user icon

De la Rosa: "Ik dank mijn terugkeer eigenlijk aan Pirelli"

  • Gepubliceerd op 21 dec 2011 13:41
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Pedro de la Rosa was al bijna afgeschreven, maar in 2012 keert hij toch weer terug op de Formule 1-grid. HRT geeft de 40-jarige Spanjaard een nieuwe kans. De la Rosa legt de verantwoordelijkheid daarvoor neer bij bandenleverancier Pirelli. Aan Autosport laat hij weten: “Zonder Pirelli had ik geen kans gehad.”

Hij vervolgt: “In het najaar van 2010 heb ik samen met Pirelli een intens testprogramma afgewerkt ter preparatie van de banden voor afgelopen seizoen. Die ervaring lag ook ten grondslag aan mijn invalbeurten bij Sauber, en McLaren was anders ook niet geïnteresseerd geweest om me weer als testrijder aan te stellen. Ik mag me gelukkig prijzen met het uitvoerig testen voor Pirelli met de slicks, intermediates en regenbanden. Zonder dat programma had ik nu ook niet een contract bij HRT in de wacht gesleept. Ik ben Pirelli veel dank verschuldigd.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Dus geef je hier eigenlijk toe dat je niet goed genoeg bent, maar er alleen zit vanwege je kennis over de Pirelli banden?

    • + 0
    • 21 dec 2011 - 14:20
    • felix50

      Posts: 5.792

      Wat dacht jij dan?Dit heb ik altijd beweerd dat het zeer belangrijk is om iemand te hebben die de banden heeft helpen ontwikkelen.Daarom heb ik een vreemde smaak in mijn mond gehad van dit eigenlijk niet eerlijke gedrag van Mclaren om iemand van Pirelli in dienst te nemen.Hoe je het ook bekijkt door deze move hebben ze best veel voordeel gekregen .Dat mclaren dit weer deed is geen verrassing omdat die altijd een was van valsspel om zich heen hebben.

      • + 0
      • 27 dec 2011 - 12:06
  • Een eerlijke uitspraak, dat maak je niet zoveel meer mee.
    Pure realiteit.

    • + 0
    • 21 dec 2011 - 14:44
  • Toch moet ik toegeven.. de absolute comeback koning...

    • + 0
    • 21 dec 2011 - 14:55
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Dat zeker!! Maar voor hoelang? ;-)

      • + 0
      • 21 dec 2011 - 15:40
    • george75

      Posts: 164

      totdat blijkt dat iedereen beter met de pirelli`s om kan gaan dan hij zelf.

      • + 0
      • 21 dec 2011 - 15:59
    • Hij heeft een 2 jarig contract... Ik ben benieuwd of hij dat uit mag gaan dienen..

      • + 0
      • 25 dec 2011 - 15:42
  • Ik vraag me af hoe relevant zijn kennis volgend jaar nog zal zijn. Voorlopig zit het eerste jaar met Pirelli bandjes er alweer op dus iedereen heeft behoorlijk (race)ervaring opgedaan. Bovendien gaan we de hele winter nog testen. Volstrekt onbegrijpelijk dat De la Rosa gehaald is. Mijn verwachting is dat zijn teamgenoot dan ook sneller zal zijn zoals bij sauber ook al het geval was. Jammer dat De la Rosa al vast ligt. Alguersuari en Van der Garde had een mooi duo gevormd bij HRT.

    • + 0
    • 21 dec 2011 - 17:22
    • Vd Garde mag van mij wegblijven. Van die net niet coureurs hebben we er al zo veel... Zet er een echt groot talent in, iemand die veelbelovend is. Alguersuari had ik liever in die HRT gezien ipv De la Rosa, maar eigenlijk is Alguersuari te goed om voor dat schaamteloze team te rijden.

      • + 0
      • 25 dec 2011 - 15:44

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar