user icon

McLaren niet overtuigd van voordelen van F-duct in de voorvleugel

  • Gepubliceerd op 27 okt 2011 09:54
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren kijkt niet met een jaloerse blik naar Mercedes GP voor de vondst om een soort F-duct in de voorvleugel te ontwikkelen. Mercedes GP bedacht een systeem waarbij lucht door een gat in de neus naar binnen stroomt die via de verticale bevestigingspunten achter de voorvleugel weer vrijkomt, om zo de toevoer richting de diffuser te verbeteren.

Mercedes GP testte het in Japan en als het werkt zou deze noviteit veel navolging kunnen krijgen bij de andere teams. Bij McLaren is men niet overtuigd van de voordelen van het systeem. Technisch directeur Paddy Lowe: “We zijn bewust van deze ontwikkeling, daar is veel aandacht voor geweest. We raken er niet opgewonden van, maar we zullen zien. We geven het niet extra aandacht ten opzichte van de andere nieuwe dingen die teams introduceren. Dit hoort bij deze sport. Je moet zelf ideeën ontwikkelen, maar je mag niet je kop in het zand steken als een ander team iets bedenkt.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Misschien ben ik achterdochtig maar zodra ze zulke dingen roepen, krijg ik het gevoel dat ze zoiets al op de planken hebben liggen.

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 12:19
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    @ Redactie:

    WAAR OM DUURT HET ZO LANG VOORDAT JE JE REACTIE ZIET?

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 12:20
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    @ Redactie:

    WAAROM DUURT HET ZOLANG VOORDAT JE REACTIE GEPLAATST WORDT?

    Ik geloof best dat het gescreend wordt maar daarom hoeft het toch niet zo ontiegelijk lang te duren volgens mij. Zie andere fora.

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 12:21
    • Mijn berichten worden altijd meteen geplaatst. Misschien sta je onder verscherpt toezicht.

      • + 0
      • 27 okt 2011 - 16:39
    • @Pietje2013,

      Na 1234 reacties neem ik aan dat ze weten dat je ongevaarlijk bent, meestal. ;)

      • + 0
      • 27 okt 2011 - 16:57
    • Amaai!

      Posts: 305

      @ AyrtonS: Maak je geen zorgen, de redactie houdt alles goed onder controle, zolang je niet te boertig wordt en gaat schelden enz. kom je er wel in. Een grap kan er altijd in, zolang je de hele zooi wat kunt relativeren en in perspectief blijft zien. Puike website en redactie overigens, ik geef het je op een voorvleugeltje...

      • + 0
      • 27 okt 2011 - 19:18
  • Amaai!

    Posts: 305

    Zij die er over praten hebben meestal veel boter op het hoofd,... wordt weer een leuk voorjaar dat van 2012. Je kan je trouwens beginnen afvragen waarom de rijders bij de start in hun Redbull-blikje zo\'n groot rietje krijgen... va, amaai! Dat wil je niet weten!

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 19:22
  • Amaai!

    Posts: 305

    Zij die er over praten hebben meestal veel boter op het hoofd,... wordt weer een leuk voorjaar dat van 2012. Je kan je trouwens beginnen afvragen waarom de rijders bij de start in hun Redbull-blikje zo\'n groot rietje krijgen... va, amaai! Dat wil je niet weten!

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 19:22
  • Amaai!

    Posts: 305

    Zij die er over praten hebben meestal veel boter op het hoofd,... wordt weer een leuk voorjaar dat van 2012. Je kan je trouwens beginnen afvragen waarom de rijders bij de start in hun Redbull-blikje zo\'n groot rietje krijgen... va, amaai! Dat wil je niet weten!

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 19:22

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar