user icon

Ferrari toont nieuwe auto op 3 februari 2012 aan de wereld

  • Gepubliceerd op 23 dec 2011 08:23
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari trekt op 3 februari aanstaande het doek van de nieuwe bolide voor 2012. Dat onthulde Ferrari-president Luca di Montezemolo in Gazzetta dello Sport. De Scuderia wil volgend jaar weer de dienst uitmaken, na een mager seizoen 2011.

Di Montezemolo zei daarover tegen Sky Sports News: “Ik ben extreem ongelukkig met hoe de afgelopen jaargang is verlopen. Onze voornaamste doel voor 2012 is om weer competitief voor de dag te komen en ik heb alle vertrouwen in onze mensen en hun vermogen om te reageren.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ach Luca neem toch je verlies en hou erover op. Je kan niet van je personeel eisen dat je ieder jaar een winnende wagen hebt. De afgelopen 10 jaar heb je meer gekregen dan de 25 jaar ervoor :-)

    • + 0
    • 23 dec 2011 - 09:28
    • Och, wanneer we geluk hebben zijn we over twee jaar van dat demente gewauwel af. Hij schijnt zich kandidaat te willen stellen voor president van Italie.

      • + 0
      • 23 dec 2011 - 09:53
    • @Lotus,

      Demente gewauwel? Di Montezemolo is een meesterstrateeg, na Gianni Agnelli de absolute captain of industry in Italie, en een CEO waarvoor bij elk bedrijf de deuren wagenwijd openstaan, maar goed ieder zijn mening.

      • + 0
      • 23 dec 2011 - 10:05
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Elk bedrijf of elk Italiaans bedrijf? Wat hij af en toe uitkraamt mbt de F1 tak van Ferrari gaat soms nergens over.

      • + 0
      • 23 dec 2011 - 10:41
    • Ik denk dat hij een enorme meerwaarde kan betekenen voor (inter)nationale bedrijven.

      En zonder hier een hele discussie van te maken, zo belangrijk is het nou ook weer niet, denk ik dat Di Montezemolo prima weet wat er onder de mensen leeft op de vloer, en als dat betekent dat hij af en toe zo\'n obligaat motivatiepraatje moet houden, so be it.

      • + 0
      • 23 dec 2011 - 11:24
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ongetwijfeld zal hij prima weten hoe hij een bedrijf moet leiden. Dat is wel het minste wat je mag verwachten van de CEO van een bedrijf als Ferrari ;-)

      Moet dat dan ook betekenen dat we het er allemaal maar mee eens moeten zijn? Ik mag toch hopen van niet en geloof me, ik ben een echte Ferrari fan :-)

      • + 0
      • 23 dec 2011 - 11:42
    • Ugh

      Posts: 333

      Amedeo Felisa is de CEO van Ferrari, niet Luca di Montezemelo.

      • + 0
      • 23 dec 2011 - 11:46
    • Laten we het alsjeblieft met regelmaat oneens blijven, anders word het erg saai, en geloof me, ik ben ook een echte Ferrari fan.

      @Ugh,

      Nou ik sta er mooi op, kom zelf uit Italie, ben Ferrari fan, en krijg een tik op m\'n vingers ;)
      Je hebt volkomen gelijk, Felisa is CEO van Ferrai, Luca Cordero di Montezemolo is President directeur van FIAT en Ferrai.

      • + 0
      • 23 dec 2011 - 11:55
  • Hij zegt tenminste wat ie denkt! En dat mag ik wel!

    • + 0
    • 23 dec 2011 - 11:47
  • Ik ben echt benieuwd hoe die auto eruit gaat zien zeg! En lang hoeven we daar toch niet meer op te wachten! :P

    • + 0
    • 23 dec 2011 - 12:01
    • Bij mij precies hetzelfde. Het zijn allemaal maar standaard praatjes, maar krijg daardoor toch steeds meer zin in om die wagen te zien. Avanti!

      • + 0
      • 24 dec 2011 - 15:17

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar