user icon

Nico Hülkenberg moet wijken voor zesde plek van Force India

  • Gepubliceerd op 14 okt 2011 09:24
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Nico Hülkenberg kwam vandaag in Zuid-Korea niet zoals gebruikelijk in actie in de eerste vrije training. En bij de volgende Grand Prix, in India, rijdt de Duitser waarschijnlijk weer niet. Dat is te danken aan de ambities van Force India, dat mikt op de zesde plek bij de constructeurs.

Hülkenberg vertelde aan Sky: “Het is jammer voor mij. Hier in Zuid-Korea en waarschijnlijk ook in India krijg ik geen tijd in de auto. Het team heeft de zesde plaats bij de constructeurs veilig stellen als enige prioriteit. Daarom laten ze de vaste racecoureurs zo veel mogelijk rijden. Adrian Sutil en Paul di Resta hebben elke ronde die ze kunnen afleggen nodig, en daar heb ik begrip voor.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • het zou een fantastische prestatie zijn van Force India, houden ze teams als sauber, torro rosso, and williams achter zich (en de 3 nieuwere teams)

    2008: 0 punten - 10de
    2009: 13 punten - 9de
    2010: 68 punten - 7de
    2011: 47 punten - 6de

    al hebben ze duidelijk minder punten dan vorig jaar, al kunnen daar nog wel wat punten bijkomen in de resterende races

    • + 0
    • 14 okt 2011 - 09:30
    • idd!

      • + 0
      • 14 okt 2011 - 09:44
    • Godius

      Posts: 658

      Ze hebben wel een hele slechte 1e seizoenshelft gehad. Als het gewoon vanaf het begin goed zat waren ze nu voor de renaults te vinden naar mijn mening.

      • + 0
      • 14 okt 2011 - 09:55
  • Ik voorzie slechte tijden voor Hülkenberg, het zou zomaar kunnen dat het grootste nieuwe talent volgend jaar weer geen (race) stoeltje heeft.

    Alle teams vanaf Renault naar beneden vragen geld, en dat heeft ie niet, en welke van de twee huidige coureurs ga je dumpen?
    Di Resta? No way, dat zie ik niet gebeuren, Sutil? Nou eerlijk gezegd ook niet zo snel, maar wel eerder dan Di Resta.

    Plus, de Indiaase invloed binnen het team is nog groter geworden met de gedeeltelijke overname door Sahara Group, mocht Sutil geslachtofferd worden, denk ik dat Hülkenberg moet vrezen voor Narain Karthikeyan, en Karun Chandok.

    Vijay Mallya is dan wel niet zo gecharmeerd van die twee, maar hoe zit dat met de nieuwe geldschieter?
    En waarom wacht Mallya met de coureurskeuze, als je Di Resta, Sutil en Hülkenberg in huis hebt, er zijn teams die wilden dat ze zo\'n keus hadden.

    Mischien zie ik spoken, maar ik denk dat Hülkenberg er weer naast grijpt.

    • + 0
    • 14 okt 2011 - 10:06
    • Ik zou Hülkenberg niet missen.
      Daarnaast verwacht ik dat zijn kans nihil is. Force India zal bij voorkeur met het huidige duo doorgaan. Di Resta wil bij Force India blijven want die wacht op het pensioen van Schumacher. Sutil kan niet omhoog dus die zit al op het best mogelijke stoeltje voor hem.
      Williams heeft een paydriver nodig en Renault heeft met Kubica, Petrov, Senna en Grosjean al 4 kandidaten voor 2 stoeltjes, daarnaast schijnt Barrichello in gesprek te zijn met Renault. Red Bull heeft genoeg coureurs in huis om Torro Rosso te voorzien. Tot slot heeft Hülkenberg vorig jaar zelf aangegeven dat 1 van de 3 nieuwe teams geen optie is voor hem.

      • + 0
      • 14 okt 2011 - 10:46
    • @M4Uracing,

      Precies, Nico is het haasje.

      • + 0
      • 14 okt 2011 - 11:16
    • gp

      Posts: 4.325

      Zonde toch, hij had nog bij williams moeten zitten in plaats van die Maldonado. Deze jongen had echt iets kunnen betekenen in de F1. Nu vrees ik dat het te laat is.

      • + 0
      • 14 okt 2011 - 20:32

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land DE
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar