Massa: "Lewis moet echt gaan leren van zijn momenten"
- Gepubliceerd op 08 okt 2011 10:55
-
33
- Door: Nathan Kop
Ingaande op de vraag waarom Massa via de media zijn frustraties richting Hamilton uitte, reageert hij: "Ik heb na de race twee maal geprobeerd om Hamilton in persona aan te spreken. Maar hij liep me gewoon voorbij en reageerde helemaal niet toen ik hem aansprak. Ik moest iets doen en toen ik hem daar zag staan wilde ik iets laten merken. Misschien was het niet het juiste om te doen, maar wat hij deed was tien keer erger."
Bij de vraag hoe het komt dat Massa en Hamilton elkaar regelmatig treffen op de baan, vertelt Massa: "Hij heeft denk ik een probleem met mij, ik niet met hem. Ik heb hem nooit iets misdaan. Lewis moet echt gaan leren van zijn momenten, want anders heeft hij na elke race wel een coureur achter zich aan."
Wat Massa betreft heeft zijn huidige houding naar Lewis Hamilton niets te maken met het verliezen van zijn kampioenschap van 2008 aan Hamilton.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (33)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Hoeveel van dit soort berichten gaan er nog komen? Ik ben dit onderwerp helemaal zat.
Posts: 2.323
lees het dan niet...
Posts: 395
Ik vermoed nog elke keer als Lewis weer in de clinch komt met andere rijders.
Nog een keer of 10 dus...
Posts: 9
En dan dit jaar nog aub.
Posts: 1.434
Ik vind dit prachtig, het geeft aan de verhoudingen tussen Felipe en Lewis. Dit kan iets uitmaken in de komende race. Ik denk dat Massa Lewis een lesje geeft in racen de komende GP.
Kijk ze zeggen dat het WK 2008 er niets mee te maken heeft maar dat is wel het geval. Duidelijk is dat Hamilton het WK 2008 niet verdient heeft. Dat wordt vaak uitgemeten in de pers en vindt hij heel vervelend. De oorzaak was Massa vandaar de confrontaties, is het niet Mika4Ever.
Posts: 1.745
10 keer. Dan heb je de laatste drie races niet meegerekend neem ik aan?
Posts: 1.753
Hamilton is de verdiende kampioen van 2008. Als hij niet geschorst was in Spa dat jaar (totaal onzinnige straf) had Massa die race nooit gewonnen. Massa glibberde toen met die Ferrari. Ik geloof dat hij dat jaar 8 pirouettes maakte op Silverstone. De laatste race in Brazil was hij goed en verprutste Hamilton het bijna maar Massa had niet verdiend kampioen geweest.
OT: De enige reden dat Hamilton en Massa elkaar zo vaak tegen komen is omdat ze allebei een minder seizoen meemaken en op plaatsen rondrijden waar ze niet thuishoren. Hamilton is veel sneller en wil hem snel voorbij om niet de aansluiting met de kop te missen. Ik denk dat als ze beiden weer in goede doen zouden zijn ze elkaar niet zo vaak tegen zouden komen en minder gefrustreerd rond zouden rijden.
Posts: 395
De laatste 4 niet.
Posts: 3.592
@winti; Totaal niet relevant in dit onderwerp, maar was Massa wel kampioen geweest, dan was dat net zo verdient als Hamilton dat jaar. ALs een coureur in één jaar 6 overwinningen haalt, verdien je best een titel ook al heb je ook mindere races gehad, want die had Hamilton dat jaar net zo goed.
Posts: 3.007
Wordt nog leuk morgen met Lewis op 3 en Massa op 4...
Posts: 7.033
Denk maar niet dat Lewis zich makkelijk voorbij gaat laten rijden door Massa. Want Lewis weet dat dan gelijk zijn kansen op de overwinning verkeken zijn als je obstakelobject Massa voor je hebt. Zal mij niet verbazen dat als Massa sneller start dat het uitdraait op alweer een crash.
Posts: 3.007
Volgens mij zijn de starts van de Ferrari\'s over het algemeen beter dan die van McLaren, dus zit er dik in dat Massa hem voorbij gaat. Ook omdat de weg naar de eerste bocht lang is (300m).
Mocht dat het geval zijn hoeft Lewis niet te wanhopen, met DRS zou het inhalen op dit circuit makkelijk moeten zijn.
Posts: 7.033
Het startgeheim lijkt echter niet van Ferrari zelf af te komen, maar juist van concurrent McLaren. Met het aantrekken van Pat Fry heeft men ook zijn kennis in huis gehaald en al in 2007 zou Fry met Alonso aan goede starts hebben gewerkt. Het zou hierbij gaan om schuimrubber dat het de coureur makkelijker maakt het juiste koppelingspunt te vinden. Hierdoor spinnen de banden minder door en heb je meer tractie, dus betere starts.
Posts: 9.505
Ik denk dat Hammilton dat onderhand ook wel verdient om een keer door Massa aangetikt te worden.
Posts: 3.145
Bas uit Venray, het is vrij duidelijk dat jij pas F1 volgt sinds 2011, of moet ik je soms herinneren aan incidenten tussen Hamilton en Massa waarbij Massa de schuldige was? Dat is niet nodig denk ik, wel?
Posts: 18.535
De laatste keer dat het Massa zijn schuld was, was in Fuji 2008, daar is Massa voor bestraft.
Posts: 141
Wat een massahysterie... Oew, woordspeling... Waarschijnlijk komen er zoveel berichten over Hamilton en Massa, omdat wij als fans er zo ontiegelijk graag over discussiëren! Aan de ene kant is het leuk om over andermans leed te praten en aan de andere kant begint het langzaam saai te worden. Het moet eens echt misgaan tussen die 2. Dat de stoelen bij de debriefing in het rond vliegen. Zijn we ook in een klap van dat gezeur af. Twee blauwe ogen, pilsje na afloop en weer normaal racen.
Posts: 863
Noem je dit discussie? Het bijna een haatcampagne tegen Hamilton. Bijna bij elk artikel dat hier komt word hij gelijk bij gehaald ook als het niet over hem gaat. Sommige lijken wel een stelletje aasgieren zoals die tekeer gaan.
Posts: 658
De laatste alinea doet het \'m.
Posts: 2.285
Massa moet niet elke keer zo zeiken. Wat een zielig figuur is dat geworden.En ja ik geloof dat Massa nog steeds zit te simmen over 2998
Posts: 48
Huh? Denk jij dat Massa helderziend is en inj de toekomst kan kijken? 8o))
Posts: 2.285
sorry 2008
Posts: 2.049
Nogmaals, Hamilton was fout in Singapore. Echter dit begint echt irritant te worden. Massa moet eens een sessie anger-control gaan volgen.
Posts: 2.263
Mensen blijven vragen stellen erover, en als hij gewoon antwoord erop geeft moet ie maar een sessie anger-control volgen?
Posts: 2.285
Hij hoeft geen antwoord te geven op zulke vragen
Posts: 7.177
@Waylon. Weet je hoe vaak mensen gewoon antwoord geven op dingen die gevraagd worden!
Posts: 2.285
Jermaine dat weet ik ook wel maar hetzelfde geld voor Lewis en die word op deze site gelijk afgebrand
Posts: 859
Ja, we weten het, je bent zielig.
Posts: 866
Massa is gewoon een sneu en zwaar gefrustreerd mannetje...
Posts: 3.145
Het is vrij zeker dat Massa met zijn laatste races bezig is, ik zie Massa niet meer terug keren in 2012.
Adieu Massa en tot in de rally sport waarschijnlijk.
Posts: 305
Amaai! Wat aangenaam jullie allen, beste wentelteefjes... De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Massa en Hamilton hebben elk hun fouten en ook geweldige talenten, alleen kan de ene dit met de hulp van de media beter verkopen dan de andere. Het zal er maar aan liggen hoezeer ik Massa ook mag, in deze sport heb je uitermate veel ballen nodig en moet je harde keuzes maken, en soms draaien die anders uit dan je zelf zou willen. Zet dan maar een grote borst op en accepteer je verlies. Groot zijn in verlies is iets wat winnaars echter moeilijk kunnen. En er zijn nu eenmaal rivalen die meer winnen dan je lief is... Massa, kop op en \'Free You Mind\'! Rij je niet steeds vast in het ongeluk van een ander, voor je het weet is je eigen rode kar verpatst aan een rijder met een meer open en minder belemmerde geest! Zo zien we eindelijk nog eens sport van de bovenste plank, liever dat, dan twee zeuren die elkaar hun kutjaar toewensen...
Posts: 1
Massa hou op met zeiken je bent gewoon gefrusteerd dat je nooit een
wereldkampioen bent en ook nooit zal worden.
Je bent testcoureur voor Alonso.
Posts: 1.434
Kijk, als Lewis nou is over de drempel van zijn frustraties stapt en een geprek aandurft te gaan met Massa in plaats van weg te lopen dan is het probleem zo opgelost. Massa doet niet moeilijk en wilt het uitpraten. Maar elke keer het probleem ontlopen en niet de telefoon durft op te nemen omdat je zelf weet dat je fout bent, ja dan creëer je zelf de problemen.