user icon

Boullier belt Kubica deze week voor update over stand van zaken

  • Gepubliceerd op 12 okt 2011 08:34
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Lotus Renault GP-teambaas Eric Boullier is van plan om deze week met Robert Kubica te praten over de perspectieven voor 2012. Aan de hand van dat gesprek zal de Fransman een schema proberen op te stellen voor de laatste fase van het herstel van de Poolse coureur.

Kubica is al maanden aan het revalideren na een zwaar rally-ongeluk in februari. Boullier en Lotus Renault GP zijn bereid nog even te wachten op goed nieuws, maar het moet niet te lang duren. “Ik ga Robert deze week bellen om te horen hoe hij er voor staat en dan begin ik iets te plannen”, begint de Lotus Renault GP-teambaas tegenover Autosport. “Ik heb geen idee hoe snel we een besluit kunnen nemen. Dit is niet een normaal proces. We moeten bij elkaar komen, elkaar spreken, een test regelen en hij moet van alles doen en wij moeten van alles doen.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Nog steeds kunnen we over Kubica\'s come-back geen zinnige uitspraken doen, wellicht kan dit pas op het moment dat hij diverse keren op het asfalt is geweest.

    Uiteraard hoop ik dat deze racer pur-sang succesvol terugkeert. Ik heb hem altijd op gelijke waarde geschat als Alonso, Hamilton, Button en Vettel. Of hij het nu nog steeds kan is dus afwachten, maar ik ben één van die personen die hard voor hem zal duimen en de vingers gekruist houdt!

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 08:41
    • ThumbsUp

      Posts: 799

      Ik duim hard mee. Wat zie ik deze vent graag racen! Hij kan er echt wel wat van. Hij heeft toch al genoeg mooie gevechten aan het front mee mogen maken. Nou maar hopen dat die meteen meekomt en zo niet dan niet. Dan schrijf ik hem ook nog niet af. Dat is dan onder het mom van \"ff inkomen\"!

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 10:28
    • Michael

      Posts: 1.434

      <<We moeten bij elkaar komen, elkaar spreken...>>
      Als deze zin betekent dat ze elkaar al een hele tijd niet gesproken hebben krijg ik het nare gevoel dat het in de F1 afgelopen is met Kubica. Dat zal ik een groot gemis vinden.

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 11:15
  • terazino

    Posts: 612

    Ik denk, hoe jammer ook, dat het einde oefening is voor Kubica bij Renault. Het baasje is op dit moment een veel te groot risico. Misschien is het zelfs wel einde oefening mbt zijn F1 loopbaan. Ik hoop het niet, maar hij heeft toch wel een enorme klap meegemaakt.

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 08:53
    • daar ben ik ook bang voor. Renault zal niet zo\'n groot risico willen nemen, terwijl ze Pertov, senna, en roman grosjean \"hebben\"...

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 09:28
    • Wat is het risico dan? Met alle respect, Petrov & Senna zijn geen absolute hoogvliegers. Het is nu ook weer niet zo dat die even alle podiumplaatsen gaan opeisen in 2012, terwijl Kubica dat (mits 100% in vorm) wel zou kunnen. Neem dat risico gewoon. No guts, no glory weet je. Genoeg coureurs die voor Lotus-Renault willen rijden wanneer Kubica niet goed genoeg meer blijkt te zijn.

      Juist kiezen voor Petrov + Senna of Petrov + Grosjean is een risico. Je kiest voor 2 middelmatige coureurs of je kiest voor 1 middelmatige coureur en een GP2 kampioen waarvan je niet weet hoe hij het in de F1 gaat doen.

      Tot slot. Een op 80% presterende Kubica is \'gewoon\' nog steeds beter dan een op 100% presterende Petrov.

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 11:05
    • het zou ook kunnen zijn dat kubica de tijden van petrov niet eens haalt, net zoals bij massa na zijn ongeluk....

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 14:18
  • Ik hoop het beste voor Robert maar vrees het ergste. Dit gaat niet echt meer goed komen ben ik bang.

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 11:11
  • doktoren heb aangegeven dat kubica er gewoon bij is in 2012 dus waarom nu iedereen zo reageert. Hij zou op zijn vroegste in november in de simulator zitten.

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 12:00
    • Doktoren zeiden ook dat de harry\'s van Georgina Verbaan echt waren. Of we doktoren altijd moeten geloven? ;-)

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 22:32
  • Beamer

    Posts: 1.119

    Beetje vreemd, Kubica is wel je werknemer. Dan verwacht je toch op z\'n minst dat ze regelmatig kontakt hebben. Ik heb Kubica ook bij geen enkele race gezien dit jaar (correct me if I\'m wrong) en dat is eigenlijk ook opvallend. Je wilt toch wel kontakt hebben / houden met je team / engineers.

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 15:05

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar