user icon

Hamilton niet beschikbaar om te getuigen in rechtszaak Sutil

  • Gepubliceerd op 24 jan 2012 09:41
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra
De advocaat van McLaren-coureur Lewis Hamilton heeft de rechtbank in München laten weten dat de Brit op 30 januari andere verplichtingen heeft en daardoor niet kan getuigen in de zaak tegen Adrian Sutil. Het is nu aan de rechter om te bepalen of de zaak op de voorgestelde datum plaats vindt, of dat het op een andere datum gebeurt.

The Telegraph bericht dat Hamilton nooit een formeel verzoek om te getuigen heeft ontvangen. De advocaat van de Brit heeft vrijwillig contact gezocht met de rechtbank om te verkondigen dat de wereldkampioen van 2008 graag mee wil werken, maar in de aanloop naar de presentatie van de nieuwe McLaren al een volle agenda heeft en op 30 januari niet beschikbaar is.

Sutil wordt beschuldigd van mishandeling ten opzichte van Eric Lux in een nachtclub in China vorig jaar. De Duitser zou de tweede man van Lotus F1 Team-eigenaar Genii Capital te lijf zijn gegaan met een gebroken glas. Hamilton was ten tijde van het incident in dezelfde nachtclub.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • AirJan

    Posts: 1.194

    Ze kunnen Hamilton toch gewoon in Engeland een getuigenis af laten leggen op video en die doorsturen naar de rechtbank in Duitsland? Dat is een vrij normale gang van zaken in dit soort zaken. Zou niet weten wat het toevoegd (behalve veel media aandacht) als hij persoonlijk in Duitsland aanwezig zou zijn.

    • + 0
    • 24 jan 2012 - 09:47
    • redbull1

      Posts: 929

      hij heeft toch geen tijd dus hij zal ook wel niet naar de rechtbank in het Verenigd Koninkrijk kunnen dusss......

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 14:18
  • Privézaak

    • + 0
    • 24 jan 2012 - 09:59
  • Ugh

    Posts: 333

    Waarom vindt dit in Duitsland plaats? Het is toch gebeurd in China? Een oplossing zou kunnen zijn dat Hamilton en Sutil trouwen, want binnen een huwelijk kan niemand worden gedwongen tegen de echtgenoot te getuigen.

    • + 0
    • 24 jan 2012 - 10:00
    • Moet Sutil wel zijn benen scheren, LOL

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 10:12
    • Volgens mij is homohuwelijk verboden, zowel in Groot-Brittannië als in Duitsland.

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 10:51
  • GPGert

    Posts: 803

    Wat een niveau weer....

    • + 0
    • 24 jan 2012 - 11:00
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Sinds wanneer ben jij vies van een lager niveau m.b.t. discussies op F1today? ;-)

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 11:23
    • Omdat het nu over ze lievelingetje gaat;)

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 14:27
    • Michael

      Posts: 1.434

      Gate Alonso - gate Hamilton wie volgt.

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 23:46
  • Interessant! Hamilton wil dus op eigen initiatief getuigen in een rechtszaak tegen een goede vriend van hem. Ik denk dat Sutil vrijgesproken gaat worden, maar helaas is dat slechts een onderbuikgevoel.

    • + 0
    • 24 jan 2012 - 11:16
    • Zeker interessant. Ik zou het andersom draaien. Hamilton \'zoekt contact\' om niet te doen alsof hij wil weigeren. Want geen enkele coureur of bekend persoon zit op zoiets te wachten. Hiermee doet hij alsof hij best mee wil werken, maar tegelijkertijd zegt hij - joh sorry ik heb geen tijd!

      Als hij het echt zo belangrijk vond, had hij die tijd wel gemaakt. Ik denk dat de officiele oproep nog wel gaat komen, desnoods op een later tijdstip. En voor welke kant is Hamilton opgeroepen, om Sutil te verdedigen, of door Lux om te bevestigen dat zijn verhaal klopt.

      Feit is dat er wel degelijk iets is gebeurd, en als Hamilton zijn maat Sutil niet wil laten vallen is dit een logische verklaring waarom hij op deze manier er vanaf hoopt te komen - zodat hij niet belastend of doorslaggevend zou kunnen worden in het onderzoek en de straf.

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 11:20
    • szixxx

      Posts: 4.754

      HO HO HO er staat hier wel dat hij niet kan getuigen TEGEN Sutil maar wie zegt dat Hamilton in zijn nadeel zal getuigen? Wellicht verklaard hij wel dat Sutil zijn glas brak en struikelde en daarbij per ongeluk Eric Lux raakte die het niet zag aankomen en hem daarom nu heeft aangeklaagd.

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 11:26
    • Kevin

      Posts: 4.893

      Merry Christmas

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 11:34
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Dacht ik ook toen ik het poste :-P

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 11:50
    • @ szixxx: Ik zit even terug te lezen maar wie heeft het over Hamilton die tegen Sutil getuigd? Uiteraard doet hij dat niet, het zijn vrienden!

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 14:52
  • Er zijn nog getuigen, waaronder d\'Ambrosio die mogelijk zullen verschijnen.. Daarenboven zou er volgens Sutil\'s advocaat videomatriaal zijn van het incident dat hem zou vrijspreken van opzettelijke verwondingen.

    • + 0
    • 24 jan 2012 - 12:01
    • Ja dat zegt Manfred Zimmermann, die bekend staat als Pinokkio... :) onbetrouwbaar dus!

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 12:38
    • @ Black Book: Videomateriaal liegt niet...

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 14:53
  • ReAl F1 FaN

    Posts: 2

    Moet Hamilton nou tegen of voor Sutil gaan spreken? Want ik dacht dat ze goede vrienden van elkaar waren.

    • + 0
    • 24 jan 2012 - 13:48
    • Supa

      Posts: 1.963

      Gewoon zeggen ik heb niks gezien :P

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 22:18
  • mikke1886

    Posts: 163

    Ik hoop dat sutil vrijgesproken word en daarna lux aanklaagt voor laster en eer roof.Wat er gebeurd is weet ik niet ,maar het staat als een paal boven water dat die lux alles geprobeerd heeft om sutils carriere kapot te maken.Deze man wou de rechtzaak laten vallen indien sutil een paar races miste in 2011 ,dit feit alleen laat al zien waar het deze man echt om gaat.Als blijkt dat sutil hem echt heeft aangevallen trek ik mijn woorden in maar voorlopig vermoed ik dat lux deze affaire gebruikt voor zaken waar wij als outsiders geen zicht op hebben(zoals bv :in 2011 zijn eigen coureur in sutils zitje krijgen)

    • + 0
    • 24 jan 2012 - 15:10
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Ik denk niet dat dat voorstel was om Sutil\'s carrière kapot te maken. Eerder om P5 in het kampioenschap veilig te stellen.

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 16:39
    • RPJdeWeert

      Posts: 43

      Nee daarom liep hij met zoveel hechtingen is zijn hals, omdat er niets gebeurd is.......

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 17:21
    • De vraag is niet of er iets gebeurd is, dat lijkt me duidelijk.. De vraag is of het opzettelijke verwondingen waren of een jammerlijk ongeval.

      En als het klopt wat Mikke zegt kan je inderdaad wel de vraag stellen wat precies de bedoeling was of is van de Lux na het incident. Los van dit feit bestaan er namelijk zo\'n zielige mensen die een proces aanspannen bij de minste gelegenheid en daar haast voor leven.

      • + 0
      • 24 jan 2012 - 23:58

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar