user icon
user icon

Liuzzi: "Mijn toekomst is niet meer helemaal duidelijk"

  • Gepubliceerd op 29 dec 2011 15:15
  • comments 14
  • Door: Robin Smeets
Ondanks zijn doorlopende contract is Vitantonio Liuzzi nog altijd niet zeker van zijn plaats bij Hispania Racing voor 2012. De Italiaan maakte afgelopen jaar zijn debuut voor het Spaanse team nadat hij door Force India aan de kant was geschoven. Inmiddels heeft de nieuwe eigenaar van HRT al Pedro de la Rosa vastgelegd en zal de tweede rijder waarschijnlijk moeten betalen voor het zitje.

Sinds Liuzzi zijn contract bij HRT tekende is er veel veranderd bij de Spaanse equipe. Zo kocht Thesan Capital het team over van Jose Ramon Carabante en verving Luiz Perez-Sala Colin Kolles als teambaas. Hij vertelde vlak voor Kerstmis dat er gesprekken lopen met verschillende coureurs.

Liuzzi is in het bezit van een meerjarig contract, zo vertelde de Italiaan: "Het zou totaal geen zin hebben gehad om een contract voor slechts één jaar te tekenen bij een team dat op dit niveau rijdt. Je moet het zien als een project. Ik heb een contract om volgend seizoen te racen, maar die werd gesloten met de vorige eigenaars. Nu is mijn toekomst niet helemaal duidelijk meer."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ik ben blij dat hij het zelf ook door heeft.

    • + 0
    • 29 dec 2011 - 15:52
    • Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

      • + 0
      • 29 dec 2011 - 18:55
  • jawel hoor...heel erg duidelijk...
    \"meneer Liuzzi...u kunt gaan...\"
    duidelijker kan het niet toch...

    • + 0
    • 29 dec 2011 - 15:55
  • Np-F1

    Posts: 917

    Ach, Kolles gaat vast wel in een andere klasse aan de slag, kun je daar aan de gang?

    • + 0
    • 29 dec 2011 - 18:07
  • Ook van hem zijn we gelukkig weer verlost..

    • + 0
    • 29 dec 2011 - 19:04
  • als hij hier beter van slaapt...

    • + 0
    • 29 dec 2011 - 19:48
  • Vind het nog heel wat dat hij nog in dit wereldje zit. Nooit echt het talent in deze jongen gezien.

    • + 0
    • 29 dec 2011 - 21:07
  • aruba24

    Posts: 640

    HRT kom niet meer in actie 2012 het is over en uit.

    • + 0
    • 30 dec 2011 - 00:42
  • Het is natuurlijk wel spijtig dat HRT naast een uitgebluste De La Rosa een pay-driver wil plaatsen. Ik zie daar veel liever een jong veelbelovend talent in de vorm van bijvoorbeeld een Wickens of Bottas. Beide zouden De La Rosa het licht uit de ogen rijden denk ik.

    Maar in ieder geval goed dat Liuzzi de F1 arena verlaat. Echt toegevoegde waarde heeft hij nooit gehad, en eigenlijk was hij in zijn hele F1 loopbaan alleen maar Karthikeyan als teamgenoot de baas, nou applaus hoor Tonio!

    Ik denk dat Tonio zijn professionaliteit meer moet zoeken in het bowling en kegelcircuit.

    Ben nu wel benieuwd hoe de kans van Van der Garde zijn om bij HRT te komen. Mocht er dan toch een paydriver komen, dan liever Van der Garde dan een kansloze Clos of Villa.

    • + 0
    • 30 dec 2011 - 10:36
  • felix50

    Posts: 5.792

    Liuzzi je rijd bij Colin Kolles en dat is een man die het meeste schijt heeft aan afspraken en contracten.Eerst geld aanemen en dan de contracten niet na komen.

    • + 0
    • 30 dec 2011 - 11:16
    • Ik meende toch echt dat Kollin Colles daar inmiddels al niet meer aan het roer staat

      • + 0
      • 30 dec 2011 - 14:01
    • felix50

      Posts: 5.792

      RacedriverIk geloof niet dat ik dat gemist heb.Er was wel een gerucht dat Kolles naar Willliams zou gaan maar dat was een gerucht meer niet.Daarom zit hij nog steeds bij HRT.

      • + 0
      • 31 dec 2011 - 09:23
    • emcee-p

      Posts: 148

      Colin Kolles is weg bij HRT is al officieel bevestigd.

      • + 0
      • 31 dec 2011 - 14:19

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar