user icon

Toro Rosso vraagt 200.000 dollar voor plek bij young drivers-test

  • Gepubliceerd op 29 sep 2011 11:57
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Scuderia Toro Rosso heeft nog geen idee met wie het in november aan de young drivers-test in Abu Dhabi deelneemt. De Italiaanse renstal biedt haar stoeltje aan voor 200.000 dollar, zo bericht Auto Motor und Sport.

De nieuwe reserverijder Jean-Eric Vergne wordt waarschijnlijk opgeëist door Red Bull Racing, nu Daniel Ricciardo niet meer beschikbaar is. De line-up voor de young drivers-test krijgt verder steeds meer gestalte. Williams reist met Valtteri Bottas af naar Abu Dhabi, Mercedes GP doet wederom een beroep op Sam Bird en McLaren is van plan Gary Paffett in te zetten. Ferrari kiest voor Jules Bianchi en bij Sauber neemt Esteban Gutierrez de test voor zijn rekening.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • GPGert

    Posts: 803

    Joehoe, meneer Boekhoorn! Gelezen? Of u even twee ton op tafel wilt leggen voor uw schoonzoon.
    Dank u!

    • + 0
    • 29 sep 2011 - 12:14
    • Had Boekhoorn niet ook aandelen in spyker? En is spyker niet verkocht om de schulden van saab af te lossen, terwijl er voor saab uitstel van betaling aangevraagd is? Denk dat Boekhoorn zijn centjes bij zich houdt. En mcgregor zal geen 200.000 in hem stoppen voor puur een 1daagse test.

      • + 0
      • 29 sep 2011 - 12:18
    • Komt ook nog eens bij dat Torro Rosso niet bepaalt wie er rijdt, maar Helmut Marko.

      • + 0
      • 29 sep 2011 - 12:39
    • Denk dat Mijnheer Boekhoorn nog even terugdenkt aan de tijd dat hij een zitje regelde voor Giedo bij Spyker, alleen Giedo was even vergeten te zeggen dat hij op eigen houtje ook al een contract had getekend bij Super Aguri.

      Dat heeft Boekhoorn een paar miljoentjes gekost, en Kolles zij \"thank You!\"

      • + 0
      • 29 sep 2011 - 13:27
  • Gary Paffett? Een duidelijk teken dat er andere eisen aan de young driver test gesteld moeten worden. Sinds jaar en dag test rijder bij mclaren, een bak aan test ervaring maar nog geen race gereden. Waarom geen maximum leeftijd van 25jaar invoeren. Dan zien we de nr5 in het afgelopen gp2 kampioenschap tenminste ook niet.

    • + 0
    • 29 sep 2011 - 12:16
  • AzzKickah

    Posts: 74

    KUT! Net gisteren m\'n laatste 200.000 dollar uitgegeven. Kut.

    • + 0
    • 29 sep 2011 - 12:21
  • Young driver test; het leek zo\'n mooi initiatief. Yelmer Buurman kwam als een duveltje uit een doos voor Force India testen. Ware het niet, dat dit allemaal was gerealiseerd door het grote geld...

    Nu begrijp ik dat een F1 wagen niet gratis zijn rondjes rijdt, maar als je dus een vast bedrag gaat stellen, kom je dan wel als team op zo\'n test met de beste coureur? Ik denk van niet!

    Coureur 1 betaalt 200.000 euro en coureur 2 betaalt 150.000 euro.
    Dat betekent dat Coureur 1, 40 rondjes mag rijden en coureur 2 slechts 30. Coureur 1 betaalt ook nog eens 25.000 euro meer dan coureur 2, om af te kopen dat hij sowieso toch echt de snelste van die dag voor dat team mag zijn en dat hij dus een betere setup krijgt en low fuel in zijn wagentje...

    Ik zeg, regels aanpassen en inderdaad een maximum aan de leeftijd verbinden. Al zou het voor iemand als Giedo goed zijn als hij echt gaat rijden volgend seizoen, maar mensen als Gary Paffett is geen young driver meer, qua leeftijd en al helemaal niet qua ervaring!

    • + 0
    • 29 sep 2011 - 12:34
    • AirJan

      Posts: 1.193

      Het hele concept van een young driver test is een beetje geforceerd. In de huidige opzet is het gewoon een soort open dag van de F1 waar mensen met geld een dagje kunnen racen. Compleet zinloze opzet. Maak er maar gewoon een echte testsessie van waar de teams ook wat aan hebben.
      Een maximumleeftijd instellen slaat ook nergens op. F1 is de hoogste klasse van de autosport, daar hoor je geen broekies van 18 te laten debuteren (uitzonderlijke talenten buiten beschouwing gelaten) maar coureurs met ervaring die het nivo aankunnen.

      • + 0
      • 29 sep 2011 - 12:45
    • Daarenboven, voor de \'bovengemiddelde\' rijder is 200000 euro niets. Als je weet dat het hele veld van de F2 rijdt voor maar iets meer dan dat en dat zijn echt niet zo een grote talenten. Ik kan me geen GP2coureur inbeelden die het niet kan betalen.

      • + 0
      • 29 sep 2011 - 16:39
    • Mirani

      Posts: 2.935

      Persoonlijk vind ik 200.000,- juist erg veel. Als je bij Williams voor 5 miljoen een seizoen kan racen, oftwel 250.000,- per race. Daarboj is veel meer media aanwezig en krijg je sponserstickers op de auto die iedereen kan zien.
      Voor deze test krijg je alleen maar een test voor je coureur, meer niet. Niet echt interesant voor een sponser/bedrijf.

      • + 0
      • 29 sep 2011 - 23:38
    • Alle F2rijders leggen voor een seizoen 310 000 dollar (of pond weet niet zeker) op tafel geloof ik. Het F2-veld is absoluut niet zo getalenteerd en die geraken aan dit geld, dus dat kunnen GP2rijders ook makkelijk bij elkaar krijgen. 5 miljoen is geen zitje bij Williams, niet als je weet wat Maldonado betaalt. 5 miljoen is een zitje bij Virgin (wordt gedacht, sommige bronnen zeggen 6.5 miljoen). Uiteindelijk is dat nog 20x zoveel (dus betaal je voor 20 gp\'s inderdaad 20x meer dan voor een testsessie). Maar zo een testsessie zet je ook op de kaart. Ricciardo is daar het beste voorbeeld van. Ik ben het met je eens dat een toprijder in de GP2 daar geen zitje moet gaan kopen, maar die rijden vanzelf al in de sessies (Bianchi, Grosjean verwacht ik bij Renault). Van der Garde moet dit bijvoorbeeld dan weer wel betalen, bij eventueel Virgin of STR.

      • + 0
      • 30 sep 2011 - 00:04
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Helaas keurde de ING net mijn aanvraag voor een lening hiervoor af, dus ik word het niet...

    • + 0
    • 29 sep 2011 - 15:52
  • zou mooi zij als Melker deel mag nemen, maar ik denk dattie eerst een jaartje GP2 moet doen en als hij goed presteerd dan zal hij wel in aanmerking komen voor F1

    • + 0
    • 29 sep 2011 - 17:34
  • Dus bij RBR worden er miljoenen achterover gedrukt en kan het geld gewoon niet op, maar aan de andere kant wordt bij zusterteam TR geld gevraagd voor een stoeltje? 200.000 als \'n druppel op een hete plaat?

    Vind je het heel erg als ik dit tamelijk hypocriet vind van onze magnaat RB?

    • + 0
    • 29 sep 2011 - 20:11
    • Dus teams als Sauber, FI, Virgin, HRT, ... Mogen stoeltjes te koop zetten zoveel ze willen, maar als STR het doet is het hypocriet?

      Zo kan je over alle teams wel iets hypocriet zeggen. Het is ook behoorlijk hypocriet dat het opzet van de testdag is dat teams jonge talenten een kans geeft en McLaren met Gary Paffet komt aanzetten.

      • + 0
      • 29 sep 2011 - 20:33
    • Als je echt op zoek bent naar talent dan hang je geen prijskaartje aan het stoeltje.

      • + 0
      • 30 sep 2011 - 11:01

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.338
  • Podiums 51
  • Grand Prix 120
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar