Fernando Alonso blijft kansen zien op overwinning
- Gepubliceerd op 15 okt 2011 10:59
-
30
- Door: Nathan Kop
De Ferrari coureur vindt zich zelf terug op een zesde positie, achter teamgenoot Felipe Massa en was niet in staat om het tempo van zowel Red Bull Racing als McLaren te volgen vandaag.
Toch blijft Alonso positief, want volgens hem kan de bandenslijtage een grote rol gaan spelen: "Ik kan natuurlijk niet tevreden zijn met een zesde startplaats. Dit geeft op dit moment onze positie ten opzichte van de andere teams weer, tenminste op zaterdag. Echter kan het morgen net zo gaan zoals in Japan, waar we uiteindelijk om de overwinning streden."
Alonso legt uit: "Als de bandenslijtage hoog is, dan profiteren wij er meestal van. Alhoewel de situatie hier niet helemaal duidelijk is omdat we niet precies weten wat de super zachte band doet op veel brandstof en lange runs. We hebben overwogen om de super zachte banden meteen vanaf het begin van de kwalificatie te gebruiken, maar we besloten niet teveel risico te nemen."
In vooruitzicht stelt Alonso: "Helaas start ik aan de vuile kant van de baan, dus ik hoop dat ik bij de start geen plek verlies aan Rosberg. Als we goed in gaten houden wat er voor ons gebeurt en de strategie optimaal benutten, maken we een goede kans."
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 164
Ik zie hem minimaal wel op het podium komen,maar winnen?
Posts: 3
Als iemand het kan dan Alonso wel
De man zou zoiets niet roepen als hij het zelf niet geloofd
We zullen het morgen zien
Posts: 10.089
Ik voorspel een saaie race waar Hamilton van start tot finish aan kop rijd. Button 2e en Vettel 3e
Posts: 25
Ik voorspel dat jouw voorspelling waarschijnlijk niet uit zal komen... ;-)
Denk dat het een spannende race word waar inderdaad Alonso zeker op het podium eindigt, Hamilton zichzelf zoals gewoonlijk weer in de nesten werkt, Massa weer buiten de punten valt...
uitslag: Button, Vettel, Alonso... volgorde durf i me (nog) niet aan te wagen.
Posts: 2.852
Met vijf verwachte pitstops is dit niet mogelijk, tenzij hij een gat van pakweg 25 seconden slaat in de eerste zeven ronden.
Posts: 517
Gelukkig weten we allemaal dat deze voorspelling van jou komt... dat scheelt een hoop!
Posts: 10.089
haha daar hebben we Sprokkel weer!
Posts: 212
Ik zie dit ook zomaar gebeuren, volgens mij is de combinatie Hamilton Mclaren te snel op dit circuit. Al zou het mooi zijn als Hamilton weer een lekke band reed, dan kan hij daarna laten zien of hij met deze auto alsnog kan winnen.
Posts: 1.653
Een Vettel fan die al op voorhand klaagt over een saaie race :p
Ik denk dat Vettel het Hamilton zeer moeilijk zal maken gezien dat Lewis de laatste tijd banden vreet. Het zal wellicht tussen McLaren en Vettel gaan, tenzij iemand anders kan verrassen met strategie.
Posts: 5.397
@RF, ik dacht dat jij zo hield van races waarin iemand van pole naar overwinning rijdt?
Posts: 2.714
Mijn mening, iemand een lekke band gunnen is kinderachtig!
Posts: 10.089
Neeee James ik temper de verwachtingen :P Anders word ik als een stuiterbal wakker en kan het alleen nog maar tegenvallen :P
Posts: 10.071
@Mijn.Mening,
Bij een ander artikel uit je op een heel redelijke manier je ongenoegen, je spreekt over arrogantie en objectieviteit, en nu wens iemand een lekke band toe, beetje raar.....
Posts: 1.754
Ik hou vast aan mijn voorspelling na VT2: 1. Button, 2. Alonso, 3. Hamilton en 4. Vettel. Hamilton chagerijnig op het podium, er kan geen lachje meer af.. Ik begin me nu pas echt zorgen te maken over hem.
Posts: 9.253
@RAI-FAN:
Haha, we zijn supporters van verschillende teams maar hebben allebei het idee dat McLaren straks wegrent bij de rest van het veld :P Ik denk dat de keuze van RB om de Q1 op de Super-Softs te rijden niet zozeer een strategische keuze is om de rest van het veld de loef af te steken, maar meer omdat de RB7 nog meer rubber wegvreet dan Lewis op een slechte dag. RB is draait een veel volwassener campagne in vergelijking met vorig jaar en ik heb het idee dat Chris Horner gewoon lekker op safe gaat spelen en het WCC ergens bij India of Abu Dhabi binnen hengelt met een paar solide 3-4tjes. De Red Bull in de sissy mode en laat McLaren zich maar uitsloven. De update van Ferrari waar Bianchi zich voor uitgesloofd heeft werkt vooralsnog voor geen meter (soms zit het mee, soms zit het tegen) dus ik ben weinig optimistisch maar je moet Alonso nageven dat hij zeer realistisch is over de plek waarop hij de wagen thuisbrengt.
Posts: 2.852
Ik zie graag degene die het beste rijdt icm zijn wagen winnen. Als een coureur wint doordat hij een extra setje banden had gespaard dan hekel ik dit enorm. I know, its part of the game, maar als we echt vijf pitstops gaan zien...
Posts: 7.177
winnen... nee dnek het niet. De mclaren en de redbull zijn te snel.
Posts: 10.412
denk het ook niet zal wel een p2 of 3 worden.
Posts: 2.323
die massa is de laatste tijd steeds weer sneller als alonso hij lijkt toch nog terug te komen
Posts: 3.592
Over één ronde is het idd steeds beter, nu de race nog... En wat minder pech zou ook wel eens fijn zijn voor \'m!
Posts: 5.792
Ach ja de race zal eerst verreden moeten worden maar toch denk ik dat ferrari zoals het gehele jaar geen kans heeft
Posts: 5.397
Silverstone?
Posts: 47
Massa die komt wel terug ook, voor 2 slechte seizoenen schrijven er hem velen af. Waarom zou hij het nu ineens niet meer kunnen, Hij moet wat meer steun krijgen vind ik, en zelf wel wat meer risico pakken om iemand in te halen dat wel, natuurlijk ook een betere auto. Dat laatste geld dan ook voor Alonso natuurlijk.
Posts: 10.089
Ik wil een Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Webber en.. jaja.. een Schumacher in de top 6 hebben morgen...
allemaal binnen 1 sec op elkaar, en dat in de laatste 10 ronde van de race.. Maar dat zal wel niet gebeuren :P
Posts: 6
blijf maar verder dromen Massa staat weer voor jou maar dat wordt weer opgelost via de pitstraat
Posts: 10.412
en wat zal dat nu nog voor nut hebben?
Posts: 4.935
Ik gun het hem wel en als iemand het kan met de ferrari is hij het wel, maar ik hoop toch dat Hamilton wint want die heeft het echt nodig.
Posts: 2.714
Alonso tegen de BBC. \"We hebben het op een droge baan moeilijker dan gisteren. Hopelijk kunnen we morgen hetzelfde doen wat we op zondag in Suzuka deden. Normaalgesproken hebben we het zaterdag immers zwaarder dan op zondag. De bandenslijtage zal hoog zijn, dus we hebben een interessante race in het verschiet. Hopelijk kunnen we de kansen pakken.\"
Massa: \"Ik reed een erg goede ronde. Ik gebruikte oude banden in mijn eerste run in Q3 en op nieuwe banden reed ik een uitstekend rondje. Ik ben er blij mee en kijk uit naar volgend jaar. Ik ben ook blij dat het na de zomerstop een stuk beter is gegaan in de kwalificatie. Nu wil ik graag een race zonder incidenten!\"
Posts: 10.071
Beetje optimistisch, maar hij heeft wel gelijk, persoonlijk denk ik dat het tussen Ferrari en McLaren zal gaan.
Ten eerste omdat de Red Bull\'s de zachte banden behoorlijk wegvreten, zoals in Suzuka, ten tweede, denk ik dat Vettel iets van zijn scherpte kwijt is na de zekerheid van de WDC, zonder iets aan de feilloze ronde van Hamilton af te doen, is het wel opvallend dat zodra hij WDC is, hij verslagen word in de Quali.
Als Lewis van meet af wegrijdt, krijgen ze een zware dobber aan hem, dan kan hij zijn banden beter sparen dan wannneer hij een ongelukkige Quali goed moet maken in de race.
Alonso spaart zijn banden ook bijzonder goed, en zeker met veel pitstops, deelt hij zijn race meestal goed in.
Podium zal denk ik bestaan uit Alonso, Hamilton, Button, de volgorde waag ik me niet aan, met zoveel pitstops word dat een tombola.
Posts: 9.253
Zo\'n idee had ik ook al, en nu jij het zegt geloof ik het helemaal! Ik had $100,- gewonnen met online poker en dat heb ik toen ingezet op Casey Stoner (better safe than sorry, ook al is het gewonnen geld). De stakes waren niet zo hoog dus ik krijg maar 1,25 keer mijn inleg als kampioen wordt. Als hij morgenochtend WK wordt heb ik ongeveer een kwartier de tijd om in te zetten op de F1. Dan zet ik mijn winst, waarvan 10,- in op een 1-2 voor Hamilton-Alonso (21x) en 10,- op Alonso-Hamilton (41x!!).
Jorge Lorenzo moet 4de worden en Fernando moet het mes tussen de tanden hebben. Spanje lacht, Spanje huilt en Roger heeft geld :P