user icon

Haug zwakt verwachtingen rond Mercedes af: "Niks spectaculairs"

  • Gepubliceerd op 01 feb 2012 11:07
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes is het enige topteam dat volgende week ontbreekt met de nieuwe auto bij de eerste test in Jerez. De Duitse renstal rijdt in het zuiden van Spanje met de W02 uit 2011, met wat nieuwe onderdelen. Mercedes-motorsportbaas Norbert Haug weerspreekt echter dat het team baanbrekende noviteiten voor de W03 ontwikkelt en dat het de concurrentie niets wijzer wil maken.

Aan Auto Motor und Sport deelde hij mede: “Vorig jaar waren we heel vroeg met de auto en daar betaalden we de prijs voor met een onverfijnde bolide. Nu hebben we een ontwikkelingsschema opgesteld zodat we problemen op kunnen lossen voordat ze de kop opsteken. Red Bull Racing en McLaren hebben deze filosofie in het verleden ook wel eens gehanteerd. Maar er is verder niks spectaculairs.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Stri

    Posts: 2.362

    Ik heb dit jaar geen enkele verwachting. Ik ga weer uit van een moeizaam seizoen als Schumacher fan. Niks geen podium en zeker geen overwinning. Dan zal de teleurstelling misschien wel meevallen.

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 11:11
    • Ik denk het niet. Ik ben geen fan van de man en verwacht al 2 jaar op rij niets van Mercedes. Maar ik ben al wel 2 jaar op rij teleurgesteld over het feit dat die oude vos nog steeds geen podium/overwinning heeft geboekt. Het zou me echt gaaf lijken om die ouwe gek nog eens te zien staan lachen op de hoogste trede. Ik wed dat dat alles is wat hij wenst. Die 8e titel kan hem al lang gestolen worden denk ik. Die ene overwinning, nog 1 keer schitteren!

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 11:19
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ik ga gewoon uit van een auto die ongeveer top 6 is. En dat is prima om naar te kijken als er maar aansluiting is. Vorig jaar reden ze steeds een beetje in niemandsland. Beter dan de subtop maar niet goed genoeg voor de echte top.

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 11:20
    • Gian

      Posts: 3

      Wat deel ik je mening om die man nog eenmaal zo\'n sprong te zien maken en die grote glimlach op zijn gezicht.

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 11:35
    • Michael

      Posts: 1.434

      Ik wil graag zijn emoties zien bij de persconferentie als hij middenin zit.

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 13:13
    • GPGert

      Posts: 803

      Dennis, Gian en Michael: Ik ga helemaal met jullie mee! Het mooiste wat de Formule 1 in 2012 kan brengen is een overwinning voor Schumacher!

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 18:35
  • F1 Vogel!

    Posts: 89

    Gaan we kuilen graven en zand in de ogen strooien?!

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 11:31
  • Zal idd wel weer \'best of the rest\' worden, samen met Lotus. Durf niet te zeggen wie hoger komt in 2012; Lotus of Mercedes.
    OffTopic: Petronas stopte toch? is dat al vanaf dit seizoen? maw...Kan ik een nieuwe naam [en wellicht dus ook kleur] op de sidepods verwachten?

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 11:34
    • AtteH

      Posts: 1.560

      Zoals ik heb begrepen dit jaar nog niet, ook gezien het feit dat de naam veranderd is, maar nog steeds Petronas in de naam staat.

      • + 0
      • 1 feb 2012 - 11:46
  • Button09

    Posts: 1

    ik zit te wachten dat \"der Meister\" Weer een x zn sprongetje maakt op het podium.

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 12:01
  • Mercedes spreekt van \'niets bijzonders\', RedBull van \'een gewone doorontwikkeling\', Ferrari spreekt van \'een agressieve ontwikkeling\' en McLaren zei \'de nodige protesten over de legaliteit\' te verwachten. De Mac ziet er wat mij betreft - maar ja, ik ben geen ontwerper - niet erg controversieel uit. Het enige opvallende aan de plaatjes van de nieuwe Ferrari die op het internet circuleren zijn de vleugeltjes voor de sidepots.

    Ik weet niet of we veel verschillen zullen zien in de technische benadering. We zien wel de nodige verschillen in de publicitaire benadering.
    Voor wat het waard is. Eerst de tests maar eens afwachten...

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 14:47
  • Als je dezelfde zin in het engels hoort klinkt het toch een stuk professioneler..
    Ik kan niet wachten totdat we alle auto\'s gezien hebben!

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 15:05
  • sailor

    Posts: 10.283

    Dit kan ook een psychologisch spelletje zijn van de heer Haug.
    Hij geeft de andere formule 1 teams met die uitspraak de indruk dat die Mercedes niks bijzonders zal zijn , en als het zover is dan is die Mercedes ineens heer en meester op het circuit.

    • + 0
    • 1 feb 2012 - 22:52
  • san lewis

    Posts: 23

    ik denk dat hij zich alvast indekt voor als het tegen valt

    • + 0