user icon

Alguersuari: "Toro Rosso vecht over aantal jaar om topposities"

  • Gepubliceerd op 07 nov 2011 11:21
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Scuderia Toro Rosso is het team van de toekomst. Dat stelt coureur Jaime Alguersuari in gesprek met TotalRace. De Spanjaard hoopt in elk geval volgend jaar nog deel uit te maken van de Italiaanse renstal en voorziet een glansrol voor Toro Rosso in de toekomst. “Over drie, vier jaar kan dit team voor de topposities vechten.”

Of hij er zelf dan nog zit is maar de vraag. Alguersuari aast natuurlijk op promotie naar grote broer Red Bull Racing. “Mijn doel is om binnen de Red Bull-familie te blijven. Ik wil bij ze blijven en ze overwinningen geven. Ik kwam de Formule 1 binnen zonder enige ervaring, maar ik heb progressie geboekt en dat geldt ook voor het team. Een team is nergens zonder coureur, en een coureur is nergens zonder team. Voor 2012 hoop ik dat Toro Rosso me spoedig bevestigt als een van de rijders. Ooit wil ik wereldkampioen worden, maar daar heb ik wel de auto voor nodig en ik hoop dat Red Bull me die geeft.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ik zie deze jongen wel bij een topteam strijden maar of hij WK materiaal is moet nog blijken. Tot nu toe ben ik wel onder de indruk van zijn progressie en hopelijk zien ze bij STR in dat ze hem moeten aanhouden.

    Eén van mijn favorieten voor de komende jaren deze jongen!

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 11:40
  • Ik begin zowaar fan van deze jongen te worden! Zijn mentaliteit op en naast de baan bevalt mij wel! Hij boekt ook echt progressie, en is niet vies van inhalen. Als de strijd gaat tussen Buemi en Alguersuari voor het stoeltje, dan is Buemi kansloos in mijn ogen, want die heeft amper progressie geboekt in 3 jaar tijd..

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 11:56
  • Ik denk niet dat STR ooit echt een topteam wordt, maar eerder een subtopper die vecht voor de plekken 7 t/m 10 (ongeveer dan he).

    In Alguersari zie ik overigens echt een groot talent. Zijn ontwikkeling op jonge leeftijd maakt echt indruk op me, en wat mij betreft is hij dé opvolger voor Webber in 2013.

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 11:58
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ik vind het toch wel mooi om te zien dat het commentaar mbt Alguersuari steeds positiever wordt bij de forumleden. Als je begin van het seizoen of eind vorig seizoen keek naar het commentaar op zijn persoon was dat bij lange na niet zo positief!

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 12:32
    • .Henry

      Posts: 1.308

      \"Zijn ontwikkeling op jonge leeftijd\"

      Is dat niet juist logisch? Dat een talent zich juist op jonge leeftijd ontwikkeld?
      Maar ik ben het met je eens dat het een talent is. Echt een topper in de orde Vettel, Alonso, Hamilton weet ik niet. Maar in tegenstelling tot Buemi laat hij wel echte progressie zien.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 12:42
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      En waarom wordt het geen topteam? Vrij simpel. Het 1ste team (Red bull Racing) zou nooit willen dat er een onderling gevecht komt. Dit is een duidelijk 2de team, en ik kan mij voorstellen dat RB dat graag wil behouden. Ook al is ontwikkeling voor een team als deze goed, maar de andere teams doen niet niks, maar het is wel goed dat Alguersuari de hoop niet opgeeft.

      • + 0
      • 8 nov 2011 - 08:25
  • shyboy18

    Posts: 219

    Webber eruit, Alguersuari erin. Buemi wegdoen, 2 plekken vrij voor Vergne en Ricciardo

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 12:08
    • Ik zeg doen! En dan Webber naar Ferrari om Massa te vervangen... :P

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 12:42
    • Op zich komen er zo wel wat leuke stoeltjes vrij. Maar Toro Rosso gaat nooit 2 rookies in de wagens zetten. Dat zou het team niet ten goede komen. Dus ik zeg Buemi eruit en Ricciardo erin. Dan per 2013 Webber eruit en Alguersuari doorschuiven naar Red Bull Racing. Dan kan Vergne in 2013 instappen.

      • + 0
      • 7 nov 2011 - 13:46
  • We will see

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 15:59
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Tsja, als coureur is hij wel goed, maar een echte topper in de rij Alonso, Vettel e.d. weet ik niet.
    En het middenveld is al zwaar bevochten nu, dat zal de komende jaren echt niet minder worden denk ik zo.
    FI, MGP en LR zitten heus niet stil wat hun ontwikkeling betreft.
    Ik gun het hem wel, maar zie het niet zo snel gebeuren...

    • + 0
    • 7 nov 2011 - 16:20

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar