user icon

Scuderia Toro Rosso gunt Vergne drie vrije trainingen in 2011

  • Gepubliceerd op 12 okt 2011 10:22
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Jean-Eric Vergne neemt in Zuid-Korea, Abu Dhabi en Brazilië de eerste vrije training voor Scuderia Toro Rosso voor zijn rekening. De Fransman is de nieuwe reserverijder van de Italiaanse renstal na het vertrek van Daniel Ricciardo naar HRT.

Scuderia Toro Rosso stelt in een verklaring: “Jaime Alguersuari moet vrijdag in Zuid-Korea de eerste sessie toekijken ten faveure van Jean-Eric, want de laatste keer dat we een vrijdagcoureur ingezet hebben stond Sebastien Buemi zijn plek af aan Daniel Ricciardo.”

“Vergne zal in India niet in actie komen. Dat is een nieuw circuit en daarop willen we onze coureurs zoveel mogelijk tijd geven. In Abu Dhabi vervangt hij Buemi in de eerste training. En bij de laatste Grand Prix van 2011, in Brazilië, staat de coureur met de minste punten zijn auto af aan Vergne.”

Vergne zal bij de young drivers-test in Abu Dhabi, in de week na de Grand Prix aldaar, uitkomen voor Red Bull Racing. Dat bevestigde een woordvoerster van Scuderia Toro Rosso tegenover F1Today.nl.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Top! Ik zie Vergne als een groot talent, eigenlijk net als Ricciardo. Geef hem maar die meters, en ik hoop dat hij in 2012 ook direct in de F1 mag debuteren.

    Het liefst zie ik zowel Buemi als Alguersari vertrekken bij STR zodat zowel Ricciardo als Vergne in 2012 kunnen plaatsnemen in de bolides van STR.

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 10:31
    • Wie gaat er dan helpen met de ontwikkeling van die auto? Dat kunnen ze gewoon niet doen.

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 11:42
    • F1veteran

      Posts: 6

      algersuari mag er van mij er nog in blijven hoor hij is nog 21 en rijdt soms wel verdomd goede races

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 12:08
  • Ik vrees dat het einde van de F1-carrières van Buemi en Alguersuari naderende is. Beide coureurs zijn niet \'de nieuwe Vettel\' en zullen dan ook waarschijnlijk nooit doorstromen naar Red Bull. Verder zijn de stoeltjes schaars in de F1 en het aanbod van snelle(-re) coureurs groot.
    Goed mogelijk dat de line-up van Toro Rosso volgend seizoen een is met Ricciardo en Vergne.

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 10:34
    • beide coureurs zijn zeker niet de nieuwe vettels! Het zijn kleurloze coureurs, heb nog nooit een uitschieter van deze coureurs gezien

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 10:57
  • pitufo

    Posts: 110

    Persoonlijk heb ik Vergne heel hoog zitten. Verwacht meer van hem dan een Ricciardo. Buemi lijkt mij een afgelopen hoofdstuk. Alguesuari zie ik-de die grote spaanse sponser in het achterhoofd- nog een jaartje zijn stoeltje houden.
    Op de langere termijn vind ik Vergne echter de meeste potentie hebben. Mss eerst nog een jaartje Gp2 combineren met vaste test rijder STR? Denk dat het volgend jaar duel wordt Alg-Ric, wie wint schuift mss door naar RB en dan neemt Vergne de plaats in de STR?? tis maar een mogelijke scenario. Wat denken jullie?

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 11:10
  • Op MotorsTV werd gemeld dat als Vergne de Formula Renault-titel binnen zou slepen, hij het zitje bij STR zou krijgen. Dat is hem niet gelukt, dus komend jaar zullen we hem waarschijnlijk nog niet in de F1 zien. Alguersuari zit denk ik wel safe voor volgend jaar, Buemi ben ik een stuk minder zeker van. Hij zelf ook niet, gezien zijn aangeslagen reactie toen hij zijn auto langs de baan moest zetten vw die foute pit-stop. Maar goed, het jaar is nog niet om en er kan nog een hoop gebeuren.

    Ik snap trouwens helemaal niets van het doorstroom-programma van Marco. Het heeft vrijwel niets met het Arden van Christian Horner te maken en 9/10 Red Bull jongens krijgt niet eens de gelegenheid om GP2 te gaan doen (Buemi dan wel). Alguersuari mocht na zijn British F3-kampioenschap meteen al instappen! Vergelijk dat met Bottas die al kweeniehoelang bij Williams onder de vleugels zit: 2 jaar F3 Euroseries (geen kampioen maar zwaardere klasse), 2x winnaar Masters, GP3-kampioen en hij gaat nu GP2 doen. Dan lijkt het me dat die jongen veel beter beslagen ten ijs komt, en Red Bull heeft alle middelen daartoe. Momenteel hebben ze zes gasten die in kunnen stappen en maar vier (en een half, HRT meegerekend) stoeltjes beschikbaar.

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 11:46
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Het verschil in het opleidingstraject van b.v. Williams en McLaren en die van Red Bull is dat Red Bull de F1 ook als leerschool gebruikt. Toro Rosso is niks anders dan een opleidingsteam, waar ze helaas te onervaren rijders inzetten. McLaren en Williams laten rijders pas debuteren als ze er volledig klaar voor zijn, getuige Hamilton en Hulkenberg, Red Bull laat ze jonger debuteren, terwijl ze er nog niet helemaal klaar voor zijn, getuige Alguersuari en Ricciardo.

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 12:28
    • Wat hebben Alguersuari en Ricciardo dan al gedaan om te laten zien dat ze er niet klaar voor zijn? Ze zijn niet betrokken bij domme crashes, kunnen hun teamgenoten aan of uitdagen, ... Ik zie het niet?

      Hamilton was een uitzondering, je hebt echt niet veel racers die out of the box snel zijn, zoals Hamilton dat wel was.

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 18:32

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 941
  • Podiums 23
  • Grand Prix 129
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender