user icon

Ferrari en Red Bull Racing trekken zich terug uit de FOTA

  • Gepubliceerd op 02 dec 2011 13:51
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
De teams van Ferrari en Red Bull Racing hebben besloten om uit teamverbond FOTA te stappen, zo weet Autosport te melden. Na mislukte pogingen in Brazilië om een oplossing te vinden voor de Resource Restriction Agreement hebben beide renstallen de FOTA op de hoogte gebracht van de intentie om de federatie te verlaten.

Zowel Red Bull Racing als Ferrari heeft nog geen commentaar gegeven. Een woordvoerder van de FOTA bevestigt dat twee teams zich terug willen trekken uit de bond, maar noemt geen namen. “De FOTA heeft van twee teams een notificatie van vertrek ontvangen. De FOTA overpeinst de te nemen volgende stappen terwijl het zich tegelijkertijd sterk blijft maken voor haar leden.” De statuten van de FOTA schrijven voor dat leden een opzegtermijn van twee maanden hebben, waardoor Ferrari en Red Bull Racing pas in februari 2012 definitief lid af zijn, tenzij zij zich in de tussentijd bedenken.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Houwimmie

    Posts: 487

    \"mislukte pogingen in Brazilië om een oplossing te vinden voor de Resource Restriction Agreement\"
    --> de FOTA leden konden onderling geen oplossing vinden, of de FOTA kon geen oplossing vinden waar de FIA akkoord mee gaat?

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 13:59
  • Bam! einde FOTA... Bernie en de FIA winnen weer...

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 13:59
  • Aynsley

    Posts: 101

    laat die budgetten maar weer lekker omhoog schieten!!!!
    grote kans dat Red Bull zich hier toch niet aan hield als je naar die geruchten luistert

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 14:07
  • george75

    Posts: 164

    Gaat weer lekker achter de schermen

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 14:09
  • Stri

    Posts: 2.347

    Ach, we moeten toch iets hebben om ons mee bezig te houden in de wintermaanden ;)

    En nu even serieus:
    Ik kijk er niet van op. Iets als een FOTA is gewoon gedoemd om te mislukken. Het is een organisatie die streeft naar eensgezindheid, maar bestaat uit 12 teams die de grootste concurrenten van elkaar zijn en elkaar niets gunnen...

    Nu kan iedereen dus weer lekker maximaal personeel aannemen en kunnen de kosten weer de pan uit stijgen? :P

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 14:17
    • Beamer

      Posts: 1.067

      Het bestond maar uit 11 teams, want HRT was al geen lid....

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 14:34
    • Volvo

      Posts: 3

      Ondanks dat de teams op de baan elkaars concurrenten zijn, hebben ze erg veel gedeelde belangen als deelnemers in hetzelfde kampioenschap. De dag dat opa Ecclestone met pensioen gaat vier ik een feestje. Verschrikkelijke politieke machtswellusteling.

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 16:06
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      \'\'Nu kan iedereen dus weer lekker maximaal personeel aannemen en kunnen de kosten weer de pan uit stijgen? :P \'\'
      Dat was inderdaad het eerste wat me te binnen schoot.

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 17:08
  • De kop zegt iets anders dan de inhoud van het artikel.....ze hebben de intentie....dat is wat anders dan het daadwerkelijk doen, gewoon politiek.

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 14:36
    • Er staat dat beide teams een nota hebben ingediend om zich terug te trekken.

      • + 0
      • 2 dec 2011 - 15:32
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Alweer zo een idioot misleidende en uit-context gerukte titel. F1today does it again! Alhoewel ik wel moet zeggen dat autosport.com hetzelfde heeft gedaan, iets wat ik zeer teleurstellend vind.

    Waarschijnlijk zijn dit gewoon politieke spelletjes.

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 14:56
  • aruba24

    Posts: 640

    Het is niet dat Ferrari en Red bull op een lijn staan door het vertrek ui de FOTA , bij Red bull wordt het te heet onder de voeten door al die geruchten , red bull gaat de renstal proberen te witwassen , voorbeeld ben butler vertrek terug naar Red Bull Technology en plotseling vertelt Helmut marco dat red bull niet voor eeuwig is in de formule1.

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 15:00
  • @ DutchF1 & TurboF1, Ferrari heeft officieel kenbaar gemaakt uit de FOTA te zijn gestapt en RedBull is hoogstwaarschijnlijk het 2e team. Aangezien de Fota heeft aangegeven dat er 2 teams uit zijn gestapt. Denk dat RedBull vandaag (of morgen) nog wel met een officiele verklaring komt.
    Dus geen politieke dreigementen. ;)

    • + 0
    • 2 dec 2011 - 16:14

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar