user icon

Mark Webber wil geen hulp van Vettel in de race

  • Gepubliceerd op 29 okt 2011 14:58
  • comments 9
  • Door: Danny Sosef
Mark Webber heeft gezegd geen hulp te willen van teamgenoot Sebastian Vettel, om zo de tweede plaats in het kampioenschap voor coureurs te veroveren. De teamleiding van Red Bull Racing opperde dit idee, om via teamorders de Australiër te helpen, maar Webber wil hier niets van weten.

Webber: "Er zal weinig aan te doen zijn. Er wordt veel gepraat binnen het team, maar ik heb hierover niks gezegd. Ik wil in ieder geval niet dat Sebastian posities opgeeft om mij te helpen voor de rest van dit seizoen. Ik moet de tweede plaats in het kampioenschap zelf kunnen behalen, zonder de hulp van Sebastian."

De tweede coureur van Red Bull Racing was niet helemaal tevreden met zijn kwalificatie in India, maar zal door de penalty van Hamilton toch als tweede start. "Het is een flinke uitdaging geweest, voor iedereen denk ik. Het is gevaarlijk om een strategie uit te werken op dit nieuwe circuit, en de banden werken ook niet echt mee het eerste snelle rondje. Veel teams proberen verschillende dingen om meer uit de wagen te krijgen. Ik had tijdens mijn snelle rondje in de eerste sector sneller kunnen gaan, maar door de crash van Felipe Massa waren er gele vlaggen. De derde plaats is oké, al had het iets beter kunnen zijn."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • dat hier nog geen reacties zijn geplaatst.

    maar webber is dus ook al geen goede 1e rijder als hij niet geholpen wilt worden en ook geen goede 2e rijder want hij luistert niet naar teamorders.
    conclusie webber is geen goede coureur.
    ze zouden daar iemand als massa of barichello moeten nemen zijn beide goede 2e rijders voor naast vettel ze zijn beide een duister gewend (schumacher).

    • + 0
    • 29 okt 2011 - 17:44
    • JV fan

      Posts: 2.099

      waar slaat dat op ?

      Webber wilt gewoon geen zeges cadeau krijgen , en zo hoort het eigenlijk ook :)

      • + 0
      • 29 okt 2011 - 17:59
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Geen goede coureur? Jij trekt wel heel makkelijk je conclusies. :P

      Ik denk juist dat Webber voor Red Bull de perfecte 2e coureur is. Hij behoort niet bij de topcoureurs op de grid, maar hij is goed genoeg om met de concurrenten van Vettel te vechten. Hij is langzamer dan Vettel, haalt geen punten bij hem weg en scoort genoeg voor het team. Ik denk dan ook dat Red Bull heel tevreden is met hun rijdersduo.

      • + 0
      • 29 okt 2011 - 18:01
    • hij haalt aleen de 2e plek in het klasse ment niet binnen.

      en stel we zijhn in de 3e race van het seizoen webber ligt 1e 0.1 voor vettel redbull zegt tege webber dat hij vettel voorbei moet laten. Dan doet die dat niet..
      dat is geen goede 2e coureur naar mijn MENING. (voor het geval als iemand als mika4ever er op gaat reageren)

      en een conclusie is zow getrokken :P

      • + 0
      • 29 okt 2011 - 18:29
  • Ik begrijp Mark helemaal
    zou ik ook niet willen je moet dit op je eigen houtje kunnen

    • + 0
    • 29 okt 2011 - 19:40
    • Michael

      Posts: 1.434

      Precies, je ziet hoe het met Barrichello is gegaan na zijn cadeautje van Schumacher.

      • + 0
      • 29 okt 2011 - 20:25
  • Michael

    Posts: 1.434

    Mark is al geholpen door Lewis Hamilton. Door een stommiteit van Lewis wordt hij teruggezet op plek 5. Massa zit nu vlak achter hem. Massa zal zich volledig richten op Lewis. Webber en Alonso maken daar gebruik van.

    • + 0
    • 29 okt 2011 - 20:23
  • als ik vettel was zou ik hem gelijk een seconde of 30 voor proberen te blijven.en als er een teamorder komt lekker zeggen alleen als hij jarig is krijgt hij een kado van mij. maar wel sportief om dat te roepen of hij ook daad werkelijk nee zegt dat zien we morgen wel.

    • + 0
    • 29 okt 2011 - 20:50
    • Ja maar vettel zou al gezegd hebben dat hij Webber wou helpen als het team dat vroeg
      maar wel een leuke reactie dat van: alleen als hij jarig is krijgt hij een kado van mij.
      Maar dan komt hij weer met van die gratis shampoo\'s aanzetten (was een antwoord op de gp van belgie vorig jaar toen webber 34 werd en Vettel helemaal geen kado voor hem had)

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 08:03

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar