Horner denkt goede vorm voor race te hebben
- Gepubliceerd op 15 okt 2011 09:51
-
16
- Door: Nathan Kop
Christian Horner, teambaas van Red Bull Racing, reageert voor de camera van de BBC: "We hebben de kwalificatie dit maal anders aangepakt dan normaal.In Q1 spaarden beide coureurs de super zachte banden een beetje, we reden toen naar een vooraf gestelde tijd." Red Bull Racing hield na de kwalificatie voor de Grand Prix van Korea drie verse sets van de zachte banden over.
Hij vervolgt: "Maar McLaren is behoorlijk snel. We hadden eigenlijk niet verwacht een antwoord te hebben hier in Korea. Maar Sebastian (Vettel red.) reed een geweldige ronde en wist zich nog als tweede te plaatsen. Het is sinds de Grand Prix van Brazilië vorig jaar dat we een keer de pole position niet hebben, dus ik denk dat we in goede vorm zijn voor morgen."
Op de vraag van de BBC reporter of Horner toch niet een beetje teleur gesteld is antwoordt hij: "Met de banden die Pirelli voor deze race gekozen heeft, komt het erg aan op de strategie. We staan met beide auto's op de eerste twee startrijen en dat hadden we eigenlijk niet verwacht. We kijken uit naar een mooie uitdaging morgen in de race."
Horner verklaarde als laatste niet gedwongen te zijn in de huidige strategie en hoopt, door op deze manier de banden te sparen, een voordeel in de race te hebben.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.740 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 7.033
RBR heeft gewacht tot Q3 voordat het pas echt flink gas ging geven.. Dat Horner had verwacht geen antwoord te kunnen geven begrijp ik. Maar dat bleek goed mee te vallen. Als Webber geen foutje had gemaakt in de eerste bocht wat hem 3 tiende scheelde dan had hij bijna dezelfde tijd gehad als Button.. en 2 tiende tussen Hamilton en Vettel is ook niet groot. Maar Sebastian (Vettel red.) reed een geweldige ronde en wist zich nog als tweede te plaatsen. (Dit schiet me beetje in het verkeerde keelgat) Alsof RBR hier totaal niet aan Mclaren kon tippen! Kom op Horner, Jou liefelingetje kan ook gewoon op eigen waarde verslagen worden, het is geen robot.
EDIT:
Morgen gaat het idd beslist worden op tactiek.. Button heeft weer goede papieren. Maar hoop natuurlijk dat Lewis hem wint! Hopelijk morgen een keer een race zonder tegenslagen. Dan maar kijken waar het schip strand. Ik verwacht dat Alonso zich ook weer met strijd om de overwinning gaat bemoeien, kwa racepace doet Ferrari niks onder voor Mclaren en RBR.
Posts: 10.089
Mclaren is sneller dan Redbull op dit circuit, ik had vooraf ook geen gevoel dat de Pole mogelijk was.. en dat gevoel klopte uiteindelijk
Posts: 395
Haha. Vettel op pole en alle lof naar Newey. Hamilton op pole en alle lof naar hemzelf. Ik denk dat je de engineers van Mclaren hiermee tekort doet. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zo\'n stomme reactie wel verwacht had van jou.
Je vergelijking tussen Webber - Button gaat ook niet op. Dat Webber door een foutje 3 tiende verloor, wil natuurlijk niet zeggen dat Button perfect reed en nergens tijd heeft laten liggen.
De Mclaren is gewoon het snelste hier en Vettel heeft inderdaad (weer) alles uit die RBR getrokken. Dus Horner heeft gewoon gelijk als \'ie zegt dat hij een geweldige ronde heeft gereden.
Posts: 395
Haha. Vettel op pole en alle lof naar Newey. Hamilton op pole en alle lof naar hemzelf. Ik denk dat je de engineers van Mclaren hiermee tekort doet. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zo\'n stomme reactie wel verwacht had van jou.
Je vergelijking tussen Webber - Button gaat ook niet op. Dat Webber door een foutje 3 tiende verloor, wil natuurlijk niet zeggen dat Button perfect reed en nergens tijd heeft laten liggen.
De Mclaren is gewoon het snelste hier en Vettel heeft inderdaad (weer) alles uit die RBR getrokken. Dus Horner heeft gewoon gelijk als \'ie zegt dat hij een geweldige ronde heeft gereden.
Posts: 3.145
Wat zou het toch een goede teammanager zijn, zoals Domi / MW om toe te geven dat een ander team gewoon \'n keer sneller is dan elke keer weer \'n excuus te hebben.
Het is bekend dat diegene die achter iemand aan rijdt meer van zijn banden gebruikt (door oa wegvallen downforce, meer wear) dan diegene die er voor rijdt, dus of je dan \'n rondje flink pushed en pole haalt, of 2 rondjes achter Hamilton zit maakt dan ook weer geen zak uit.
Posts: 58
Helemaal mee eens, ik snap die banden tactiek niet.
Posts: 3.091
Wat voor excuus geeft hij dan dat niet Vettel maar Hamilton op pole staat? Hij zegt zelfs nog dat ze sowieso niet verwacht hadden de pole te pakken.
Je leest weer iets wat er helemaal niet staat.
Lees dit nog eens;
\"Maar McLaren is behoorlijk snel. We hadden eigenlijk niet verwacht een antwoord te hebben hier in Korea.\"
Posts: 18.535
En hij bleek ook gewoon gelijk te hebben.. De RBR was dus gewoon beter dan de McLaren in de race.
Of was het Vettel die het verschil maakte Mika?
Posts: 10.089
Ik denk dat Redbull er vandaag het uiterste heeft uit gehaald.. Jammer dat er een einde is gekomen aan de Pole-reeks(16), Mclaren heeft in het verleden een reeks van 17 behaalt en daar zitten ze nu net 1 onder, wel grappig dat Mclaren dan uiteindelijk die reeks stopt.
Posts: 3.145
Breaking news;
\"Vettel under investigation for corner cutting in Q3\"
Posts: 4.499
Jammer, ik heb liever dat beiden McLarens Vettel verslaan dan dat hij een penalty krijgt.
Posts: 7.033
De wedstrijdleiding heeft een onderzoek ingesteld naar Sebastian Vettel. De wereldkampioen zou tijdens het laatste deel van de kwalificatie Bocht 5 hebben afgesneden, toen hij na zijn eerste snelle ronde terugkeerde naar de pits.
De Red Bull-coureur heeft dit mogelijk met opzet gedaan, om op tijd weer terug op de baan te zijn voor een tweede run.
Posts: 1.653
Het is dit seizoen pas de 2de keer dat Vettel under investigation staat en uitgerekend de Hamilton boys zijn er als de kippen bij om het te melden :P
Posts: 1.308
Ja, en? Ze zeggen het alleen omdat het relevant is voor de race morgen. Niet om Vettel te bashen ofzo.
Posts: 10.089
De Hamilton fans hebben een App op hun mobiel staan waar ze precies krijgen te zien wat de stewards aan het doen zijn :P
Posts: 1.308
En even voor de volledigheid. Vettel heeft geen straf gekregen, aangezien hij geen voordeel van deze actie gehad zou hebben.