user icon

Jaime Alguersuari gelinkt aan rol van reserverijder bij Mercedes

  • Gepubliceerd op 22 dec 2011 09:46
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra
Jaime Alguersuari rept al sinds zijn gedwongen vertrek bij Scuderia Toro Rosso over een vervolg in de Formule 1 en de Spaanse krant AS denkt achterhaald te hebben in welke hoedanigheid dat is. Het dagblad meldt dat de Spanjaard bij Mercedes in beeld is voor de positie van derde rijder.

Mercedes doet het al een tijdje zonder reservecoureur. GP2-coureur Sam Bird nam de afgelopen jaren de young drivers-test voor zijn rekening, maar hij is nooit officieel aangesteld. Alguersuari lijkt nu een belangrijke gegadigde om de leegte achter Nico Rosberg en Michael Schumacher op te vullen.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Als het waar is, is het goed nieuws. Deze jongen moet toch voor de F1 behouden blijven.

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 09:50
    • Michael

      Posts: 1.434

      Vind ik ook. Zelf vind ik Jaime Alguersuari beter dan Rosberg, maar ieder zijn smaak zei de boer en hij vrat vijgen.

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 10:46
    • @Michael

      Dan je vind Alguersuari dus ook beter als Schumacher.

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 11:54
    • Dan vind je.....

      (Tijd voor een edit knop)

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 11:56
    • @james die deed zeer.:P

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 12:29
    • Michael

      Posts: 1.434

      Rosberg moet zijn eerste overwinning nog pakken, Wat zal hij in tranen uitbarsten als dat lukt. Een herhaling Barrichello toen hij de overwinning van Schumacher cadeau kreeg voor bewezen diensten. Wat stond die man te janken op het podium. Dat deed pijn!

      • + 0
      • 23 dec 2011 - 14:47
    • Oh je bedoelt die overwinning die Schumacher cadeau gaf door van de baan te gaan in de eerste bocht? Weeral zo een idiote opmerking.

      • + 0
      • 16 jan 2012 - 22:47
  • Nou ja gezien het aanstaande vertrek van MSC(hij zal toch echt niet tot zijn 50e doorgaan?)misschien niet eens zo\'n slechte keus. Heb je meteen een goede mentor.

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 09:50
    • Tot op heden dacht ik dat die positie van Schumacher gereserveerd was voor Di Resta...

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 19:00
  • Copse

    Posts: 361

    Als hij dan ook in aanmerking komt om het stoeltje van Schumacher in 2013 over te nemen**, dan kan het weleens een hele goeie deal zijn.

    **Hierbij ga ik er van uit dat Schumacher na 2012 definitief afscheid neemt.

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 09:51
    • Godius

      Posts: 658

      Tot nu toe waren de geruchten zo dat Di Resta dat plaatsje zou overnemen. (Mercedes-contracten)

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 10:00
    • Geruchten zijn niets waard.

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 10:01
    • Marsss

      Posts: 162

      Wie zegt dat Rosberg nog zal blijven als de 2012 Mercedes ook niet veel is?!

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 10:20
    • Copse

      Posts: 361

      @Godius, aan die geruchten zal niet veel veranderen denk ik.
      Mercedes kan Di Resta gedurende 2012 volgen en evalueren, hetzelfde zal dan gelden voor een Alguersuari.
      Ze kunnen dan eigenlijk kiezen wat ze de beste oplossing vinden.
      Maar eigenlijk heb ik het idee dat ze weleens kunnen gaan proberen om Vettel los te weken bij RedBull.

      @Marsss, dat is ook een mogelijkheid.
      Ik weet alleen dat Rosberg pas zijn contract verlengt heeft, maar het zou zomaar kunnen dat daar clausules instaan dat hij bij tegenvallende resultaten mag vertrekken.
      Daarentegen loopt Schumachers contract af, en ik denk niet dat hij het gaat verlengen.

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 11:02
  • Hebben ze iemand van recente F1 ervaring, die lekker lange uren kan maken in de nieuwe simulator. Aangezien Nico en Davidson nu dat voor hun rekening nemen.

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 10:40
  • Dan zou Jaime toch nog erg goed terecht komen! Wie weet in de toekomst misschien wel een MercedesGP stoeltje dan. Misschien is deze fase in zijn carriere juist in zijn voordeel, wie weet hoe het had gelopen als hij bij Toro Rosso had mogen blijven en uiteinderlijk geen kans krijgt bij RBR.

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 11:59
  • Mij lijkt het een slechte keus, gezien hij toch nooit op vrijdagen in actie gaat komen. Je kunt uren spenderen in de simulator, maar er gaat niks boven het echte werk!

    Ik zie hem liever op de grid komend seizoen, misschien is hij wel wat voor Williams!

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 12:31
    • Volgens niet bevestigde berichten gaat Senna voor Williams rijden. Vind ik wel leuk!

      Maar gaat Sutil na een bere seizoen naast de boot vallen?

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 23:59
  • aruba24

    Posts: 640

    Mercedes is strategisch bezig tegenwoordig , AMG is er bij gekomen , officeel is dat onafhankelijk bedrijf , zo kan mercedes in toekoms een stapje terug nemen of helemaal vertrekken , dan hoeven ze alleen motoren leveren net als renault.

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 15:18
  • Mij lijkt het dat Mercedes eerder nuttige RBR-info probeert binnen te halen dan dat ze echt op zoek zijn naar een reserverijder.. Alsof Alguersuari ooit echt in actie gaat komen voor Mercedes als hij \'reserverijder is\'.

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 16:06
  • redbull1

    Posts: 929

    ik zei toch toen hij ontslagen werd \"als ferrari of mercedes slim is stellen ze hem aan als 3de rijder

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 20:13

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar