user icon
user icon

McLaren ontzenuwt gerucht over nieuwe samenwerking met Honda

  • Gepubliceerd op 23 nov 2011 15:22
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren heeft het verhaal dat het in 2014 weer met Honda-motoren gaat rijden tegen gesproken. Auto Motor und Sport berichtte dat de Britse renstal en de Japanse autofabrikant de handen ineen zouden slaan voor het nieuwe turbo-tijdperk dat over drie jaar ingaat. McLaren-directeur Jonathan Neale ontkent tegenover ESPN F1 dat er contact is geweest met Honda.

“Die geruchten zijn ver verwijderd van de waarheid. We zijn zeer blij met en genieten van de samenwerking met Mercedes-Benz, we zijn aan elkaar verbonden. Ik weet niet waar de verhalen over Honda vandaan komen, maar ik kan de speculatie wel een halt toeroepen. Wij zijn volledig gefocust op onze relatie met Mercedes-Benz. Wij zijn al jaren loyaal naar elkaar toe, hebben samen zeges geboekt en titels gepakt, en moge dat nog lang zo door gaan”, aldus Neale.

“Het is geen zorg dat Mercedes-Benz nu een eigen fabrieksteam heeft. Het is logisch dat hun concentratie meer daar naar uit gaat, maar de leiding van Mercedes-Benz en wij willen hetzelfde. Het is in ons beiden belang dat de motoren van constante en hoge kwaliteit zijn. Mercedes had in Abu Dhabi zes auto's in de top tien na de kwalificatie, daar halen ze veel voldoening uit. Wij dragen technisch bij en zij zijn een voorbeeldig partner. De relatie is sterker dan ooit.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Jammer!

    • + 0
    • 23 nov 2011 - 15:29
    • Jij gelooft hem op z\'n blauwe ogen?

      • + 0
      • 23 nov 2011 - 20:06
  • \"Het is logisch dat hun concentratie meer daar naar uit gaat, maar de leiding van Mercedes-Benz en wij willen hetzelfde. \" huh?

    Goed nieuws! Terug naar Honda zou echt een stap terug zijn! Mercedes levert een super motor en ze zijn succesvol. Never change a winning team. Go Mclaren!

    • + 0
    • 23 nov 2011 - 15:54
    • Een paar vragen:
      Wie heeft er in zijn bestaan meer 1,6 turbo blokjes gemaakt? MB of Honda.
      Wie is er met diezelfde blokjes kampioen geworden in het verleden? MB of Honda?
      Wie zegt mij dat MB hetzelfde kan presteren met een 1,6 blokje dan wat ze nu doen met de 2,4? Misschien zien we wel veel rook a la 2005. Wie weet.

      • + 0
      • 23 nov 2011 - 18:08
    • Een paar vragen:
      Wie heeft er in zijn bestaan meer 1,6 turbo blokjes gemaakt? MB of Honda.
      Wie is er met diezelfde blokjes kampioen geworden in het verleden? MB of Honda?
      Honda, maar waar Honda vroeger zo goed was, waren ze de afgelopen jaren niet zo goed als MB. Ook is de techniek van vroeger echt totaal geen schim meer van wat het nu is.

      Wie zegt mij dat MB hetzelfde kan presteren met een 1,6 blokje dan wat ze nu doen met de 2,4?
      Wie zegt dat Honda zo kan presteren als meer dan 20 jaar geleden? Mclaren doet er goed aan om de continuïteit te behouden. Het is niet alleen de motor wat telt maar ook het hele team achter die motor en de infra structuur.

      Misschien zien we wel veel rook a la 2005. Wie weet.
      Dat zeg je goed, wie weet. We hopen natuurlijk op het beste!

      • + 0
      • 23 nov 2011 - 19:35
    • Sprokkel

      Posts: 517

      En dit noem jij onderbouwend antwoorden Roy uit Well?

      • + 0
      • 23 nov 2011 - 22:53
  • Zolang Mclaren nog een contract heeft met Mercedes is het ook wel logisch dat ze contact met Honda ontkennen voor 2014.. Zoiets moet natuurlijk voorlopig intern blijven zodat Mercedes in 2014 ook gewoon een optie blijft..

    • + 0
    • 23 nov 2011 - 16:41
  • aruba24

    Posts: 640

    Het was inderdaad een lul verhaal , Honda bezit de F1 motor afdeling niet meer, de motor afdeling heet weer MUGEN-sport , zo ver ik weet mag MUGEN wel f1 motoren bouwen onder hun eigen naam.

    • + 0
    • 23 nov 2011 - 17:08
  • Ik snap McLaren wel, de Mercedes is 1 van de beste motoren in de F1. Nu is het wel zo dat in 2013 en 2014 door McLaren betaald moet gaan worden voor de motoren, dus geen fabrieksteam meer zoals eerder gewend waren. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. McLaren is namelijk niet gewend aan deze constructie en ik begrijp Mercedes dat hun eigen team altijd prio nummer 1 heeft. Zeker als McLaren geen WK binnen haalt.

    • + 0
    • 24 nov 2011 - 09:53

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar