperkt aantal filmdagen, exact aantal durf ik zo niet te zeggen.

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 23:39
    • redbull1

      Posts: 929

      o oke dankje wel!

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 06:47
    • Michael

      Posts: 1.434

      Ze moeten toch even kijken of die rode bolide te starten is.

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 16:18
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Nou ja, dan moet het maar op Zandvoort... :P

    Nee, serieus, ik vind het wel zonde. Had \'m graag dan al willen zien rijden, maar ja, t\'is niet anders.

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 23:26
  • James

    Posts: 1.652

    Volgens mij heeft Fiorano wel circuitverwarming, met leidingen onder het asfalt om testcondities te kunnen aanpassen, maar het zal wellicht niet ontworpen voor zulke lage temperaturen.

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 23:43
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Nou, ik denk eerlijk gezegd niet dat ze onder 3km asfalt verwarming hebben liggen... Dat is niet te betalen sowieso bij aanleg of het onderhoud ervan en als laatste kost het veel te veel stroom. Meer dan sproeiers om een natte baan te creëren zit er niet in.

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 00:15
  • Of gewoon op sneeuw rijden, net zoals Red Bull en BMW dat ook deden in 2009 en 2007 :P

    • + 0
    • 2 feb 2012 - 07:48
    • Precies.
      Ik heb helemaal niets met Ferrari, maar het zou natuurlijk prachtig promotiemateriaal opleveren: rood wagentje op een pak sneeuw.
      Gemiste kans als ze het niet doen.

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 08:41
    • Michael

      Posts: 1.434

      Ja maar dat zijn geen Ferraris.

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 16:20
    • F1joris

      Posts: 398

      Als ik dit getypt zou hebben hadden een aantal jankerds hier me een debiel genoemd.

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 20:23

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar