user icon

Red Bull Racing onder de indruk van optreden Vergne in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 18 nov 2011 11:36
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Jean-Eric Vergne heeft geïmponeerd tijdens de young drivers-test op Yas Marina Circuit in Abu Dhabi. De jonge Fransman scoorde een hattrick aan snelste tijden op de drie testdagen. En dit ondanks een beperkt aantal ronden op de woensdag en donderdag, vanwege problemen met KERS en de betrouwbaarheid van de Red Bull Racing RB7.

De Oostenrijkse renstal blaast dan ook de loftrompet voor Vergne. Engineer Ian Morgan: “Ik was zeer onder de indruk van Jean-Eric. Voor deze testweek had hij nooit voor langere tijd in onze auto gezeten, maar hij heeft geen enkele fout begaan. Hij neemt alle informatie goed in zich op en kan het ook toepassen. Hij is constant en heeft alles onder controle. Hij deed wat we van hem vroegen en reed snelle rondetijden wanneer wij dat verlangden. Jean-Eric heeft het heel goed gedaan.”

Vergne heeft zelf ook een goed gevoel overgehouden aan de week in Abu Dhabi. “Ik heb aangetoond over de snelheid voor de Formule 1 te beschikken. Nu is het aan Red Bull om te beslissen hoe het verder gaat. Dankzij hen kon ik op Yas Marina Circuit testen en ben ik zover gekomen. Ik heb mijn best gedaan en nu zullen zij zich buigen over de vraag hoe mijn toekomst eruit ziet. Ik heb nog een training voor Toro Rosso in Brazilië en wat daarna gebeurt zien we wel”, aldus Vergne tegenover Autosport.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • 2013 - Vettel en Vergne voor Redbull ? ik zie het wel gebeuren als Vergne volgend jaar de kans krijgt bij Toro Rosso en zich daar laat zien

    • + 0
    • 18 nov 2011 - 11:39
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Nee liever Alguersuari naar RBR. Dat zou ook \'eerlijker\' zijn maar goed eerlijkheid bestaat niet echt in de F1 natuurlijk.

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 12:02
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Waarom zou het \"eerlijker\" zijn als Alguersari naar RBR zou gaan? Vroeger moest je jezelf eerst bewijzen voordat je werdt gepromoveerd tot een topstoeltje. Zo indrukwekkend is hij nou niet echt geweest de afgelopen 2 jaar. Laat hem nog maar eerst 1 jaar laten zien dat hij het aankan voordat hij in aanmerking komt voor RBR.

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 12:17
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @VDS21:

      Er is altijd al geroepen dat 1 van de coureurs van STR Webber zou gaan opvolgen bij RBR. Alguersuari is degene van de 2 die de meeste progressie heeft laten zien tov Buemi. Ook de teambazen van andere topteams zijn het ermee eens dat Alguersuari in de F1 hoort dus wat mij betreft is hij degene die doorstroomt. Dat is ook deels gevoed doordat hij een van mijn favorieten is dus geheel objectief is het niet ;-)

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 15:40
  • aruba24

    Posts: 640

    Alles hangd af hoe de auto van 2012 presteert zonder blowdeffuser , ben Benieuwt.

    • + 0
    • 18 nov 2011 - 11:56
    • hangd ??? ik corrigeer nooit iemand op spelfouten, maar deze...

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 12:14
    • smvs

      Posts: 408

      benieuwd.

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 12:30
    • .Henry

      Posts: 1.308

      @Raikkonen-FAN

      En waar zijn jouw hoofdletters gebleven? *Mompelt iets over de wet van Muphry....*

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 13:03
    • Rubber

      Posts: 120

      blowde..wat?

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 13:29
    • @henry

      Muphry ??

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 16:44
    • .Henry

      Posts: 1.308

      @Raikkonen-FAN

      Yup.

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 17:22
    • Ik dacht altijd dat het de wet van Murphy was joh

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 17:59
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Het zijn twee verschillende wetten ;).

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 18:22
    • xD

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 18:52
  • AtteH

    Posts: 1.560

    Ben zéér benieuwd over hoe Red Bull dit aan gaat pakken nu!

    • + 0
    • 18 nov 2011 - 11:57
    • Zolang Vettel bij RBR zit komt er nooit iemand die competitief is naast hem te zitten.

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 20:33
    • waarop basseer jij dat?

      jou meningen zijn echt slecht... geen argumenten of feiten ofzo

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 21:07
    • Mika is aan het provoceren, respecteer dat maar gewoon

      • + 0
      • 19 nov 2011 - 09:56
    • .Henry

      Posts: 1.308

      \"Horner, however, would have none of it on Tuesday. He said: \"A Hamilton-Vettel combination, on paper, would look very attractive to any team. However, what you have to look at is the dynamics of any partnership like that and it\'s difficult to see how two sportsmen at the absolute top of their game could work in harmony under one roof.

      \"That\'s where the dynamics within a team are so important. History demonstrates more often than not whether you look at [Alain] Prost and [Ayrton] Senna or [Nigel] Mansell and [Nelson] Piquet, that it doesn\'t tend to work.\"

      Klopt toch echt wel, hetgeen wat Mika4ever zegt.

      • + 0
      • 19 nov 2011 - 11:02

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar