Alonso vindt tweede plaats grote boost voor Ferrari
- Gepubliceerd op 09 okt 2011 11:13
-
35
- Door: Nathan Kop
Tijdens de persconferentie na de race vertelt Alonso: "Het was een leuke race! Bij de start maakten we helaas geen posities goed en daarna volgde een behoorlijke degradatie van de banden. Maar toch hadden we vandaag de snelheid om het tegen McLaren en Red Bull op te nemen."
Alonso vervolgt: "Dit is een fantastisch podium. Het is mooi voor het team omdat we de laatste races wat minder competitief waren. Het podium hier betekent veel voor het team en is een grote motivatie voor de toekomst."
Fernando Alonso startte op de vijfde plaats, maar haalde de een na hoogste trede van het podium na een inhaalmanoeuvre op zijn teamgenoot Felipe Massa en door het winnen van posities ten opzichte van zowel Lewis Hamilton als Sebastian Vettel tijdens de pitstops.
Voor Alonso betekent dit het behoud van de derde plaats in het wereldkampioenschap, acht punten achter McLaren coureur Jenson Button.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (35)
Login om te reagerenPosts: 1.434
Misschien een optie dat Alonso zijn bril eens moet uitlenen aan Lewis Hamilton.
Posts: 675
Waarom moet je Hamilton hierbij betrekken? Heeft dit iets met Hamilton te maken? basher...
Posts: 3.145
Haha, zelfs in een bericht dat over de prestaties van Alonso gaat haal je Hamilton erbij, toevallig geen nachtmerries over Hamilton?
Posts: 3.592
\'maar haalde de een na hoogste trede van het podium na een inhaalmanoeuvre op zijn teamgenoot Felipe Massa\'
Ja, het was een inhaalmanoevre, maar daar is ook alles mee gezegd! haha! Maar in de geest van het seizoen/wedstrijd een volkomen begrijpelijke actie.
Posts: 658
Massa is onderhand wel de prison bitch van Alonso geworden inderdaad.
Posts: 339
Chapeau Alonso.
Elke race haal je het maximale uit de Ferrari. Ondanks alle beperkingen van de F150 blijf je een onuitputtelijk vechtlust tonen. Loon naar werken!!
Posts: 1.092
Zou er aan deze Ferrari al geëxperimenteerd voor seizoen 2012 zoals Alonso verzocht? Gat was in Singapore namelijk behoorlijk groter.
Posts: 3.592
Zegt niks, karakter van het circuit is totaal anders. Ferrari doet het sowieso wat beter op circuits met een gemiddeld hoge snelheid.
Posts: 69
Zou Ferrari niet stoppen met ontwikkelen aan deze auto na Singapore? Lijkt erop dat ze dichter bij Red Bull en McLaren komen. OF de andere twee teams ontwikkelen niet meer.
Posts: 2.115
Toch is Alonso niet gekomen om blij te wezen met een tweede plaats....
Hoop dat ze volgend jaar serieus mee kunnen doen,dit geld ook voor Massa.
Hoop dat er gewoon eens 5 teams binnen 6-7 tienden komen op een circuit als dit.
En iedereen gewoon serieus mee doet om het kampioenschap.
Teams als Ferrari en McLaren mogen toch niet verlsagen worden door een frisdrankfabrikant?
Met een Renault motortje.......Ik zie een Ferrari bij het stoplicht al weggereden worden door zo een Mini cooper met een blik op het dak en 2 schone dames.
Posts: 1.092
Dat Alonso niet blij was, was inderdaad af lezen van zijn gezicht.
Je doet RB wel tekort met je vergelijk. Afstand tussen een autofabrikant en f1-team is afgelopen twintig jaar enorm veranderd. Al is het bij Ferrari nog wel erg dun. Veel kennis wordt tegenwoordig gekocht. Waarom alles als fabrikant zelf ontwikkelen als een derde partij er in gespecialiseerd is. Kijk naar dempers en remmen etc. Die worden niet meer door de autofabrikanten gemaakt.
Posts: 1.650
Tja er is wel iets van natuurlijk maar het feit dat Ferrari quasi alles zèlf doet, maakt van hen hèt Formule 1 team aller tijden ! Het heeft hen een icoon gemaakt.
Bovendien is het niet voor niets dat ook Mc Laren hiervan droomt. Ze willen in te toekomst ook zelf motoren maken en dies meer. Het is juist dat gegeven dat Ferrari zo speciaal maakt.
Ik doe echt mijn hoed af voor Redbull maar de status van Ferrari of Mc Laren hebben ze nog lange niet. Toch is bvb. Toyota en Bmw bvb. totaal niet bereikt wat zij op zo\'n korte tijd bereikt hebben. Toch wel heel erg knap moet ik zeggen.
Laat Ferrari aub blijven wie ze zijn. In de mindere periodes zijn ze er toch altijd goed bij en moet er rekening met hen worden gehouden; dat doet niemand ze na; echt niet !
Posts: 2.852
Werner, hulde voor je reactie, hier kan ik het wel mee eens zijn. Een status als Ferrari heeft RB inderdaad nog lang niet (daarvoor draaien ze in feite ook nog te kort mee). Maar je ziet als Ferrari fan inderdaad wel in dat dit een goede prestatie is van RB.
Ben zelf niet echt een Ferrari fan (ook geen anti hoor, zeer zeker niet) maar heb wel ontzettend veel respect voor ze. De roden hebben toch echt wel iets heel speciaals.
Posts: 69
Hoe denken jullie over Williams dan? Dat team heeft in het verleden dacht ik meer WC\'s binnen gehaald als McLaren maar is nu net zoveel waard als een torro rosso.
Posts: 19.803
Zoals gezegd een bijzonder knappe race weer van Alonso die meer uit de Ferrari haalt dan er op papier in zit. Keer op keer laat Alonso met dit soort races zien dat hij een buitengewoon goede coureur is waar Ferrari héél en héél blij mee mag zijn.
Doet Ferrari volgend jaar weer mee voor de titel is de vraag? Aan Alonso zal en gaat het niet liggen, die haalt altijd 200% uit de auto.
Posts: 2.115
Ik hoop dat Mercedes GP zich ook eens aan McLaren kan meten!
Force India nog een klein stapje naar voren weet te werken.
Posts: 1.650
Ferrari, Mc Laren en Redbull zullen er zeker weer staan maar pas toch maar op voor Mercedes. Brawn en Schummi zijn weer bezig met de juiste mensen op de juiste plaats te zetten. Voor diegene die twijfelen aan Michael : geef hem een goede wagen en hij staat er weer; 100% zeker. Idem dito voor Button. Hoeveel mensen hebben hem door de modder gehaald ? Hij heeft het toch weer gedaan, niet ? Een topper is het; altijd geweest !
Posts: 2.852
Ik was ook iemand die button een goede coureur vond, maar geen absolute topper. Ik moet absoluut mijn mening herzien. Hij heeft misschien niet die echte snelheid van een Alonso of een Hamilton (willekeurig opgenoemd overigens) maar het is een meester in het beoordelen van situaties en lezen van een race (dan heb ik het over tactiek, of sparen van de banden etc). Iemand zei hier niet al te lang geleden dat button binnen 1 race eigenlijk meerdere races rijdt, die vond ik wel goed gevonden.
Posts: 69
Als Alonso er 200% uithaald rijden ze nog maar op 100%, aangezien Ferrari maar 50% in de auto stopt
Posts: 7.177
Goed gedaan. En wat is er nou gebeurd met Massa op het einde:S Ik bedoel hij reed sterk en naar de laatste pit (we zagen geen tijden van zijn pit) Stond hij opeens 9e. Ik weet niet wat daar aan de hand was maar hij had eerst 5 of 6e te pakken en nu uiteindelijk 8e ofzo..
Posts: 3.592
Rosberg hield Hamilton en Massa een tijd op, dat heeft ze zeker een seconde of 8-10 gekost. Hamilton kon er net op tijd langs, maar dat lukte Massa niet en 1 of 2 rondes later kwam Schumacher precies tussen Hamilton en Massa de baan op. Dus dan zak je van een 5e plaats naar een 6e (Hamilton haalde hem in) en vervolgens naar een 7e (Schumacher komt ervoor).
Posts: 7.177
Ja maar die pit duurde wat ik zag ook langer dan normaal.. Wat ik zag. Want hij stond stil na een paar seconde gingen ze weer naar de veld view. Dus zeg maar bij de finish line en zag je hem nog stil staan...
Posts: 770
Buitenaards goed weer. Massa heeft nog niet eens de helft van zijn
punten ! Waar had Ferrari als hem niet hadden gehad ?
Posts: 1.745
Het is mij echt een raadsel waarom iedereen na deze race weer zo positief over Alonso is.
Massa laat hem er simpel voorbij en vervolgens mag hij weer zijn tactiek aanpassen aan die van Alonso. Oftewel: weer een ronde langer moeten rijden met slechte banden en hierdoor een plek of 2/3 verliezen.
Als Alonso er achter was blijven rijden was Massa hier tweede of derde geworden en Alonso hooguit 5e. Massa had zeker de snelheid, dat zagen we gister al.
Stel je ook eens voor dat Webber Vettel er zo makkelijk voorbij had gelaten. Had Vettel dan ook zoveel lof gehad?
De enige die na vandaag lof verdienen zijn Button, Schumacher en Perez.
Posts: 577
En vettel omdat hij WC is geworden.
Posts: 1.434
Inderdaad Massa wordt smerig gebruikt bij Ferrari alleen om Alonso in de top 5 te krijgen.
Posts: 650
Massa laat zich gebruiken. Als ie eens gaat presteren kan hij uiteindelijk misschien ook eens met de vuist op tafel. Laten we eerlijk zijn: mannetje is geen partij voor Alonso en zal ook volgen jaar weer zijn voetveeg zijn.
Posts: 1.175
Heeft iemand in lap 43 gezien wie voor FA reed?
Ik zag namelijk dat FA met open achtervleugel reed, ook bij herhaling van digitale televisie( UPC box) zag ik dat FA zijn vleugel wagenwijd had openstaan, maar kon niet zien of er idd wel iemand binnen de seconde van FA reed......
Posts: 52
Hij reed achter een achterblijver bij de detectie van DRS en was er inmiddels al voorbij bij het opengaan van de vleugel, vandaar dat zijn vleugel openstond. Weet even niet wie de achterblijver was...
Posts: 339
Dat klopt! Het was Luizzi.
Posts: 650
Zat ik ook al naar te kijken, was erg verbaasd dat Fernando zn vleugel openstond.
Posts: 4.805
Knap resultaat van Alonso, maar of dit een boost voor Ferrari zal zijn? Ik betwijfel het. Het is eerder een teken dat Alonso in topvorm verkeert en meer uit die Ferrari perst dan er eigenlijk in zit, dan dat Ferrari goed bezig is.
Posts: 10.089
Perfecte race van Alonso! Kon dankzei de SC Vettel passeren, en maakte op het laatst ook nog kans op de overwinning! zijn opmars had net 1 ronde eerder moeten beginnen
Knap resultaat!
Posts: 10.071
Allereerst aan alle Vettel fans, \"gefeliciteerd met de back to back titels van jullie held!\" op de combinatie Vettel / Red Bull stond dit jaar gewoon geen maat, het idee van de auto is belachelijk goed, en de uitvoering van Vettel misschien nog wel beter.
Alonso heeft een zeer strakke race gereden, goede race pace, de hele wedstrijd, hard gepushed tijdens pitstops van de concurrentie, resoluut in het verdedigen tegen Vettel,(met hele goede timing trouwens bij het afwijken van de lijn, en weer terug naar de racelijn), en volkomen verdiend de tweede plek behouden.
Denk overigens niet dat hij Button had kunnen pakken, die moest brandstof besparen, maar toen Alonso gevaarlijk dichtbij kwam, wist Jenson zonder veel moeite het gat buiten DRS marge te houden.
Dit is overigens wel een bekend verschijnsel voor Alonso, het moment dat ze stoppen met het ontwikkelen van de bolide, zou je denken dat ze terugvallen, maar met Alonso zie je dan vaak dat hij nog meer èèn word met de auto, omdat deze in gedrag niet meer veranderd door nieuwe onderdelen, daardoor kan hij nog meer de limiet opzoeken, en dat resulteert vaak in resultaten.
Mooie opmerking trouwens van Vettel tijdens de persconferentie na afloop, waarin hij refereert aan zijn strijd met Alonso, :\"i had my move of the year in Monza, i don\'t think he was going to let me through like that again\".
Gevolgd door een duivels glimlachje van Fernando.
Posts: 185
Weet betere boost voor Ferrari ,geef die Massa een pak zakdoekjes mee en kick him out.