user icon

McLaren niet overtuigd van voordelen van F-duct in de voorvleugel

  • Gepubliceerd op 27 okt 2011 09:54
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren kijkt niet met een jaloerse blik naar Mercedes GP voor de vondst om een soort F-duct in de voorvleugel te ontwikkelen. Mercedes GP bedacht een systeem waarbij lucht door een gat in de neus naar binnen stroomt die via de verticale bevestigingspunten achter de voorvleugel weer vrijkomt, om zo de toevoer richting de diffuser te verbeteren.

Mercedes GP testte het in Japan en als het werkt zou deze noviteit veel navolging kunnen krijgen bij de andere teams. Bij McLaren is men niet overtuigd van de voordelen van het systeem. Technisch directeur Paddy Lowe: “We zijn bewust van deze ontwikkeling, daar is veel aandacht voor geweest. We raken er niet opgewonden van, maar we zullen zien. We geven het niet extra aandacht ten opzichte van de andere nieuwe dingen die teams introduceren. Dit hoort bij deze sport. Je moet zelf ideeën ontwikkelen, maar je mag niet je kop in het zand steken als een ander team iets bedenkt.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Misschien ben ik achterdochtig maar zodra ze zulke dingen roepen, krijg ik het gevoel dat ze zoiets al op de planken hebben liggen.

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 12:19
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    @ Redactie:

    WAAR OM DUURT HET ZO LANG VOORDAT JE JE REACTIE ZIET?

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 12:20
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    @ Redactie:

    WAAROM DUURT HET ZOLANG VOORDAT JE REACTIE GEPLAATST WORDT?

    Ik geloof best dat het gescreend wordt maar daarom hoeft het toch niet zo ontiegelijk lang te duren volgens mij. Zie andere fora.

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 12:21
    • Mijn berichten worden altijd meteen geplaatst. Misschien sta je onder verscherpt toezicht.

      • + 0
      • 27 okt 2011 - 16:39
    • @Pietje2013,

      Na 1234 reacties neem ik aan dat ze weten dat je ongevaarlijk bent, meestal. ;)

      • + 0
      • 27 okt 2011 - 16:57
    • Amaai!

      Posts: 305

      @ AyrtonS: Maak je geen zorgen, de redactie houdt alles goed onder controle, zolang je niet te boertig wordt en gaat schelden enz. kom je er wel in. Een grap kan er altijd in, zolang je de hele zooi wat kunt relativeren en in perspectief blijft zien. Puike website en redactie overigens, ik geef het je op een voorvleugeltje...

      • + 0
      • 27 okt 2011 - 19:18
  • Amaai!

    Posts: 305

    Zij die er over praten hebben meestal veel boter op het hoofd,... wordt weer een leuk voorjaar dat van 2012. Je kan je trouwens beginnen afvragen waarom de rijders bij de start in hun Redbull-blikje zo\'n groot rietje krijgen... va, amaai! Dat wil je niet weten!

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 19:22
  • Amaai!

    Posts: 305

    Zij die er over praten hebben meestal veel boter op het hoofd,... wordt weer een leuk voorjaar dat van 2012. Je kan je trouwens beginnen afvragen waarom de rijders bij de start in hun Redbull-blikje zo\'n groot rietje krijgen... va, amaai! Dat wil je niet weten!

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 19:22
  • Amaai!

    Posts: 305

    Zij die er over praten hebben meestal veel boter op het hoofd,... wordt weer een leuk voorjaar dat van 2012. Je kan je trouwens beginnen afvragen waarom de rijders bij de start in hun Redbull-blikje zo\'n groot rietje krijgen... va, amaai! Dat wil je niet weten!

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 19:22

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar