user icon
user icon

Ferrari verwerpt geruchten en rekent in 2012 op ware Felipe Massa

  • Gepubliceerd op 07 nov 2011 13:33
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
Felipe Massa verdedigt in 2012 gewoon de eer van Ferrari. Daar begon wat twijfel over te bestaan door een vermeend bezoek van Nico Rosberg aan de fabriek van de Scuderia en speculerende oud-coureurs. Maar de Ferrari-leiding buigt niet voor de publieke opinie, Massa maakt minstens zijn doorlopende contract af.

Teambaas Stefano Domenicali: “Ik reken er zwaar op dat Felipe zich terug knokt, aangezien hij weet dat volgend jaar belangrijk is om zijn ware aard te tonen, en ik ben ervan overtuigd dat hij dat gaat doen. Over de geruchten over alle coureurs die aan ons gelinkt worden kan ik alleen maar zeggen dat Felipe sowieso in 2012 voor ons rijdt en dat geeft aan hoeveel vertrouwen wij in hem hebben.” Ferrari-president Luca di Montezemolo voegde toe: “Ik leef met jullie verslaggevers mee, maar voor volgend jaar wijzigt onze line-up niet.”

Reacties (24)

Login om te reageren
  • was er ergens ook bang voor dat hij blijft. maar goed we zullen het zien...

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 13:40
  • dus waren het, weer ma eens, loze beloftes, dat ferrari de f1 zou verlate............

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 14:01
    • nee jammer voor je: Ferrari heeft de uitlatingen van Luca di Montezemolo genuanceerd. De topman van de Italiaanse autofabrikant suggereerde dat Ferrari uit de Formule 1 zou stappen als er niets zou veranderen in de sport. Maar volgens de Italianen wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend, zo valt te lezen in een statement op de website.
      Constructief
      \"Om te beginnen gebruikte hij geen woorden als \'vertrekt\' of \'ultimatum\', maar wat vooral moet worden benadrukt is dat Di Montezemolo op constructieve wijze sprak, maar dat is meestal het geval bij een president van een bedrijf dat altijd al in de Formule 1 actief is geweest en dat de beste vorm van autosport ook in de toekomst zo na aan het hart gaat\".

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 15:16
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Er zijn hier eigenlijk 2 problemen: a) de vertaling van berichten is af en toe werkelijk tenenkrommend slecht met als gevolg zinloze discussies over iets wat niet eens gezegd is en b) er zijn een paar lezers hier die niet kunnen lezen wat er staat, of het nou wel of niet goed vertaald is.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 21:31
  • AzzKickah

    Posts: 74

    Verbaast mij wel een klein beetje. Had echt verwacht dat Massa gewieberd zou worden na dit seizoen.

    @bengelke: Leer Nederlands.

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 14:35
    • Leg jij maar eens uit wat \"gewieberd\" betekend..

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 17:20
    • eruit gegooid.wieberen =weg wezen.

      • + 0
      • 8 nov 2011 - 02:38
  • ARW

    Posts: 1.070

    OMG....neemt hij zoveel geld mee uit sponsoring? Beslissing kan namelijk niet op sportief gebied zijn. Of ziet Ferrari iets wat de rest van de wereld niet ziet? Bijvoorbeeld dat hij in 2011 op een begrenzer heeft gereden om medische redenen en dat begrenzer vanaf 2012 eraf mag :|.

    Is er een te hoge oprotpremie / gouden voetdruk bedongen in zijn contract?

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 14:42
    • Hij legt gewoon niets in de weg van een Alonso. Een rijder die het beter doet dan Massa en niets in de weg legt van Alonso is er gewoon niet op de markt.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 17:41
  • GPGert

    Posts: 803

    Toen Raikkonen eruit werd gegooid bleven ze ook tot op het allerlaatste moment ontkennen en berichten de wereld insturen dat ze zoveel vertrouwen in hem hadden. Kortom: Dit zegt helemaal niets.

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 15:11
    • george75

      Posts: 164

      Dit dacht ik ook al, niets is zo betrouwbaar als de contracten in de F1

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 15:36
  • Zonde van:

    1. Het geld
    2. Het stoeltje
    3. De verwachtingen v.d. fanatieke Ferrari fans
    4. Het seizoen 2012 voor de constructeurspunten
    5. Etc.
    6. Etc.

    M.a.w. what a waste of time....hoe vaak moet de rode ezel zijn poot stoten voordat Felipe wordt vestoten????

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 15:25
  • Goed.. Ferrari dus weer met slechts 1 wagen in het kampioenschap zoals de afgelopen jaren. Nog 1 jaartje.. kan niet wachten op de bevestiging van zijn opvolger.. Wie komt naast Alonso?

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 15:45
    • Jos Verstappen in 2e stoeltje???

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 17:21
    • Dennoow

      Posts: 962

      Kubica als ie op zijn oude niveau kan terugkeren. Na Massa zullen ze echter wel 5x nadenken voor ze weer zo\'n (sympatie) gok nemen. Dan zijn ze misschien toch aan het wachten op hoe Perez zich in het tweede jaar ontwikkelt. Ik denk dat hij naast Alonso zal komen. Weer later zal Alonso met pensioen gaan en komt Vettel daar rijden.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 19:33
  • Met alle respect richting Massa, maar met zijn huidige prestaties ( zeg gerust van de afgelopen 2 jaar ) verdient hij gewoon weg dat stoeltje bij Ferrari niet, hiermee gooien ze kennis over de balk en borgen zij ook deze kennis niet, neem een jonge hond naast Alonso die de komende 8 jaar een rol als Massa aanneemt, een investering voor lange termijn.

    Alonso draagt zijn kennis over en wordt meteen geborgd, alle kennis die Alonso nu overbrengt verdampt als water (bwvs) wanneer Massa zijn spullen moet pakken.

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 16:06
  • szixxx

    Posts: 4.753

    Mijn god wat is men weer lekker negatief t.o.v. Massa. Er is geen enkele garantie dat als je een Webber of Rosberg in die wagen zet zij het beter doen dan Massa. Ik heb er een hard hoofd in maar wie weet ligt de wagen van 2012 hem beter of vind hij iets anders mbt de banden. Sowieso lijkt hij al steeds dichterbij Alonso te komen de laatste tijd. Ferrari heeft niet voor niets vertrouwen in Massa.

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 16:09
  • Oke,
    Nog een jaartje lewis/Filipe,
    Hoezo F1 saai !!

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 16:12
    • kun je beter naar de kermis gaan.:P

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 16:44
  • Michael

    Posts: 1.434

    Ik denk dat Massa 2de wordt in het WK 2012.
    Hij heeft de capaciteiten ervoor en heeft geen teamorders nodig.

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 19:09
    • v6power

      Posts: 689

      daar heb je gelijk in, niet zoals Schumacher en Alonso ;);),.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 21:03
    • ARW

      Posts: 1.070

      Ik denk zelfs dat hij 1e kan worden in WK 2012. Maar dat zal dan niet in de f1 zijn maar zijn eigen kart event.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 23:24
  • Jammer. Ik heb het wel gezien met Massa. Alle respect voor wat hij heeft gedaan. 2008 was leuk op te zien =). Maar vorig jaar was bagger, dit jaar is bagger (VAAK in tegenstelling to Alonso). Zelfde als met Webber die ook nog mag blijven volgend jaar. Had graag Perez in de Ferrari gezien.

    • + 0
    • 8 nov 2011 - 06:15
  • James

    Posts: 1.650

    Ze hebben het nog maar eens bevestigd dat hij blijft en nog zijn er hier zoveel mensen die het maar niet (willen) geloven. Hilarisch. Er is nog wel een groot verschil tussen deze situatie en die van Kimi, de band tussen Massa en Ferrari is heel wat groter dan men hier denkt. Hij rijdt er al 6 jaar en is representatief voor alles waar Ferrari voor staat, dat was wel even wat anders met Kimi. Bovendien is er geen coureur van het caliber van Alonso vrij op de markt. En waarom zeg ik eigenlijk vrij, want die is er gewoon sowieso niet.

    • + 0
    • 8 nov 2011 - 13:06

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar